Προχωρά άμεσα το θέμα για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Προχωρά άμεσα το θέμα για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Προχωρά άμεσα το θέμα για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1835 ΦΟΡΕΣ

Στην έγκριση της προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στην περιφέρεια νοτίου Αιγαίου και το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο νότιας Δωδεκανήσου για το έργο που αφορά την επέκταση και αναβάθμιση του λιμένα Καμείρου Σκάλας, προχώρησε χτες το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου.

Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερήσιας διάταξης και η απόφαση ήταν ομόφωνη, ενώ όπως τονίστηκε ειδικά από τον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, πρόκειται για ένα μεγάλο και σοβαρό έργο για το νησί της Ρόδου. «Για τη Ρόδο είναι ένα σημαντικό έργο καθώς με έναν σωστό σχεδιασμό θα γίνει άλλος ένας πνεύμονας ανάπτυξης στην πλευρά του νησιού που έχει το μικρότερο βαθμό ανάπτυξης» είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο το ύψος του όπως αναφέρεται στη σύμβαση θα ανέρχεται έως τα 14 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ καθώς λόγω των στενών χρονικών ορίων πρέπει να ολοκληρωθεί το φάκελο που θα σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο και δεν υπάρχει ακόμα ακριβής προϋπολογισμός. Η περιφέρεια σύμφωνα με τον κ. Χατζημάρκο αναλαμβάνει την ευθύνη εξεύρεσης χρημάτων και υλοποίησης του έργου.


Όπως είναι γνωστό και όπως αναφέρθηκε χτες, πριν από ένα μήνα το περιφερειακό συμβούλιο σε συνεδρίασή του ενέκρινε ακόμα δύο προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ Λιμενικών Ταμείων και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για δύο λιμάνια σε Κω και Κάρπαθο.

Πιο αναλυτικά το συμβούλιο προέβη με ομόφωνη απόφασή του, στην έγκριση σύναψης προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την εκτέλεση του έργου «Επέκταση και αναβάθμιση λιμένα Καμαρίου Κεφάλου Κω». Βάσει της Προγραμματικής σύμβασης, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του λιμανιού, για λογαριασμό του κυρίου του έργου, που είναι το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω.


Επίσης, το σώμα προχώρησε στην έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου νότιας Δωδεκανήσου και της π#εριφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την εκτέλεση του έργου «Επέκταση και αναβάθμιση λιμένα Πηγαδίων Καρπάθου» με την οποία αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του λιμανιού, για λογαριασμό του κυρίου του έργου, που είναι το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο νότιας Δωδεκανήσου.

Ποια έργα θα γίνουν
Σύμφωνα με τις μελέτες που συνέταξε προ τριών ετών το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τα λιμενικά έργα που θα γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς που έχουν εγκριθεί, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου προσήνεμου μόλου, την επέκταση του χερσαίου χώρου της υφιστάμενης αποβάθρας με την κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων για την εξυπηρέτηση Ε/Γ-Ο/Γ, εμπορικών πλοίων, ημερόπλοιων και κρουαζιερόπλοιων, την χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου, τον ορισμό του ορίου νέας χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του λιμένα και τέλος το έργο πρόσβασης σε αυτόν.


Προσήνεμος μόλος. Ο προσήνεμος μόλος με κατεύθυνση βορειοανατολική, έχει μήκος 80,0 μέτρα, πλάτος 8,0 μέτρα και στάθμη λειτουργίας των κρηπιδωμάτων στο +2,00 από την μέση στάθμη της θάλασσας (Μ.Σ.Θ.). Τόσο η βόρεια πλευρά του μόλου όσο και η νότια φέρει κατακόρυφο μέτωπο που κατασκευάζεται από τεχνητούς ογκολίθους, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 οι οποίοι εδράζονται επί εξισωτικής στρώσης από σκύρα και εν συνεχεία επί πρίσματος λιθορριπής έδρασης ατομικού βάρους 0,50-50 χλγρ.

Η βόρεια πλευρά του έχει καθαρό βάθος -9,00 μ από τη Μ.Σ.Θ. και η νότια 7,00 μ. Η επιφάνεια του προσήνεμου μόλου είναι 640 τετραγωνικά μέτρα. Τα κρηπιδώματά του προβλέπεται να εξοπλισθούν με κατάλληλες δέστρες, κλίμακες και προσκρουστήρες.


Επέκταση αποβάθρας. Η επέκταση της αποβάθρας είναι συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Η δυτική πλευρά της αποβάθρας αποτελείται από τρία διακριτά τμήματα: το πρώτο τμήμα έχει μήκος 54,50 μέτρα, προστατεύεται μέσω τοιχίου και εν συνεχεία, μέσω τεχνητών ογκολίθων προστασίας (ακρόποδα) από σκυρόδεμα C20/25 και διάστασης 2 κυβικών μέτρων.

Η στάθμη στέψης της προστασίας ανέρχεται στα +5,00 από την Μ.Σ.Θ. και το πλάτος στέψης στα 4,00 μέτρα. Το δεύτερο τμήμα, έχει συνολικό μήκος 34,0 μέτρα και προστατεύεται με τοιχίο από σκυρόδεμα C20/25 με στάθμη στέψης επίσης στα +5,00 μέτρα. Τέλος, το τρίτο τμήμα έχει μήκος 75,00 μέτρα και φέρει τοιχίο προστασίας από σκυρόδεμα, ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με προηγουμένως για τα πρώτα 56,00 μέτρα.


Κτήριο εξυπηρέτησης επιβατών. Στη δυτική πλευρά του χερσαίου χώρου της επέκτασης της αποβάθρας και μπροστά από το τρίτο τμήμα της δυτικής πλευράς αυτής προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου επιφάνειας 135 τετραγωνικών μέτρων για την εξυπηρέτηση των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα.


Αλιευτικό καταφύγιο, Η χωροθέτηση του αλιευτικού καταφυγίου, γίνεται στην νότια πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας σε απόσταση 104 μέτρα από το βόρειο άκρο της, με χρήση του μεγαλύτερου τμήματος των ανατολικών κρηπιδωμάτων, περίπου 65 μέτρα. Ο χερσαίος χώρος είναι συνολικής επιφάνειας 1.450 τετραγωνικών μέτρων.

Το βόρειο μέτωπο έχει συνολικό μήκος 37,0 μέτρα και στο ανατολικό άκρο του προβλέπεται κεκλιμένο επίπεδο (γλίστρα) πλάτους 7,0 μέτρων. Η γλίστρα προστατεύεται από ανατολικά με μικρό μώλο πλάτους 3,00 μέτρων και μήκους 13,5 μέτρων

. Στο πρώτο τμήμα του μήκους 30,0 μέτρων, κατασκευάζεται κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα και σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 έχει βάθος 2,00 μέτρα και στάθμη στέψης στο +1,30 από τη Μ.Σ.Θ. Ο μικρός μόλος φέρει κατακόρυφο μέτωπο εκατέρωθεν και κατασκευάζεται επίσης από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 και έχει στάθμη στέψης και βάθος ίδιο με αυτό του πρώτου τμήματος.


Το ανατολικό κρηπίδωμα του καταφυγίου έχει μήκος 49,0 μέτρα και είναι θωρακισμένο με φυσικούς ογκολίθους με στάθμη στέψης στο +2,00 από την Μ.Σ.Θ. και πλάτος στέψης 2,20 μέτρα. Πίσω από τα κρηπιδώματα του βόρειου μετώπου

προβλέπεται ανακουφιστικό πρίσμα από λιθορριπές και στη συνέχεια επίχωση. Εκτός των περιοχών πάνω από τα κρηπιδώματα όπου κατασκευάζεται σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης, όλη η υπόλοιπη επιφάνεια του χερσαίου χώρου καλύπτεται από δύο στρώσεις ασφαλτικού τάπητα πάχους 5 εκατ. εκάστη.


Τα κρηπιδώματα του καταφυγίου προβλέπεται να εξοπλισθούν με κατάλληλες δέστρες, κρίκους και προσκρουστήρες. Υπάρχει πρόβλεψη μελλοντικής κατασκευής κάθετου προβλήτα μήκους 60 μέτρων στην ανατολική πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας, σε απόσταση 40 μέτρων περίπου από το βόρειο μέτωπο.
Οργάνωση χερσαίου χώρου λιμένα.

Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση, Ειδικότερα, από ανατολικά προς δυτικά, προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων πλάτους 3,10 μέτρων έκαστη, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων πλάτους ομοίως 3,10 μέτρων έκαστη και μια λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών πλάτους 2,00 μέτρων. Στα ανάντη της λωρίδας πεζών και νότια του κτιρίου εξυπηρέτησης προβλέπονται 5 θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων καθώς και 4 θέσεις στάθμευσης τουριστικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας