Γιάννης Χατζής: Η ευκαιρία που μας δίνεται με το “Rhodes Co-Lab” είναι μοναδική

Γιάννης Χατζής: Η ευκαιρία που μας δίνεται με το “Rhodes Co-Lab” είναι μοναδική

Γιάννης Χατζής: Η ευκαιρία που μας δίνεται με το “Rhodes Co-Lab” είναι μοναδική

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1569 ΦΟΡΕΣ

Στο στούντιο του Real Voice 99.5 φιλοξενήθηκε χθες το πρωί και την εκπομπή «Πρωινό Εξπρές» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γιάννης Χατζής, σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με τη Ρένα Παυλάκη, για την πορεία του τουρισμού και τα θέματα του ξενοδοχειακού κλάδου, στον απόηχο και της παρουσίασης (στις 28 Μαρτίου) στην Αθήνα του πρωτοποριακού προγράμματος “The Rhodes Co – Lab”, από τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της TUI Group, Sebastian Ebel, παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της κυβέρνησης.

«Αφορά όλους τους πολίτες αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα. Αυτές οι προσπάθειες αξίζουν χρυσάφι, όπως είπε χθες (σ.σ. 28.03.2024) και ο κ. Σκυλακάκης στην επίσημη παρουσίαση του Προγράμματος. Χαίρομαι που η Ρόδος προσπαθεί να το αντιμετωπίσει πρώτη ολιστικά.

Η ευκαιρία που μας δίνεται αυτή τη στιγμή είναι μοναδική, να είμαστε μέρος της λύσης, δεν είμαστε θεατές, όπως είπε και ο κ. περιφερειάρχης. Θα ήταν εγκληματικό λάθος αν δεν αρπάξουμε αυτή την ευκαιρία», ανέφερε εισαγωγικά ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

«Θα πρέπει να είναι συμμέτοχος και η πολιτεία, να βοηθήσουν και οι δήμοι σε αυτή την προσπάθεια, να υπάρξει συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα», είπε επιπροσθέτως.

Για το πώς το αντιμετωπίζουν οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας ο κ. Χατζής τόνισε, ότι «αυτό που κερδίζουμε σαν κλάδος είναι ότι η ΠΝΑΙ και ο περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος ανέδειξε τη σημαντικότητα στη διαμόρφωση για το αύριο του τουρισμού. Η Ρόδος μπορεί να αποτελέσει φάρο για τις υπόλοιπες περιοχές, ώστε να χαράσσουμε μαζί το πού θέλουμε να πάμε τον τουρισμό ποιοτικά».

Μάλιστα, έκανε λόγο, για διαχρονική απουσία στήριξης των ξενοδοχείων 2 έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200.000 δωμάτια στην Ελλάδα.

«Τα προηγούμενα χρόνια, αυτό που επικρατούσε στην τουριστική πολιτική ήταν η αναβάθμιση των αστεριών. Αυτό που προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε τώρα είναι ότι η χώρα μας, χρειάζεται ξενοδοχεία 2 και 3 αστέρων ποιοτικά. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Χατζής πρόσθεσε ότι πρέπει να βλέπουμε τον στόχο και ο στόχος είναι κοινός: «Πρέπει να βλέπουμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση. Χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς στο πώς θα πάμε στο αύριο».

Ο κ. Χατζής αναφέρθηκε στο Τέλος Ανθεκτικότητας για την κλιματική κρίση, με αφορμή και την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου να διεκδικήσουμε το 75% από τα έσοδα.

Έκανε λόγο για ένα Τέλος που θεσμοθετήθηκε χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση και λειτουργεί εις βάρος των τοπικών κοινωνιών, ενώ για τον ΦΠΑ ανέφερε ότι ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό, το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας, λέγοντας ότι «έχουμε πει ότι οποιοσδήποτε φόρος ή τέλος επιβαρύνει το τουριστικό προϊόν, δεν μας βρίσκει σύμφωνους.

Είμαστε αντίθετοι στο Τέλος Ανθεκτικότητας. Συζητάμε την κατάργησή του. Το Τέλος αυτό, αν συνεχίσει να υπάρχει, ας επιστραφεί τουλάχιστον στον τόπο, όπως διεκδικεί και η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Μέχρι και ο τρόπος που θεσμοθετήθηκε αυτό το τέλος, είναι παράλογος.

Η ανταγωνιστικότητά μας πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας. Ο τουρισμός έχει πολλά ακόμη να δώσει στην κοινωνία και στην εθνική οικονομία και θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως ένας κλάδος που έχει πολλά να δώσει.

Ο σκοπός μας δεν πρέπει να είναι να μετράμε ρεκόρ με έσοδα και αφίξεις. Υπάρχει το Rhodes Co-Lab που έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά να προσδώσει».

Για το μεγάλο ζήτημα της εξεύρεσης προσωπικού στον ξενοδοχειακό κλάδο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων ανέφερε μεταξύ άλλων: Είναι ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό πρόβλημα που έχει επιδεινωθεί μετά την πανδημία. Δεν είναι εύκολο θέμα.

Και άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν προσπαθήσει να το αντιμετωπίσουν. Υπάρχουν κάποιες συνθήκες εργασίας που δεν είναι ιδανικές σε κάποια νησιά από κάποιους επιτήδειους και πρέπει να αποκαταστήσουμε την αλήθεια.

Δεν είναι αυτή η πραγματική εικόνα στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Για τη φετινή τουριστική σεζόν υπάρχουν πολύ υψηλές προκρατήσεις. Δεν σημαίνει αυτό πάντα και υψηλότερα έσοδα, είπε καταλήγοντας ο κ. Χατζής.

Πηγή: Real Voice

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού