Γ. Ματσίγκος: Η βρετανική αγορά θα κάνει και τη φετινή τουριστική σεζόν τη μεγάλη διαφορά στη Ρόδο

Γ. Ματσίγκος: Η βρετανική αγορά θα κάνει και  τη φετινή τουριστική σεζόν τη μεγάλη διαφορά στη Ρόδο

Γ. Ματσίγκος: Η βρετανική αγορά θα κάνει και τη φετινή τουριστική σεζόν τη μεγάλη διαφορά στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1471 ΦΟΡΕΣ

Με δυναμική παρουσία συμμετέχει η Ρόδος στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου, που ξεκίνησε χθες.

Την αισιοδοξία του για το τουριστικό καλοκαίρι 2024 στη Ρόδο εξέφρασε μιλώντας στον Real Voice 99.5 και τη Δέσποινα Κουλούμπρη, από το Βερολίνο στο περιθώριο της έκθεσης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος.


Ο κ. Ματσίγκος αναφέρθηκε στα μηνύματα που έρχονται από τη μεγαλύτερη έκθεση Τουρισμού για το νησί των Ιπποτών, με τις κρατήσεις ανά αγορά και τους Βρετανούς να κρατούν τα σκήπτρα για τη Ρόδο, ενώ ερωτηματικό παραμένει τι θα γίνει με την ισραηλινή αγορά που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες για την περιοχή μας.
Αναλυτικότερα, όπως είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων:
«Το Βερολίνο είναι η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στον κόσμο, η γερμανική αγορά για μας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, πέρυσι φιλοξενήσαμε πάνω από 460.000 Γερμανούς, αλλά δεν είναι μόνο η Γερμανία είναι παγκόσμια η έκθεση.

Η Ρόδος έχει ένα πάρα πολύ εντυπωσιακό, φωτεινό και λειτουργικό περίπτερο 52 τετραγωνικά μέτρα με συμμετοχή τουριστικών πρακτόρων, ξενοδόχων και διευθυντών ξενοδοχείων, όλοι οι τουριστικοί παράγοντες της Ρόδου βρίσκονται στο Βερολίνο.

Επίσης ο δήμαρχος μάς επισκέφθηκε και είχε επαφές, είχαμε επαφές με τους περισσότερους Τ.Ο. βέβαια συνεχίζεται. Η πρώτη μέρα έδειξε αυτά τα στοιχεία τα οποία είχαμε αναφέρει και τις προηγούμενες ημέρες, ότι υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία, οι κρατήσεις ξεκίνησαν πάρα πολύ δυνατά από το Νοέμβρη, Δεκέμβρη μέχρι και τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο υπήρχε μία μικρή πτώση στις κρατήσεις, παραμένουμε όμως με θετικό πρόσημο όπως και το σημαντικό είναι ότι παραμένουμε να έχουμε περισσότερες θέσεις στα σλοτς απ’ ό,τι είχαμε πέρυσι στο αεροδρόμιο, είναι περίπου 3% αυξημένες οι αεροπορικές θέσεις, βέβαια δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμη μέχρι στιγμής.


Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι είχαμε αφίξεις της τάξεως των 2.620.000 περίπου οπότε σε αυτό προστίθενται το 3% αυτών των περισσότερων αεροπορικών θέσεων. Υπάρχει ανταγωνισμός, υπάρχει όμως αισιοδοξία,. Θα πρέπει να είμαστε ανήσυχοι και προετοιμασμένοι ώστε να συνεχίσουμε την έντονη προβολή και διαφήμιση.


Η σεζόν ξεκίνησε 1η του Μάρτη με το πρώτο αεροπλάνο από το Βερολίνο της Ryanair, θα συνεχιστεί σ’ αυτό τον ρυθμό μέχρι τις 25-27 του Μάρτη, οπότε μετά ξεκινούν περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, περισσότεροι Τ.Ο., το καθολικό Πάσχα είναι 31/3 οπότε θα υπάρξει μία έντονη κίνηση από τις 27 του Μάρτη μέχρι τις 10 Απριλίου, μετά θα έχουμε μία μικρή πτώση και ξεκινάμε μετά ξανά από τις 21 του Απρίλη θα έρθουν τα γκρουπ από Ισραήλ για το Πάσχα το δικό τους, αλλά οι περισσότεροι θα είναι από την Ευρώπη. Από το Ισραήλ είναι πολύ λιγότεροι. Τέλος Απριλίου, σχεδόν όλοι οι τουρ οπερέιτορ και όλες οι αεροπορικές εταιρείες ξεκινούν το κανονικό τους πρόγραμμα. Οπότε πιστεύουμε ότι θα πάμε καλά.


Αναλυτικά με τις αγορές, η αγορά η οποία κάνει τη διαφορά μέχρι σήμερα είναι της Μεγάλης Βρετανίας για την οποία έχουν προβλέψει περισσότερα από 3% αεροπορικών θέσεων απ’ ότι είχαμε πέρυσι, κυμαίνεται μεταξύ της τάξεως του 5 έως 7% σε αεροπορικές θέσεις. Κάποιοι Τ.Ο. πάνε πολύ καλά με αντίστοιχη αύξηση της τάξεως του 5-7%, κάποιοι στα περσινά επίπεδα από τη Μεγάλη Βρετανία αναφέρομαι επειδή είναι και η μεγαλύτερή μας αγορά.


Οι Σκανδιναβοί φαίνεται να έχουν μία μικρή ανάκαμψη συγκριτικά με πέρυσι και πρόπερσι διότι από την εποχή του κόβιντ που έπεσαν, δεν έπιασαν τα νούμερα, οπότε υπάρχει μία αισιοδοξία.


Επίσης καλά κινείται η Ολλανδία και η Τσεχία, στα περσινά επίπεδα είναι η Πολωνία, η τελευταία είναι η τρίτη μας μεγαλύτερη δύναμη καθώς πέρυσι είχαμε 188.000 αφίξεις.
Το μεγαλύτερο ερωτηματικό είναι το Ισραήλ. Ο πόλεμος συνεχίζεται οπότε εκεί δεν έχουμε πλήρη εικόνα παρόλο που έχουν προγραμματιστεί κάποιες πτήσεις το πότε θα ξεκινήσουν μαζικά και τι πληρότητες θα έχουν και αν θα μπορούν να ταξιδέψουν.


Η αγορά του Ισραήλ πέρυσι στη Ρόδο έφερε μέχρι την ημέρα που ξεκίνησε ο πόλεμος και σταμάτησαν οι πτήσεις στις 9 του Οκτώβρη, 138.000 αφίξεις το οποίο όπως καταλαβαίνετε είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο νούμερο, είναι σημαντικοί οι πελάτες από το Ισραήλ διότι είναι πελάτες της αγοράς κυκλοφορούν έξω ξοδεύουν.

Οι υπόλοιπες αγορές Βέλγιο, Γαλλία και αυτοί είναι στα περσινά επίπεδα, βέβαια εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι εκτός από τον πόλεμο στο Ισραήλ συνεχίζει ο πόλεμος στην Ρωσία –Ουκρανία και βέβαια υπάρχει ακρίβεια, κάτι το οποίο το ζούμε και στην Ελλάδα και το συζητάνε σε όλο τον κόσμο, σε όλη την Ευρώπη. Βέβαια οι έρευνες δείχνουν ότι θα ταξιδέψει και πάλι ο Ευρωπαίος φέτος, βέβαια ανάλογα τα χρήματα τα οποία θα του περισσεύουν θα επιλέξει και τον προορισμό επομένως εκεί πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι.

Να προσθέσω ότι έχουμε και δύο μεγάλα σημαντικά γεγονότα στην Ευρώπη, έχουμε πρώτα το Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου το οποίο ξεκινά 15 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου που σημαίνει τότε οι εργαζόμενοι στον τουριστικό κλάδο αλλά και όχι μόνο στη Γερμανία, τα εστιατόρια, τα μπαρ, τα ξενοδοχεία όλα αυτά δεν θα μπορούν να πάρουν άδειες, οπότε ίσως τότε έχουμε μία μικρή μείωση.
Αντίστοιχα έχουμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες στη Γαλλία, στο Παρίσι, που τότε αυτοί ξεκινούν 25 Ιουλίου και τελειώνουν 11/8.

Συμπερασματικά είμαστε αισιόδοξοι, υπάρχουν περισσότερες αεροπορικές θέσεις της τάξης του 3% συγκριτικά με πέρυσι, πάνε πολύ καλά οι κρατήσεις από κάποια κράτη, οπότε στοχεύουμε τουλάχιστον θα έχουμε τις περσινές αφίξεις και να υπενθυμίσουμε και πάλι ότι είχαμε και τη μεγάλη καταστροφή με τις φωτιές, επανέκαμψε όμως η Ρόδος πολύ σύντομα. Υπολογίζουμε ότι χάσαμε περίπου γύρω στις 40 –50.000 αλλά αυτές καλύφθηκαν μετά, με αποτέλεσμα να κλείσουμε με μία αύξηση της τάξεως του 3%”.

Ο κ. Ματσίγκος τόνισε παράλληλα ότι υπάρχουν έντονα παράπονα από όλους τους tour operatorw με τον τρόπο τον οποίο διατυπώθηκε το πρόγραμμα που προσφέρει δωρεάν διαμονή επτά ημερών στο νησί μας, σε όσους τουρίστες βρίσκονταν πέρυσι στις πληγείσες περιοχές της Ρόδου και αναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν τα ξενοδοχεία που διέμεναν, λόγω της πυρκαγιάς του Ιουλίου.


Όπως είπε ο κ. Ματσίγκος, «δεν είναι εύκολο να γίνει έτσι όπως το αποφάσισε η κυβέρνηση. Μιλήσαμε με τους μεγαλύτερους tour operatorw, οι οποίοι προχθές είχαν το απόγευμα επαφή με την υπουργό Τουρισμού, να υπάρχει πιο εύκολη λύση, να δοθεί το pass αυτό που λέμε, ένας κωδικός αξίας τόσων ευρώ το οποίο να μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο πελάτης ο οποίος ταλαιπωρήθηκε πέρυσι και αναγκάστηκε να αλλάξει ξενοδοχείο και να επιστρέψει πιο νωρίς, γιατί με τον τρόπο που έχει αυτή τη στιγμή ανακοινωθεί, εμείς οι Έλληνες δεν μπορούμε να καταλάβουμε τον τρόπο που πρέπει να το οργανώσουμε.

Φανταστείτε, οι ΤΟ όταν το είδανε, υπήρξε αντίδραση και έντονη συζήτηση, δεν ξέρω τα αποτελέσματα των συναντήσεων με την υπουργό, είναι μεν θετικά, αλλά εάν δεν μπορεί να βρεθεί λύση ώστε να διεκπεραιωθεί το Voucher, το οποίο, θα είναι διευκόλυνση των πελατών, όπως καταλαβαίνετε δεν θα είναι θετικό για μας θα είναι περισσότερο δυφήμιση παρά διαφήμιση. Διότι, υπήρξε η ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό... η λέξη δωρεάν διακοπές στο νησί. Μα δεν είναι δωρεάν διακοπές και ποιος θα πληρώσει και ποια περίοδο».

Πηγή: Real Voice

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου