Θανάσης Καραναστάσης: Γάμοι, βαπτίσεις, δεξιώσεις κ.λπ.

Θανάσης Καραναστάσης: Γάμοι, βαπτίσεις, δεξιώσεις κ.λπ.

Θανάσης Καραναστάσης: Γάμοι, βαπτίσεις, δεξιώσεις κ.λπ.

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1291 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Θανάσης Καραναστάσης

Στο χωριό μου διαθέτω αγροτεμάχιο που μου είχε κληροδοτήσει η θεία μου Αγγελική. Φέρει μάλιστα το χαϊδευτικό «Γιωργούλης». Τα παλιά χρόνια ήταν κατά καιρούς μποστάνι, καπνοχώραφο ή σιταροχώραφο. Εδώ και σαράντα χρόνια παραμένει αναξιοποίητο, διότι λεφτά δεν υπάρχουν.

Όταν όμως είδα στην τηλεόραση τον γάμο των φοροφυγάδων, μου γεννήθηκε η ιδέα να μετατρέψω αυτό το ακίνητο σε κτήμα, αφού τώρα τα κτήματα είναι του συρμού.

Θα προβώ στις κατάλληλες διαμορφώσεις ώστε να τελούνται εκεί γάμοι, βαπτίσεις, γενέθλια, δεξιώσεις και άλλου είδους κοινωνικές εκδηλώσεις.

Ο «Γιωργούλης» γειτνιάζει με κεντρικό δρόμο. Με την τοποθέτηση εξέδρας θα προσφέρει και καλή θέα προς τη θάλασσα. Συνεργάτες γι’ αυτή τη δουλειά έχω. Τραγουδιστής θα είναι ο συγχωριανός και παιδικός φίλος μου, το Παναγιωτάκι.

Αυτός ξέρει όλα τα τραγούδια του γάμου με κορυφαίο το «Ήβγεν η νύφη στον χορό κι ελάψασιν οι στράτες...»

Χορεύει δε και καταπληκτικά τη σούστα. Μακιγιέρ θα είναι ο Σεβαστός, εξαιρετικός σοβατζής. Διότι τι είναι το μακιγιάζ, σοβάτισμα προσώπου είναι.

Την προμήθεια των λουλουδιών και τη διακόσμηση με αυτά θα την αναθέσω στον Αποστόλη του Περβολάρη.

Μου λείπει μόνο ένας καπάτσος οικονομικός σύμβουλος που θα μου μάθει την τέχνη του φοροδιαφεύγειν. Για να βάλω κι εγώ κανένα φράγκο στην τσέπη.

Εδώ πάντως, τελειώνει το καλαμπούρι. Διότι υπάρχει και η σοβαρή πλευρά του ζητήματος. Και είναι η μορφή που έχει πάρει ο γάμος και άλλες τελετές τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Έχουμε εγκαταλείψει τα δικά μας έθμα και υιοθετούμε ό,τι παλαβό μας έρχεται απ’ έξω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο γάμος με τα μπάτσελορ, τις πρόβες νυφικού, τις δοκιμές του γαμήλιου μενού και όλα τ’άλλα σκηνικά που ακολουθούν.

Μπαίνουν οι νεόνυμφοι στον ναό αλλά δεν ψάλλεται το «Άξιον εστί...» Στη θέση του ακούγεται κάποιο κομμάτι δυτικής συμφωνικής μουσικής.

Έξω από τον ναό στήνεται συχνά κονσέρτο από... αιθέριες υπάρξεις, οι οποίες με τα βιολιά τους εκτελούν έργα Βιβάλντι(!) και άλλων κλασικών.

Πιο πέρα περιμένει πεντακοσάρα Mercedes για να μεταφέρει το ζευγάρι μετά την τέλεση του μυστηρίου. Τα έχω δει αυτά, δεν μου τα έχει περιγράψει κάποιος άλλος.

Το εσωτερικό του ναού μετατρέπεται σε κανονικό ανθοπωλείο. Παντού λουλούδια, συνήθως λευκά, λευκές κορδέλες, λευκές λαμπάδες. Το χρώμα της... παρθενιάς μήπως, απλή σκέψη κάνω.

Η εκκλησία, εντωμεταξύ, έχει απαγορεύσει τη ρίψη ρυζιού και κουφέτων στο νιόπαντρο ζευγάρι κατά τον «χορό του Ησαΐα». Έχει απαγορεύσει και τα χτυπήματα στις πλάτες των κουμπάρων, αλλά ανέχεται τους φωτογράφους και τους ανθοπώλες να τρέχουν πάνω - κάτω και να παριστάνουν τους τελετάρχες.

Τέτοιου τύπου γάμοι έχουν επικρατήσει πλέον στη χώρα, πιστά αντίγραφα χολλυγουντιανών παραστάσεων. Αν πρόκειται μάλιστα για γάμους πλουσίων ή των λεγόμενων σελέμπριτι, σ’αυτούς η χλιδή βγάζει μάτι.

Προβάλλονται δε και από την τηλεόραση ή από τα κοινωνικά δίκτυα για να θαυμάσει και το ανώνυμο πλήθος το θέαμα. Αυτός ο αγροίκος πλούτος, όπως τον αποκαλούσε ο αείμνηστος Α. Πεπελάσης, πρέπει να επιδεικνύεται κιόλας.

Δεν έχει σημασία αν τέτοια «θεάματα» φθάνουν στο οπτικό πεδίο αστέγων, ανέργων, βιοπαλαιστών που τρέχουν όλη την ημέρα για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην των οικογενειών τους. Σημασία έχει να προβληθεί σε κοινή θέα η χλιδή αυτών των χυδαίων φοροφυγάδων που προέρχεται από χρήματα άλλων!

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου