Τροποποίηση χωροθέτησης της Mαρίνας Ρόδου

Τροποποίηση χωροθέτησης  της Mαρίνας Ρόδου

Τροποποίηση χωροθέτησης της Mαρίνας Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1391 ΦΟΡΕΣ

Πολυτελείς κατοικίες και βίλες, εμπορικό κέντρο κ.ά.

Eγκρίθηκε η τροποποίηση χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα Μαρίνα Ρόδου από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρο Σκυλακάκη και την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.

Η χωροθέτηση της Μαρίνας Ρόδου είναι μικτού τύπου, που συνδυάζει υποδομές οικιστικής, εμπορικής και ψυχαγωγικής χρήσης, περιοχή με πολυτελείς κατοικίες, παγκόσμιας κλάσης εγκαταστάσεις και υπηρεσίες για σκάφη, πλειάδα καταστημάτων και παραθαλάσσιων χώρων εστίασης, καθώς και μία σειρά από προτάσεις ψυχαγωγίας.

Η Μαρίνα προσφέρει επιλογή από πολυτελείς κατοικίες ενώ νότια του άξονα της εισόδου τοποθετείται ο χώρος εναπόθεσης σκαφών, όπου παρέχονται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, επισκευές και συντηρήσεις των σκαφών και του εξοπλισμού τους (συνήθως μικρής κλίμακας), καθώς και τα απαραίτητα μέσα για ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών.


Πέραν αυτού, προβλέπεται η συνέργεια και συνεργασία με το Κέντρο Επισκευής Πλοιαρίων του δήμου Ρόδου που δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί στην περιοχή Καναμάτ δήμου Ρόδου για τις μεγαλύτερης κλίμακας επισκευές. Αυτή η μονάδα απέχει από τη Μαρίνα μόλις 1,5 χλμ. και έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες για τις παραπάνω λειτουργίες ταχύτατα και οργανωμένα.


Το Καναμάτ έχει παραχωρηθεί από τον δήμο Ρόδου. Οι εν λόγω δύο επιχειρήσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά παρά μόνο με συνέργεια. Όσον αφορά τη Μαρίνα, η εν λόγω συνέργεια θα έχει σαν αποτέλεσμα μία ρυπογόνος λειτουργία από πλευράς θορύβου, αποβλήτων και αισθητικής να διενεργείται κατά κύριο λόγο μακράν της Μαρίνας, που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου της πόλης της Ρόδου.

Διάρθρωση νέων Λειτουργιών
Πολυώροφα κτήρια πολυτελών κατοικιών- Υπόγειος χώρος στάθμευσης
Στο πρώτο – Οικοδομικό Τετράγωνο 1 – που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Μαρίνας, δεσπόζουν τρία πολυώροφα, χαρακτηριστικά για την αρχιτεκτονική τους κτήρια, με πολυτελή διαμερίσματα. Τα τρία αυτά κτήρια τοποθετούνται πάνω από διώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης

Ο χώρος αυτός προκύπτει από τη μορφολογία των περιμετρικών σε αυτόν στοιχείων. Συγκεκριμένα, στη δυτική πλευρά του που είναι όριο της Μαρίνας, βρίσκεται σε επαφή με την περιμετρική οδό της πόλης της Ρόδου. Το υψόμετρο της οδού κατά μήκος της πλευράς γειτνίασης με αυτήν του τετραγώνου της Μαρίνας, είναι 6,50 μ. έως 7 μ. Αντίστοιχα, στην ανατολική πλευρά του χώρου του ΟΤ 1 υψώνεται ο προσήνεμος μόλος ύψους 7 μ.


Το ύψος αυτό αρκεί για την κατασκευή διωρόφου χώρου στάθμευσης και επιτρέπει την κατασκευή επίχωσης ύψους κατ’ ελάχιστον 0,50 μ. πάνω από αυτόν για φύτευση και δημιουργία πρασίνου. Στο πρόσωπο του χώρου στάθμευσης προς την Μαρίνα τοποθετείται μία σειρά καταστημάτων μαρίνας για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών (πράκτορες, υλικά συντήρησης, υλικά πρόσδεσης και λειτουργίας κ.λπ.).


Τα τρία αυτά πολυώροφα κτήρια έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στον χώρο ώστε να εξασφαλίζουν οπτικές διόδους σε όλα τα παρακείμενα κτήρια, τα οποία βέβαια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτά.

Ο ακάλυπτος χώρος πάνω από τον χώρο στάθμευσης, που καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, φυτεύεται και αποτελεί ζώνη πρασίνου και χώρο εκτόνωσης και άθλησης. Κατασκευάζεται σε αυτόν κολυμβητική δεξαμενή σχήματος τόξου του οποίου η χορδή τοποθετείται παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο, διαμορφώνοντας αίσθηση συνέχειας με τη θάλασσα.

Διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες εξυπηρέτησης
Στο δεύτερο τμήμα, που βρίσκεται αμέσως μετά την κεντρική είσοδο, έχουν κατασκευαστεί όλα τα κτήρια που απαιτούνται για τη λειτουργία και τη διοίκηση της Μαρίνας. Επίσης στον ίδιο χώρο στεγάζονται και όλες οι προβλεπόμενες και απαραίτητες δημόσιες Υπηρεσίες της Μαρίνας.

Εμπορικό πάρκο
Κεντροβαρικά τοποθετείται το τρίτο τμήμα, με την εμπορική ζώνη σε μία έκταση 20.000 τ.μ. σε διώροφα κτήρια που διαχωρίζονται με προφυλαγμένους (σκεπαστούς) πεζοδρόμους και περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) και γραφεία παροχής υπηρεσιών.


Όπισθεν της εμπορικής ζώνης τοποθετείται τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200 τμ. Σε επαφή με την εμπορική ζώνη στη βόρεια πλευρά της τοποθετείται τετραώροφο κτίριο επί του παραλιακού μετώπου, σε χώρο 5.600 τμ. Το κτίριο αυτό έχει χρήση ξενοδοχείου με καταστήματα στο ισόγειο.

Υπερπολυτελείς Βίλες
Στο τέταρτο τμήμα, τοποθετούνται 22 πολυτελείς επαύλεις μεταξύ της οδού που διασχίζει τη Μαρίνα και του παραλιακού μετώπου, σε μία έκταση 11.400 τμ. στην ανατολική παραλία του έργου.


Όλες οι επαύλεις κατασκευάζονται στη βάση του σχεδιασμού – ανοιχτού σχεδιασμού (open plan), με άνετους εσωτερικούς χώρους καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές κολυμβητικές δεξαμενές, ενώ όλοι οι χώροι έχουν προσανατολισμό προς τη θάλασσα. Σε μία έκταση 3.500 τ.μ. περίπου, όπισθεν της ζώνης των επαύλεων, τοποθετούνται έντεκα πολυτελείς διώροφες μεζονέτες. Στο βόρειο άκρο της Μαρίνας τοποθετούνται δύο τετραώροφα κτήρια με χρήση ξενοδοχείου σε έκταση περίπου 3.000 τ.μ.

Παραλιακό μέτωπο
Κατά μήκος του παραλιακού μετώπου δημιουργείται και κατασκευάζεται ένας πλακόστρωτος πεζόδρομος πλάτους 15 μ. σε όλο το μήκος της Α’ φάσης, o οποίος επιτρέπει την απρόσκοπτη κυκλοφορία πεζών καθ’ όλο το μήκος του, ομοίως κατασκευάζεται το παραλιακό μέτωπο της Β’ φάσης. Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό δημόσιος χώρος διέλευσης και ψυχαγωγίας, περίπου 9 στρεμμάτων, καθ’ όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου της Μαρίνας.


Παράλληλα με αυτόν τον πεζόδρομο και ανάμεσα σε αυτόν και τη θάλασσα διαμορφώνεται ένας διάδρομος με μία υψομετρική διαφορά 0,80μ, όπου επιτρέπεται η κίνηση μόνο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Μαρίνας για την εξυπηρέτηση των σκαφών, των συνεργείων συντήρησης καθώς και των υπευθύνων υπαλλήλων για τον ελλιμενισμό και την ασφάλεια των σκαφών.
Η πρόσβαση σ’ αυτόν τον διάδρομο γίνεται με σύστημα ελέγχου πρόσβασης (Αccess Control) και κλειστό σύστημα παρακολούθησης (CCTV) για τον πλήρη έλεγχο και την ασφάλεια του λιμένα.

Διασύνδεση
Επιπλέον, χωροθετείται υδατοδρόμιο- σταθμός υποδοχής υδροπλάνων και πεδίο προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων, τα οποία υπόκεινται στην απαιτούμενη έγκριση από τις αρμόδιες Aρχές. Το υδατοδρόμιο – χώρος στάθμευσης υδροπλάνων τοποθετείται εντός του θαλάσσιου χώρου της Μαρίνας και συγκεκριμένα παράλληλα στον υπήνεμο μόλο της Β’ φάσης της Μαρίνας.


Για τις ανάγκες του υδατοδρομίου – σταθμού υποδοχής υδροπλάνων, προβλέπεται η κατασκευή πλωτού προβλήτα κάθετα στο βόρειο άκρο του παραλιακού κρηπιδώματος της μαρίνας για την υποδοχή υδροπλάνου.
Επίσης, για την εξυπηρέτηση των επιβατών του, κατασκευάζεται κτήριο υποδοχής με τις απαραίτητες λειτουργίες (χερσαία υποδομή).


Στο νοτιοανατολικό άκρο του Λιμένα Αναψυχής και σε επαφή με το πρώτο οικοδομικό τετράγωνο, τοποθετείται χώρος προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων. Το πεδίο – ελικοδρόμιο αυτό λειτουργεί για αποκλειστική χρήση των αναγκών της Μαρίνας.
(Πηγή: tornosnews.gr)

Διαβάστε ακόμη

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου