Ελευθέριος Καντίνος: Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταμορφώνουν το τουριστικό τοπίο

Ελευθέριος Καντίνος: Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταμορφώνουν το τουριστικό τοπίο

Ελευθέριος Καντίνος: Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταμορφώνουν το τουριστικό τοπίο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1589 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Ελευθέριος Καντίνος

Σε μία εποχή που κυριαρχείται από την ψηφιακή συνδεσιμότητα, πόλεις ανά τον κόσμο αξιοποιούν την τεράστια δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προβληθούν στο ευρύ κοινό.

Διάφοροι δήμοι ανα τον κόσμο αξιοποιούν την τεράστια εμβέλεια πλατφορμών, όπως το Instagram, το TikTok και το Facebook, για να αναδείξουν τη μοναδική γοητεία τους, να συνδεθούν με ένα παγκόσμιο κοινό και να δελεάσουν τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν τη χώρα τους.

Αυτή η ψηφιακή επανάσταση στην προώθηση του Τουρισμού δεν είναι απλώς μία τάση- είναι μία δυναμική στρατηγική που αντικατοπτρίζει τη μεταβαλλόμενη δυναμική του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι σχεδιάζουν και βιώνουν τα ταξίδια τους.

­Η τουριστική καμπάνια του Ντουμπάι, "Dubai Presents", επιστράτευσε τους αστέρες του Χόλιγουντ Zac Efron και Jessica Alba για να παρουσιάσουν τις ποικίλες προσφορές της πόλης στα είδη δράσης, δράματος, κωμωδίας, ρομαντισμού και περιπέτειας.

H καμπάνια συγκέντρωσε 850 εκατ. προβολές σε μόλις τέσσερις εβδομάδες και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, ώστε το Ντουμπάι ανακηρύχθηκε ως ο προορισμός με τις περισσότερες αναζητήσεις για το 2021 και ο «πιο δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός για το 2022» σύμφωνα με το TripAdvisor.

Στη Μεγάλη Βρετανία, η καμπάνια “Let’s Do London”, υπήρξε εξίσου επιτυχείς. Η εκστρατεία απέφερε 81 εκατομμύρια λίρες στην οικονομία του Λονδίνου, προσέλκυοντας 330.000 επιπλέον επισκέπτες και στήριξε πάνω από 700 επιχειρήσεις.

Παράλληλα, η γείτονα χώρα, Τουρκία, έχει προσπαθήσει να διαφημίσει στα κοινωνικά δίκτυα, παγκοσμίως, τις τουρκικές ακτές στο Αιγαίο ως «τουρκικό Αιγαίο» με το γνωστό εμπορικό σήμα “Turkaegean” προσπαθώντας να το κατοχυρώσει μάλιστα ως δικό της εμπορικό σήμα, γεγονός το οποίο μάλιστα δημιούργησε και διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία.

Το κοινό στοιχείο μεταξύ αυτών των πόλεων είναι η αναγνώριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως κάτι περισσότερο από ένα απλό εργαλείο προώθησης - είναι μία δυναμική πλατφόρμα για την αφήγηση ιστοριών, τη δημιουργία κοινότητας και την καλλιέργεια ουσιαστικών σχέσεων με τους επισκέπτες.

Το προσεκτικά επιμελημένο περιεχόμενο ξεπερνά την προβολή γραφικών τοπίων. Αποτυπώνει την ουσία της μοναδικής προσωπικότητας, το brand κάθε πόλης, προσκαλώντας τους ταξιδιώτες να γίνουν μέρος της αφήγησης.

Αυτού του είδους στρατηγικές, μπορούν να προσφέρουν σημαντική ώθηση στον τοπικό τουριστικό τομέα, φέρνοντας όχι μόνο νέους επισκέπτες αλλά και δημιουργώντας πιο βαθιές σχέσεις με τους πελάτες, προκειμένου να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα του τοπικού τουριστικού προιόντος.

Ως προς αυτήν την προσπάθεια, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα δαπανήσει συνολικά 3 εκατ. ευρώ με σκοπό την προβολή των νησιών της περιφέρειας, το 2024.

Το πρόγραμμα της περιφέρειας περιλαμβάνει δράσεις που περιλαμβάνουν την τουριστική προβολή της στα κοινωνικά δίκτυα, σε συνέργασίες προώθησης με ξένους tour operators και αεροπορικές εταιρείες, καθώς και τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις με θέμα τον Τουρισμό όπως οι Arabian Travel Market, Seoul International Travel Fair, World Τravel Market και τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Συνοπτικά, η προηγούμενη ανάλυση αποκαλύπτει τον κρίσιμο ρόλο που διαδικτυακές πλατφόρμες διαδραματίζουν στην προώθηση τουριστικών προορισμών.

Η συνδυασμένη χρήση διαφόρων κοινωνικών μέσων και στρατηγικών, όπως η προσέλκυση διάσημων προσώπων και η ανάδειξη πολιτιστικού πλούτου, οδηγεί σε εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Οι παραπάνω επιτυχημένες καμπάνιες αποδεικνύουν, πως μια σφαιρική στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να δώσει ώθηση στον τοπικό Τουρισμό.

Με τη στήριξη της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η προβολή των νησιών της Ρόδου αποτελεί επένδυση στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος και προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου