Αλλάζουν οι διαβάσεις πεζών στην περιοχή της Ιξιάς

Αλλάζουν οι διαβάσεις πεζών  στην περιοχή της Ιξιάς

Αλλάζουν οι διαβάσεις πεζών στην περιοχή της Ιξιάς

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2497 ΦΟΡΕΣ

Με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας

Στη μετεγκατάσταση οχτώ διαβάσεων πεζών που βρίσκονται επί της Λεωφόρου Ηρακλειδών στην περιοχή της Ιξιάς θα προχωρήσει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια στην περιοχή στην οποία καταγράφεται μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων.

Μάλιστα η σχετική τεχνική έκθεση που συντάχθηκε για τον σκοπό αυτό εγκρίθηκε ομόφωνα από το περιφερειακό συμβούλιο.

Το τμήμα της οδού στο οποίο πρόκειται να γίνουν οι επεμβάσεις, βρίσκεται εντός του πρώτου και δευτέρου χιλιομέτρου της Επαρχιακής Οδού 81Α02, από τον κόμβο της Φανερωμένης, μέχρι το όριο του Σχεδίου Πόλεως Ιαλυσού στην περιοχή Ιξιάς. Το εν λόγω τμήμα χαρακτηρίζεται ως πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο και συνδέει την πόλη της Ρόδου με τους οικισμούς που βρίσκονται στα βορειοδυτικά παράλια του νησιού, καθώς και με το αεροδρόμιο του νησιού.

Τόσο το κέντρο της πόλης της Ρόδου, όσο και η περιοχή της Ιξιάς και της Ιαλυσού φιλοξενούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και καταστήματα τουριστικής χρήσης θερινής λειτουργίας. Η περιοχή έχει αμιγώς τουριστική χρήση καθώς φιλοξενεί μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες όπως το Rodos Palace, Sheraton Rhodes Resort, Rhodes Bay, Olympic Palace, Oceanis Park Hotel, Miramare Park Suites & Villas και Avra Beach Resort Hotel, καθώς και πλήθος μικρότερων ξενοδοχείων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, εστιατόρια και μπαρ.


Το συγκεκριμένο τμήμα της οδού αποτελεί την κύρια κυκλοφοριακή σύνδεση της πόλης της Ρόδου με τους οικισμούς στα δυτικά παράλια του νησιού. Οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις των μεγαλύτερων οικισμών της Ιαλυσού, της Κρεμαστής και του Παραδεισίου, καθώς και των πιο απομακρυσμένων μικρότερων οικισμών του Θεολόγου, Σορωνής, Φανών και Καλαβάρδων, το χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση κυρίως τις εργάσιμες ημέρες.

Μετρήσεις των κυκλοφοριακών φόρτων των οχημάτων που έγιναν τον Απρίλιο του 2019, έδειξαν ότι πέρα της σταθερής ροής, παρουσιάζεται μια αισθητή αύξηση των οχημάτων για τρεις περίπου ώρες το πρωί στο ρεύμα προς Ρόδο με αντίστοιχη αυξημένη ροή το μεσημέρι στο αντίθετο ρεύμα, που υποδηλώνει προσέλευση και αποχώρηση για εργασία στην πόλη της Ρόδου. Ακόμη, το εν λόγω τμήμα συνδέει το κέντρο της πόλης της Ρόδου με το αεροδρόμιο του νησιού, με φόρτο οχημάτων που αυξάνεται κατά την τουριστική περίοδο.


Λόγω της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, κατά τη θερινή περίοδο λειτουργεί ως αστική οδός καθώς όλες οι μεγάλες μονάδες αποτελούν πυρήνες παραγωγής φόρτου οχημάτων αλλά και πεζών που τη χρησιμοποιούν για περίπατο και για πρόσβαση στα μαγαζιά, στα μέσα μαζικής μετακίνησης και την παραλία. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το όριο ταχύτητας της οδού έχει οριστεί σε 50km/h.


Σήμερα, μπροστά από κάθε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα υπάρχει στάση μέσων μαζικής μετακίνησης καθώς και διάβαση πεζών σε αποστάσεις μεταξύ τους που κυμαίνονται από 80m έως και 380m.


Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανάγκη μετεγκατάστασης των υφιστάμενων διαβάσεων πεζών σε νέα θέση προέκυψε με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας της οδού, με μεγαλύτερη ορατότητα, εκσυγχρονισμό του φωτισμού και εξασφάλιση πρόσβασης σε ΑμεΑ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.


Για την επιλογή των πιθανών θέσεων μετεγκατάστασης της κάθε διάβασης πραγματοποιήθηκε επιτόπου αυτοψία σε κάθε υφιστάμενη διάβαση. Ακολούθησε τοπογραφική αποτύπωση, για ένα μήκος 100 μέτρων περίπου εκατέρωθεν των θέσεων, λαμβάνοντας υπόψη και αξιολογώντας τα παρακάτω στοιχεία:
• Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, το πλάτος του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων.


• Τα σημεία παραγωγής ή έλξης μετακινήσεων, όπως είναι οι θέσεις των ξενοδοχειακών μονάδων, των μεγάλων εμπορικών καταστημάτων και των χώρων στάθμευσης οχημάτων.


• Οι θέσεις των στάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς.
• Οι συνθήκες ορατότητας της οδού από κάθε λωρίδα κυκλοφορίας.
• Οι θέσεις των κάθετων οδών.


• Οι θέσεις των εισόδων και εξόδων οχημάτων των ξενοδοχειακών μονάδων.
• Οι υφιστάμενες διατάξεις για ΑμέΑ στα πεζοδρόμια, καθώς και η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης τους.


• Οι θέσεις των παρόδιων εγκαταστάσεων (φρεάτια, στύλοι ηλεκτροφωτισμού, κουτιά τηλεφωνικών κατανεμητών κ.λπ.).
• Οι θέσεις των στύλων του οδοφωτισμού και του δημοτικού φωτισμού των πεζοδρομίων.


• Σημειώνεται ότι οι θέσεις των διαβάσεων πεζών που προτείνονται στη μελέτη θα μπορούν να αναβαθμιστούν σε διαβάσεις πεζών με χρήση αναλάμποντος φωτεινού σηματοδότη ενός πεδίου, αν απαιτηθεί στο μέλλον καθώς ικανοποιούνται τα παρακάτω κριτήρια:
• Η οδός έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 50χλμ/ώρα.


• Κατά τη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων το καλοκαίρι, η περιοχή λειτουργεί ως κατοικημένη περιοχή. Οι πεζοδιαβάσεις που θα εγκατασταθούν θα βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη από 100m μεταξύ τους και από άλλες υφιστάμενες διαβάσεις πεζών.


• Το τμήμα τη οδού που μελετάται δεν αποτελεί οδικό τμήμα με συντονισμένη φωτεινή σηματοδότηση και δεν έχει υποδομή για τη λειτουργία τροχιόδρομου (τραμ).
Η θέση της κάθε διάβασης επιλέχθηκε με σκοπό να ικανοποιούνται τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:


1. Εξασφαλίζονται καλές συνθήκες ορατότητας, επαρκής φωτισμός και ανεμπόδιστη οπτική επαφή μεταξύ οδηγού και πεζών για μήκος τουλάχιστον 50m, όπως ενδείκνυται για ταχύτητα 50km/h σε αστική οδό και 65m για οδό με όριο ταχύτητας τα 60km/h.


2. Εξασφαλίζεται η ασφαλής απόσταση τουλάχιστον 10m από τις στάσεις των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
3. Σε περίπτωση που υφίσταται κάθετη οδός ή έξοδος οχημάτων από ξενοδοχειακή μονάδα, η διάβαση θα βρίσκεται σε απόσταση τουλάχιστον 20m από τη θέση του εισερχόμενου οχήματος.
Όλες οι διαβάσεις θα έχουν πλάτος 6.00m και θα σημανθούν με την προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.


Η διαμόρφωση των πεζοδρομίων θα ικανοποιεί τις τεχνικές διατάξεις που προβλέπονται για την αυτόνομη διακίνηση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων (ΑμέΑ). Για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα και άτομα με αμαξίδιο το κάθε πεζοδρόμιο είτε θα υποβιβαστεί σε ολόκληρο το πλάτος του στη στάθμη του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της διάβασης, είτε θα διαμορφωθεί με σκαφοειδείς ράμπες, αναλόγως με το πλάτος του. Όλες οι ράμπες των πεζοδρομίων θα έχουν κλίση από 5% έως και 8%.


Για την ασφαλή χρήση ατόμων με προβλήματα όρασης θα εγκατασταθούν πλακίδια Τύπου Β «Κινδύνου» στη θέση που τελειώνει το πεζοδρόμιο πριν το οδόστρωμα, σε όλο το πλάτος της διάβασης. Στις διαβάσεις που βρίσκονται σε πεζοδρόμια όπου υφίσταται οδηγός όδευσης τυφλών, θα εγκατασταθούν πλακίδια Τύπου Α Κατεύθυνσης, σε συνέχεια της υφιστάμενης όδευσης.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο