Μ. Κοντουδάκης: Έχει μπει το νερό στ’ αυλάκι στη λειτουργία της «ΡΟΔΑ»
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1255 ΦΟΡΕΣ
Το πώς έχει η κατάσταση αυτή την περίοδο με τη ΔΕΣ «ΡΟΔΑ», η οποία έχει ενσωματωθεί ως Διεύθυνση Συγκοινωνιών στον δήμο της Ρόδου, περιγράφει ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων, Μανώλης Κοντουδάκης, ο οποίος διαβεβαιώνει ότι βρίσκονται «σε καλό δρόμο» και ο στόχος τους από του χρόνου είναι να κάνουν αυτό που έκαναν όλα τα προηγούμενα χρόνια: να παρέχουν αξιόπιστη συγκοινωνία.
Μιλώντας, σε δηλώσεις του χθες, ο κ. Κοντουδάκης, για το νέο καθεστώς, ανέφερε, αρχικά, ότι η πρώην ΔΕΣ «ΡΟΔΑ» βρίσκεται εδώ και πέντε-έξι μήνες σε ένα μεταβατικό στάδιο, λόγω της ολοκλήρωσης της μεταφοράς της στον δήμο.
Και είπε: «Περάσαμε ένα δύσκολο διάστημα, ώσπου να καταλάβουμε κι εμείς τις διαδικασίες, να καταλάβει κι ο δήμος τις διαδικασίες που υπήρχαν στην πρώην ΔΕΣ “ΡΟΔΑ”.
Φθάσαμε σε ένα σημείο “να μπει το νερό στ’ αυλάκι”, δηλαδή να υπάρχει ένας δρόμος που θα πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να λυθούν κάποια θέματα, σε συνεργασία βέβαια και με τον δήμο, όπως και με τις υπηρεσίες που έχουν μείνει στη “ΡΟΔΑ” -γιατί έχουν φύγει αρκετοί εργαζόμενοι και έχουν μετατεθεί σε άλλα τμήματα του δήμου».
Αυτή την περίοδο, λοιπόν, οι προσπάθειές τους επικεντρώνονται στο να δώσουν τις κατευθύνσεις για το πώς δούλευε η Επιχείρηση ενώ ο δήμος να ακολουθήσει τις νέες διαδικασίες που προβλέπονται. Και είπε:
«Δεν είναι κάτι εύκολο. Ήτανε πολύ δύσκολη όλη η κατάσταση που έχουμε αντιμετωπίσει αυτούς τους έξι μήνες. Από τη μεριά μας οι εργαζόμενοι κάναμε και κάνουμε ό,τι μπορούμε, το ίδιο φυσικά και ο δήμος.
Μπορώ να πω-και πρέπει να το ομολογήσω αυτό-ότι ό,τι έχω ζητήσει από τον δήμαρχο αλλά και από άλλους ανθρώπους που με έχει παραπέμψει, έχω πάρει αυτά που έχω ζητήσει, και για τους εργαζόμενους αλλά και για την Επιχείρηση, απ’ όσο ξέρω από τον διευθυντή και τον υπεύθυνο τον κ. Παπαστεργή».
Σύμφωνα με τον κ. Κοντουδάκη, γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσει η πρώην ΔΕΣ «ΡΟΔΑ» το έργο της, «να εκτελούμε τη συγκοινωνία του νησιού, το οποίο δεν είναι κάτι εύκολο αλλά δεν είναι ακατόρθωτο», όπως είπε και συμπλήρωσε:
«Εμείς επιμένουμε σ’ αυτό που είχαμε πει από την πρώτη στιγμή: ότι ακόμα και στον δήμο, η πρώην ΔΕΣ “ΡΟΔΑ” μπορεί να λειτουργήσει και πιστεύω, ότι το έχουν δει όλοι αυτό και αυτό μπορεί να γίνει και με τη βοήθεια εργαζομένων και με τη βοήθεια του δήμου και με τη βοήθεια όλων, εφόσον θέλουν να κρατηθεί η συγκοινωνία. Και πιστεύω μέχρι στιγμής ότι αυτό έχει αποδειχθεί, ότι θέλουν να κρατηθεί στον δήμο η συγκοινωνία και σ’ αυτό το μοτίβο κινούμαστε όλοι».
Όσο για το σύστημα με το οποίο εκτελείται αυτή την περίοδο η συγκοινωνία, όπως εξήγησε, αυτό είναι όπως και πριν: δηλαδή, με τα μεταφορικά μέσα και τους εργαζόμενους της πρώην ΔΕΣ «ΡΟΔΑ» κάνουν τα δρομολόγια που πρέπει.
Το μόνο δρομολόγιο που δεν εκτελείται στην παρούσα φάση είναι αυτό του Φαληρακίου, επειδή έχουν έλλειψη προσωπικού αφού δεν περίμεναν το νομοσχέδιο που βγήκε τελευταία στιγμή πριν τις εκλογές.
Επίσης, υπήρχαν πολλές βλάβες που λόγω των εκλογών ήταν «νεκροί μήνες», ήταν και το θέμα της μεταφοράς και έτσι αρκετά πράγματα έμειναν πίσω. Και είπε, ακόμη, ο πρόεδρος των εργαζομένων:
«Έχουμε κάνει έναν μικρό άθλο τον τελευταίο μήνα από τις 16 Ιουλίου μέχρι και σήμερα, έχουμε βγάλει ως μηχανουργείο της “ΡΟΔΑ” 22 λεωφορεία που ήταν ακινητοποιημένα λόγω βλάβης, τα οποία είναι πλήρως λειτουργικά. Γίνονται προσπάθειες από την πλευρά του δήμου να φύγουν ό,τι προβλήματα υπάρχουν που στηρίζονται σε διαδικασίες.
Δίνονται λύσεις, πιστεύω ότι είμαστε σε έναν καλό δρόμο, πιστεύω ότι θέλουμε να κλείσουμε τη χρονιά, και εμείς και ο δήμος, θετικά. Και όταν λέμε θετικά να υπάρχουν έσοδα γιατί μέχρι και πριν από λίγο καιρό δεν υπήρχαν έσοδα από τη “ΡΟΔΑ” με τη νέα μορφή. Έχουμε βρει τον δρόμο».
Στόχος τους, λοιπόν, είναι στο τέλος της χρονιάς, το πρόσημο να είναι θετικό, να υπάρχουν δηλαδή έσοδα και ας μην είναι αυτά που έβγαζε η Επιχείρηση και, στη συνέχεια, να δουν τις ανάγκες και πώς πρέπει να δουλέψει από του χρόνου.
«Καλά σταθερά, γερά όπως ήταν και ακόμα καλύτερα, με μεγαλύτερο στόλο και περισσότερους οδηγούς και να ξαναπάρει το Φαληράκι. Θέλουμε να φθάσουμε σε ένα επίπεδο πάλι όπως ήμασταν: μία αξιόπιστη συγκοινωνία», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κοντουδάκης.
Παράλληλα, συνεχίζουν το μεταφορικό τους έργο στην Παλιά Πόλη με τα ηλεκτροκίνητα και μέχρι στιγμής δεν έχει αλλάξει κάτι, μόνο οι διαδικασίες. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με τις υπερωρίες, βρίσκονται σε συνεννόηση με τον δήμαρχο, Αλέξανδρο Κολιάδη-γι’ αυτό συναντήθηκε μαζί του χθες- και αναμένεται να λυθεί άμεσα.
Επίσης, όσον αφορά στο νέο τρενάκι, όπως είπε, περιμένουν τις πινακίδες για το πότε θα μπει σε λειτουργία. Το παλιό βρίσκεται ακόμη σε λειτουργία ακόμα αλλά δεν είχαν οδηγούς, ωστόσο λύθηκε και αυτό το θέμα και πιστεύει ότι μέχρι τα τέλη του μήνα θα ξαναβγεί στους δρόμους, πρώτα το παλιό και μετά το καινούργιο.
Σημειώνεται ότι το παλιό τρενάκι, φέτος κλείνει 25 χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους.
Τέλος, θα κρατήσουν το Συνδικάτο των εργαζομένων παρά τη μεταφορά τους στον δήμο γιατί είναι ιστορικό και θα γίνει μόνο τροποποίηση του ονόματός του.