Ξεκινά η προσπάθεια για να κλείσουν οι λακκούβες στο νησί

Ξεκινά η προσπάθεια για να κλείσουν οι λακκούβες στο νησί

Ξεκινά η προσπάθεια για να κλείσουν οι λακκούβες στο νησί

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1919 ΦΟΡΕΣ

Μεγάλη «εκστρατεία» για να κλείσουν οι λακκούβες που υπάρχουν σε όλο το νησί ξεκινά η ΔΕΥΑΡ στο τέλος της εβδομάδας, σε μία προσπάθεια να σταματήσει να θυμίζει η Ρόδος «βομβαρδισμένο» νησί και για το λόγο αυτό διαθέτει ποσό 300.000 ευρώ.

Έχοντας καταγράψει μερικές... χιλιάδες λακκούβες. πολλές από τις οποίες μεγάλες και επικίνδυνες, σκοπεύει μέσα σε λίγους μήνες να αποκαταστήσει την εικόνα του νησιού, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλει και η αγορά ειδικού μηχανήματος που θα παράγει άσφαλτο ανά πάσα στιγμή ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση.

Όπως δήλωσε στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ, Σωτήρης Βαγιανός, την Πέμπτη ή την Παρασκευή ανάλογα με τον καιρό που θα επικρατεί, θα αρχίσει συστηματικά το κλείσιμο των λακκουβών, καθώς θα ξεκινήσουν πέντε εργολαβίες, οι οποίες θα επεκταθούν σχεδόν σε όλο το νησί, καλύπτοντας συνολική έκταση 5.024 τετραγωνικών μέτρων.

Λόγω όμως της κακής κατάστασης που υπάρχει στους δρόμους και λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων, θα ακολουθήσουν αμέσως μετά άλλες πέντε εργολαβίες, ώστε να γίνει αποτελεσματική παρέμβαση παντού.

«Έχει ξεκινήσει ήδη το κλείσιμο σε κάποιες περιοχές που εξυπηρετούνται με τα εργοτάξια, τα οποία βγάζουν ασφαλτόμιγμα σταδιακά, αλλά από την Πέμπτη και μετά θα γίνεται συστηματική αποκατάσταση. Δηλαδή, κάθε Τρίτη και Παρασκευή ενώ κάθε Δευτέρα και Τετάρτη θα προηγείται προετοιμασία», δήλωσε ο κ. Βαγιανός και πρόσθεσε:

«Οι εργολαβίες μπορούν να καλύψουν 5.024 τετραγωνικά μέτρα και με αυτές θεωρούμε ότι μπορούμε να κλείσουμε έναν μεγάλο αριθμό. Έχουμε καταγεγραμμένα στη Ρόδο από εργασίες που έγιναν την τελευταία τετραετία γύρω στα 4.000 σημεία κυρίως από τις βλάβες που έχουν σημειωθεί.»

Όπως εξηγεί, δύο εργολαβίες θα ξεκινήσουν από την πόλη, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν εκεί. Η μία θα αφορά την περιοχή Ιαλυσό-Πεταλούδες, άλλη μία την περιοχή Αφάντου-Αρχάγγελος, και άλλη μία θα αφορά το νότιο τμήμα του νησιού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα μεγάλο εγχείρημα, γιατί πολλοί δρόμοι είναι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, ενώ όπως τόνισε, στη συνέχεια θα βγουν και άλλες πέντε εργολαβίες μόλις ολοκληρωθεί αυτή η πρώτη φάση γιατί οι ανάγκες είναι μεγάλες.

Ερωτηθείς για το ποιες λακκούβες θα κλειστούν, απάντησε, ότι όποια λακκούβα εντοπίζεται θα κλείνεται καθώς δεν έχει σημασία ποιος και πότε τη δημιούργησε, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Εμείς δεν εξετάζουμε ποιος άνοιξε τις λακκούβες και τίνος είναι… εμείς κλείνουμε συνολικά τις λακκούβες που υπάρχουν στο δήμο Ρόδου. δεν έχουμε μπει στη διαδικασία να κλείσουμε τις δικές μας και να αφήσουμε του δήμου, θεωρούμε τη ΔΕΥΑΡ και το δήμο ένα πράγμα. Οπότε ότι βρίσκουμε μπροστά μας και ότι βλέπουμε θα το κλείνουμε. Δεν έχει σημασία τίνος είναι η λακκούβα».

Επίσης μιλώντας για το κόστος του έργου έκανε γνωστό ότι η πρώτη φάση συνολικά είναι της τάξης των 300.000 ευρώ , και ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ποσό καθώς με αυτό θα καλυφθούν πέντε στρέμματα λακκούβες, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι μέσα σε διάστημα 2,5 μηνών θα έχει ολοκληρωθεί.

Με την ευκαιρία ο κ. Βαγιανός αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που υπάρχουν στον... πόλεμο κατά της λακκούβας καθώς, δεν υπάρχει διαθέσιμη άσφαλτος όποτε επιθυμεί η δημοτική αρχή, εξηγώντας τον λόγο:

«Το δύσκολο κομμάτι στο να αποκατασταθούν οι λακκούβες είναι ότι δεν υπάρχει η ευχέρεια να έχουμε άσφαλτο όποτε τη θέλουμε. Είμαστε δέσμιοι των εργοταξίων για το πότε θα βγάλουν άσφαλτο, ώστε να μας δώσουν.

Εμείς δημιουργήσαμε πέντε εργολαβίες, ώστε να έχουμε την ελάχιστη ποσότητα που χρειάζεται ένα εργοτάξιο, τα 20 κυβικά, για να μας βγάζει άσφαλτο όποτε θέλουμε εμείς.

Συντονίσαμε λοιπόν πέντε εργολαβίες για να έχουμε άσφαλτο όποτε τη χρειαζόμαστε και όχι όποτε βγάλουν. Αυτό είναι πρόβλημα όλων των δημοτικών αρχών ότι δεν είχαν διαθέσιμη άσφαλτο όποτε την ήθελαν».

Μάλιστα, έκανε γνωστό, ότι έχει ξεκινήσει η διερεύνηση για την προμήθεια μηχανήματος παραγωγής ασφαλτομίγματος σε καθημερινή βάση, ώστε να τους λύσει τα χέρια και να μην παρατηρείται η εικόνα που υπάρχει σήμερα σε όλο το νησί.

«Παράλληλα είμαστε σε έρευνα για να προμηθευτούμε μηχάνημα ώστε να φτιάχνουμε μόνοι μας άσφαλτο. Θα το έχουμε όλη μέρα στους δρόμους για να κλείνει κάθε μέρα λακκούβες... να βγάζει καθημερινά τέσσερα κυβικά και να ρίχνουμε άσφαλτο. Το ασφαλτόμιγμα πρέπει να το έχουμε όποτε το χρειαζόμαστε, γιατί οι φθορές είναι συνεχείς», δήλωσε για το θέμα.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΡ, θα εφαρμοστεί διαφορετική τεχνική από τη μέχρι σήμερα στο κλείσιμο των λακκουβών, καθώς θα χρησιμοποιείται θερμή πίσσα με ασφαλτόμιγμα όπως στην οδοποιία και όχι ψυχρή πίσσα, όπως μέχρι σήμερα, η οποία μετά από μικρό χρονικό διάστημα διαλύεται.

Αυτός είναι και ο λόγος που για τη διαδικασία θα ληφθούν υπόψη οι καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν την Πέμπτη, καθώς, αν η θερμοκρασία είναι χαμηλή, η πίσσα κρυώνει και αχρηστεύεται και δεν μπορεί να στρωθεί, οπότε αν δεν αρχίσουν οι εργασίες εκείνη τη μέρα θα αρχίσουν την επόμενη μέρα (Παρασκευή), συστηματικά.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο