Προχωρούν οι διαδικασίες για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Προχωρούν οι διαδικασίες για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Προχωρούν οι διαδικασίες για την επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1637 ΦΟΡΕΣ

Προχωρούν οι διαδικασίες για το έργο επέκτασης και αναβάθμισης του λιμένα Καμείρου Σκάλας, καθώς στην τελευταία συνεδρίασή της η Περιφερειακή Επιτροπή, αποφάσισε ομόφωνα να υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησής του στο πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» 2021-2027 στην κατηγορία «Ανάπτυξη Νησιωτικών Λιμενικών Υποδομών».

Το έργο προϋπολογισμού 14 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τέσσερα χρόνια, θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο Προγραμματικής Σύμβασης ανάμεσα στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.

Αφορά στην επέκταση της υφιστάμενης αποβάθρας, συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Με την εκτέλεση των απαιτούμενων βυθοκορήσεων αποκτά λειτουργικό βάθος κατά ελάχιστο 7 μέτρα.

Στις εργασίες επέκτασης της αποβάθρας, προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου εξυπηρέτησης των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα καθώς και αλιευτικό καταφύγιο, δυναμικότητας 16 σκαφών.

Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση. Προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων και λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών.

Επίσης, προβλέπονται θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων και των τουριστικών οχημάτων ενώ θα δημιουργηθούν χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού του λιμένα. Τέλος, για την επέκταση και αναβάθμιση του λιμένα Καμείρου προβλέπεται ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου ως «Κύριος του Έργου» καλύπτει μεν τυπικά τις απαιτήσεις για απαιτούμενη τεχνική επάρκεια τού προς υλοποίηση Έργου σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις, ωστόσο αντιμετωπίζει κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού σοβαρές δυσκολίες στην πράξη, στη στελέχωση των αναγκαίων επιτροπών διεξαγωγής των διαδικασιών δημοπράτησης, επίβλεψης και παρακολούθησης των διαδικασιών εκτέλεσης των έργων (σύνταξη τεχνικών δελτίων, ενημέρωση φορέων χρηματοδότησης, κ.λπ.).

Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως «Φορέας Υλοποίησης» διαθέτει τις αναγκαίες προϋποθέσεις (τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, αποφαινόμενα όργανα, αναγκαία στελέχωση κ.λπ.) για την υποβολή πρότασης ένταξης και υλοποίησης τού εν λόγω έργου.

Το έργο αναλυτικά
Κύριος του έργου και φορέας λειτουργίας του θα είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου ενώ φορέας υλοποίησης θα είναι η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Η επιφάνεια της υφιστάμενης αποβάθρας από τα 3.360τ.μ. που είναι σήμερα φτάνει 12.810τ.μ., τα πρόσθετα 9.450τ.μ. αντιστοιχούν σε 7.360τ.μ. στην επέκταση της αποβάθρας, 640τ.μ. στο νέο προσήνεμο μόλο και 1.450τ.μ. για την επέκταση του προτεινόμενου προς χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου.

Ο προσήνεμος μόλος έχει επιφάνεια 640 τετραγωνικά μέτρα, μήκος 80,0 μέτρα, πλάτος 8,0 μέτρα. Τόσο η βόρεια πλευρά όσο και η νότια, φέρει κατακόρυφο μέτωπο.

Το μήκος της βόρειας πλευράς χρησιμοποιείται στην περιστασιακή πλαγιοδέτησης ενός κρουαζιερόπλοιου μήκους έως 140μ. και η νότια πλευρά χρησιμοποιείται στην πλαγιοπρυμνοδέτηση ενός (1) επιβατικού – οχηματαγωγού πλοίου (Ε/Γ – Ο/Γ) μήκους έως 70 μέτρων.

Η επέκταση της υφιστάμενης αποβάθρας είναι συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Το νότιο μέτωπο του προβλήτα έχει μήκος 85 μέτρα, καθαρό βάθος 7,00 μέτρα.

Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοδέτηση εμπορικού πλοίου μήκους έως και 80 μέτρων. Το ανατολικό άκρο του προβλήτα έχει μήκους 42 μέτρων. Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοπρυμνοδέτηση ενός Ε/Γ–Ο/Γ πλοίου μήκους έως 70 μέτρων και η πρυμνοδέτηση ενός δεύτερου Ε/Γ–Ο/Γ μήκους έως 70 μέτρων.

Με την εκτέλεση των απαιτούμενων βυθοκορήσεων αποκτά λειτουργικό βάθος κατά ελάχιστο 7,00 μέτρα. Τέλος, στο ανατολικό μέτωπο έχει μήκος 77,50 μέτρα, καθαρό βάθος 6,00 μέτρα.

Σε αυτό το τμήμα προβλέπεται η πλαγιοδέτηση δύο (2) ημερόπλοιων μήκους έως 30 μέτρων ενώ ένα τρίτο ημερόπλοιο ίδιου μεγέθους προβλέπεται να πλαγιοδετεί στο βόρειο άκρο του υφιστάμενου ανατολικού κρηπιδώματος.

Προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένου επιπέδου (ράμπα) για την εξυπηρέτηση πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού. Για τους ελιγμούς των εξυπηρετούμενων ημερόπλοιων (εμπορικού και ημερόπλοιων) προβλέπεται κύκλος ελιγμών διαμέτρου 90 μέτρων και βάθους τουλάχιστον 6,0 μέτρων.

Στη δυτική πλευρά του χερσαίου χώρου της επέκτασης της αποβάθρας, προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου εξυπηρέτησης των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα, επιφάνειας 135 τετραγωνικών μέτρων.

Στη νότια πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας χωροθετείται αλιευτικό καταφύγιο, δυναμικότητας 16 σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρα, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο τμήμα των ανατολικών κρηπιδωμάτων, περίπου 84 μέτρα.

Ο χερσαίος χώρος, είναι συνολικής επιφάνειας 1.450 τετραγωνικών μέτρων. Έχει προβλεφθεί η μελλοντική δυνατότητα αύξησης της δυναμικότητας του αλιευτικού καταφυγίου για την εξυπηρέτηση 6 επιπλέον αλιευτικών σκαφών μήκους 20 μέτρων με την κατασκευή κάθετου προβλήτα μήκους 60 μέτρων.

Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση. Προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων και λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών.

Νότια του κτηρίου εξυπηρέτησης προβλέπονται 5 θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων καθώς και 4 θέσεις στάθμευσης τουριστικών οχημάτων.

Προβλέπονται ακόμη χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού του λιμένα. Στην υπολειπόμενη επιφάνεια πραγματοποιούνται οι ελιγμοί των οχημάτων προς επιβίβαση στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία και η εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Στον χερσαίο χώρο του λιμένα προβλέπεται επίσης ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

Για την εξυπηρέτηση του λιμενικού έργου απαιτείται διαπλάτυνση του οδικού έργου πρόσβασης δίπλα στις εισόδους των παραλιακών εστιατορίων. Το προτεινόμενο εύρος της διατομής είναι 10 μέτρων και η απαιτούμενη διαπλάτυνση είναι της τάξης των 5,00 μέτρων και απαιτεί την κατασκευή τοίχου από σκυρόδεμα, μήκους 40 μέτρων, για την αντιστήριξη της οδού.

Μετά την επέκταση των υφιστάμενων έργων, η λιμενική εγκατάσταση αποκτά δυναμικότητα εξυπηρέτησης 8 πλοίων μήκους από 30 έως 170 μέτρων και ενός αλιευτικού καταφυγίου δυναμικότητας 16 αλιευτικών σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρων με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης για άλλα 6 επιπλέον σκάφη μήκους μέχρι 20 μέτρα.

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας