Τι έργα προβλέπονται να γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Τι έργα προβλέπονται να γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Τι έργα προβλέπονται να γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2784 ΦΟΡΕΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου νοτίου Αιγαίου που αφορά την έγκριση της προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στην περιφέρεια νοτίου Αιγαίου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου για το έργο επέκτασης και αναβάθμισης του λιμένα Καμείρου Σκάλας, προϋπολογισμού έως 14 εκατομμύρια ευρώ.

Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερήσιας διάταξης στη συνεδρίαση της Παρασκευής και η απόφαση ήταν ομόφωνη, ενώ όπως τονίστηκε ειδικά από τον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, πρόκειται για ένα μεγάλο και σοβαρό έργο για το νησί της Ρόδου.

«Για τη Ρόδο είναι ένα σημαντικό έργο καθώς με έναν σωστό σχεδιασμό θα γίνει άλλος ένας πνεύμονας ανάπτυξης στην πλευρά του νησιού που έχει το μικρότερο βαθμό ανάπτυξης» είπε χαρακτηριστικά.

Το έργο που προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τέσσερα χρόνια θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» 2021-2027/Ανάπτυξη Νησιωτικών Λιμενικών Υποδομών και θα χρηματοδοτηθεί από τα Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Αφορά στην επέκταση της υφιστάμενης αποβάθρας, συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Με την εκτέλεση των απαιτούμενων βυθοκορήσεων αποκτά λειτουργικό βάθος κατά ελάχιστο 7 μέτρα.

Στις εργασίες επέκτασης της αποβάθρας, προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου εξυπηρέτησης των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα καθώς και αλιευτικό καταφύγιο, δυναμικότητας 16 σκαφών.

Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση. Προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων και λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών.

Επίσης, προβλέπονται θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων και των τουριστικών οχημάτων ενώ θα δημιουργηθούν χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού του λιμένα. Τέλος, για την επέκταση κα αναβάθμιση του λιμένα Καμείρου προβλέπεται ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου ως «Κύριος του Έργου» καλύπτει μεν τυπικά τις απαιτήσεις για απαιτούμενη τεχνική επάρκεια του προς υλοποίηση Έργου σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις, ωστόσο αντιμετωπίζει κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού σοβαρές δυσκολίες στην πράξη, στην στελέχωση των αναγκαίων επιτροπών διεξαγωγής των διαδικασιών δημοπράτησης, επίβλεψης και παρακολούθησης των διαδικασιών εκτέλεσης των έργων (σύνταξη τεχνικών δελτίων, ενημέρωση φορέων χρηματοδότησης, κλπ.).

Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως «Φορέας Υλοποίησης» διαθέτει τις αναγκαίες προϋποθέσεις (τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, αποφαινόμενα όργανα, αναγκαία στελέχωση κ.λπ.) για την υποβολή πρότασης ένταξης και υλοποίησης του εν λόγω έργου.

Το έργο αναλυτικά
Κύριος του έργου και φορέας λειτουργίας του θα είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου ενώ φορέας υλοποίησης θα είναι περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Η επιφάνεια της υφιστάμενης αποβάθρας από τα 3.360 τμ που είναι σήμερα φτάνει 12.810 τμ, τα πρόσθετα 9.450 τμ αντιστοιχούν σε 7.360 τμ στην επέκταση της αποβάθρας, 640 τμ στο νέο προσήνεμο μόλο και 1.450 τμ για την επέκταση του προτεινόμενου προς χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου.

Ο προσήνεμος μόλος έχει επιφάνεια 640 τετραγωνικά μέτρα, μήκος 80,0 μέτρα, πλάτος 8,0 μέτρα. Τόσο η βόρεια πλευρά όσο και η νότια φέρει κατακόρυφο μέτωπο.

Το μήκος της βόρειας πλευράς χρησιμοποιείται στην περιστασιακή πλαγιοδέτησης ενός κρουαζιερόπλοιου μήκους έως 140μ και η νότια πλευρά χρησιμοποιείται στην πλαγιοπρυμνοδέτηση ενός (1) επιβατικού – οχηματαγωγού πλοίου (Ε/Γ – Ο/Γ) μήκους έως 70 μέτρων.

Η επέκταση της υφιστάμενης αποβάθρας είναι συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Το νότιο μέτωπο του προβλήτα έχει μήκος 85 μέτρα, καθαρό βάθος 7,00 μέτρα.

Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοδέτηση εμπορικού πλοίου μήκους έως 80 μέτρων. Το ανατολικό άκρο του προβλήτα έχει μήκους 42 μέτρων. Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοπρυμνοδέτηση ενός Ε/Γ–Ο/Γ πλοίου μήκους έως 70 μέτρων και η πρυμνοδέτηση ενός δεύτερου Ε/Γ–Ο/Γ μήκους έως 70 μέτρων.

Με την εκτέλεση των απαιτούμενων βυθοκορήσεων αποκτά λειτουργικό βάθος κατά ελάχιστο 7,00 μέτρα. Τέλος, στο ανατολικό μέτωπο έχει μήκος 77,50 μέτρα, καθαρό βάθος 6,00 μέτρα.

Σε αυτό το τμήμα προβλέπεται η πλαγιοδέτηση δύο (2) ημερόπλοιων μήκους έως 30 μέτρων ενώ ένα τρίτο ημερόπλοιο ίδιου μεγέθους προβλέπεται να πλαγιοδετεί στο βόρειο άκρο του υφιστάμενου ανατολικού κρηπιδώματος.

Προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένου επιπέδου (ράμπα) για την εξυπηρέτηση πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού. Για τους ελιγμούς των εξυπηρετούμενων ημερόπλοιων (εμπορικού και ημερόπλοιων) προβλέπεται κύκλος ελιγμών διαμέτρου 90 μέτρων και βάθους τουλάχιστον 6,0 μέτρων.

Στη δυτική πλευρά του χερσαίου χώρου της επέκτασης της αποβάθρας, προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου εξυπηρέτησης των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα, επιφάνειας 135 τετραγωνικών μέτρων.

Στην νότια πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας χωροθετείται αλιευτικό καταφύγιο, δυναμικότητας 16 σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρα, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο τμήμα των ανατολικών κρηπιδωμάτων, περίπου 84 μέτρα.

Ο χερσαίος χώρος, είναι συνολικής επιφάνειας 1.450 τετραγωνικών μέτρων. Έχει προβλεφθεί η μελλοντική δυνατότητα αύξησης της δυναμικότητας του αλιευτικού καταφυγίου για την εξυπηρέτηση 6 επιπλέον αλιευτικών σκαφών μήκους 20 μέτρων με την κατασκευή κάθετου προβλήτα μήκους 60 μέτρων.

Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση. Προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων και λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών.

Νότια του κτηρίου εξυπηρέτησης προβλέπονται 5 θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων καθώς και 4 θέσεις στάθμευσης τουριστικών οχημάτων.

Προβλέπονται ακόμη χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού του λιμένα. Στην υπολειπόμενη επιφάνεια πραγματοποιούνται οι ελιγμοί των οχημάτων προς επιβίβαση στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία και η εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Στο χερσαίο χώρο του λιμένα προβλέπεται επίσης ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

Για την εξυπηρέτηση του λιμενικού έργου απαιτείται διαπλάτυνση του οδικού έργου πρόσβασης δίπλα στις εισόδους των παραλιακών εστιατορίων. Το προτεινόμενο εύρος της διατομής είναι 10 μέτρων και η απαιτούμενη διαπλάτυνση είναι της τάξης των 5,00 μέτρων και απαιτεί την κατασκευή τοίχου από σκυρόδεμα, μήκους 40 μέτρων, για την αντιστήριξη της οδού.

Μετά την επέκταση των υφιστάμενων έργων, η λιμενική εγκατάσταση αποκτά δυναμικότητα εξυπηρέτησης 8 πλοίων μήκους από 30 έως 170 μέτρων και ενός αλιευτικού καταφυγίου δυναμικότητας 16 αλιευτικών σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρων με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης για άλλα 6 επιπλέον σκάφη μήκους μέχρι 20 μέτρα.

Διαβάστε ακόμη

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου