Χρήστος Γιαννούτσος: Ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ενώ ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ είναι ισότιμα με ΙΕΚ - Να βουτάμε τη γλώσσα στο μυαλό και μετά να μιλάμε

Χρήστος Γιαννούτσος: Ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ενώ ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ είναι ισότιμα  με ΙΕΚ - Να βουτάμε τη γλώσσα στο μυαλό και μετά να μιλάμε

Χρήστος Γιαννούτσος: Ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ενώ ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ είναι ισότιμα με ΙΕΚ - Να βουτάμε τη γλώσσα στο μυαλό και μετά να μιλάμε

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1052 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Χρήστος Γιαννούτσος*

Με αφορμή το θέμα της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και τη δήλωση της υφυπουργού Τουρισμού Έλενας Ράπτη σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «η σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου, βιώσιμου και ποιοτικού μοντέλου τουρισμού

στην Ελλάδα είναι στρατηγική», δημιουργείται η ευκαιρία για διάλογο σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) με έδρα τη Ρόδο και τον Άγιο Νικόλαο στην Κρήτη.

Ενώ και οι 2 σχολές έχουν πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 8 εξαμήνων με παράλληλη δυνατότητα πρακτικής άσκησης, όπως τα υπόλοιπα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας μας, οι απόφοιτοι αυτών των σχολών έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ισότιμα με εκείνα των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ι.Ε.Κ.)!

Τι αντίκτυπο έχει αυτή η στρατηγική της τουριστικής εκπαίδευσης στους αποφοίτους, καθώς και τους φοιτητές και τις φοιτήτριες των σχολών των Α.Σ.Τ.Ε.;

1) Δεν έχουν τη δυνατότητα οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να προμηθευτούν δωρεάν επιστημονικά βιβλία σχετικά με τον τουρισμό από τον «ΕΥΔΟΞΟ», συνεπώς δεν υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στη γνώση με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες των υπόλοιπων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Ελλάδας.

2) Δεν υπάρχει η δυνατότητα σίτισης και στέγασης για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

3) Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ERASMUS, ώστε να έχουν την ευκαιρία να σπουδάσουν σε συναφή πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού και να αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες για τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.

4) Οι απόφοιτοι των Α.Σ.Τ.Ε. δεν έχουν πτυχίο ΑΕΙ, συνεπώς δεν έχουν δικαίωμα παρακολούθησης μεταπτυχιακών σπουδών, και συνεπώς δεν έχουν τη δυνατότητα της περαιτέρω επιστημονικής εξέλιξης τους στον τομέα του τουρισμού.

Προτού λοιπόν συζητήσουμε για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, καλό είναι πρώτα να επιλυθεί το ζήτημα της αναγνώρισης των πτυχίων αυτών των σχολών. Διότι (ότ)αν συσταθεί μη κρατικό πανεπιστήμιο με σχολή τουρισμού, τότε ποιο το νόημα τα παιδιά από την ηπειρωτική Ελλάδα να επιλέγουν την Α.Σ.Τ.Ε.Ρ και την Α.Σ.Τ.Ε.Κ.;

Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε περιθωριοποίηση της δημόσιας περιφερειακής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ιδίως στα νησιά της Κρήτης και της Ρόδου που αποτελούν τη βαριά βιομηχανία του εθνικού τουρισμού μας. Και κλείνω το άρθρο με τον ακόλουθο προβληματισμό:

Η υφυπουργός Τουρισμού στάθηκε στο γεγονός ότι οι σπουδαστές των ΑΣΤΕ και των ΙΕΚ του υπουργείου Τουρισμού απορροφώνται από την αγορά εργασίας σε ποσοστό 80%. Αποτελεί επιτυχία η μη απορρόφηση του 20% των αποφοίτων τη στιγμή που το περασμένο καλοκαίρι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) έκανε λόγο για 60.000-70.000 κενές θέσεις εργασίας στον χώρο του Τουρισμού πανελλαδικά;

Ενώ, λοιπόν, ο πρωθυπουργός έχει επισημάνει στο υπουργικό συμβούλιο να βουτάνε τη γλώσσα στο μυαλό και μετά να μιλάνε, φαίνεται ότι στην περίπτωση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον χώρο του Τουρισμού υπάρχουν ακόμα καίρια ζητήματα προς αντιμετώπιση και επίλυση, τα οποία για την Υφυπουργό Τουρισμού είναι άνευ σημασίας για να τα αναφέρει στη συνέντευξή της.

* Ο Χρήστος Γιαννούτσος είναι επαγγελματίας μεταφραστής στην Ρόδο και υποψήφιος Διδάκτωρ του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου