Χρ. Μιχαλάκης: Διψήφιο ποσοστό αύξησης της τουριστικής κίνησης του Ιουλίου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 903 ΦΟΡΕΣ
Σε ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο κυμαίνεται η τουριστική κίνηση στη Ρόδο. Μάλιστα, για τον μήνα που διανύουμε, τα ποσοστά της αύξησης θα είναι σε διψήφιο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κος Χρήστος Μιχαλάκης.
«Η τουριστική κίνηση στη Ρόδο εξελίσσεται πολύ θετικά σε ό,τι αφορά τις αφίξεις. Μέχρι τις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία, είχαμε μία αύξηση περίπου 12% με 14%. Ο Ιούλιος, μέχρι και τις τρεις πρώτες εβδομάδες, εξελίσσεται με διψήφιο αριθμό αύξησης και φαίνεται, ότι στο τέλος του μήνα θα καταγράψει μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με πέρυσι, καθώς, στις 22 του μήνα και μετά είχαμε αναχωρήσεις λόγω της φωτιάς.
Άρα, ο Ιούλιος θα κλείσει με μία πολύ σημαντική αύξηση από πλευράς αφίξεων και διανυκτερεύσεων. Οι αγορές πάνε καλά, υπάρχει μία διακύμανση σε ό,τι αφορά κυρίως την κεντρική γερμανόφωνη Ευρώπη και τη γαλλική αγορά, για τους δικούς τους λόγους αλλά αυτή που βρίσκεται στην πρώτη θέση και καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων είναι η βρετανική αγορά. Χωρίς να πούμε ότι υστερεί η Ανατολική Ευρώπη ή η σκανδιναβική αγορά και οι χώρες της Μεσογείου για τις αφίξεις μάς έχουν εκπλήξει θετικά», δήλωσε χθες ο κ. Μιχαλάκης.

Ερωτηθείς για τα έσοδα, απάντησε, πως από τις συζητήσεις και επαφές με τους πράκτορες-συναδέλφους του αλλά και τους ξενοδόχους με τους οποίους συνεργάζεται ο κλάδος, προκύπτει ότι τα έσοδα είναι αυξημένα. «Ακούμε από την αγορά διάφορα… Δεν με εκπλήσσει αν ο καταναλωτής μας, ξοδεύει λιγότερα χρήματα από όσα περιμένουμε, γιατί η οικονομική κρίση επικρατεί σε όλη την Ευρώπη και είναι λογικό όταν απευθυνόμαστε στο μεσαίο εισόδημα, να διαπιστώνουμε ότι τα νοικοκυριά πλήττονται στην Ευρώπη».
Όπως εξηγεί, το τουριστικό πακέτο για τη Ρόδο έχει αυξηθεί πάρα πολύ σε κόστος γιατί οι δύο πυλώνες στις οποίες βασίζεται, δηλαδή το αεροπορικό εισιτήριο και το ξενοδοχείο έχουν καταγράψει διψήφια αύξηση και έχουν επηρεάσει τις διακοπές στο νησί.
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει αυξηθεί το εργασιακό, το λειτουργικό κόστος και η πρώτη ύλη και αυτό επηρεάζει την κατανάλωση των πελατών μας.
Με την ευκαιρία υπογράμμισε, ότι οι πληρότητες των καταλυμάτων είναι πολύ αυξημένες για την περίοδο αυτή, ενώ μιλώντας για τα έσοδα και τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται επ’ αυτού στο νησί μας, δήλωσε, ότι κατά τη γνώμη του, δεν είναι τόσο άσχημη η σεζόν, όπως ίσως αναφέρουν κάποιοι.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη, στα μέσα Νοέμβρη, θα λήξει η σεζόν φέτος ενώ σε ό,τι αφορά τον Σεπτέμβριο, θα είναι και φέτος ένας καλός μήνας για το νησί ενώ και μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα είναι πολύ καλά τα πράγματα, όπως είπε, τονίζοντας ότι όλη η προσπάθεια γίνεται πλέον για την αρχή και το τέλος της σεζόν.
«Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε, ότι ενισχύεται ο Απρίλιος και ο Οκτώβριος λόγω της επέκτασης της τουριστικής περιόδου, καθώς έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να φτάσουμε στα επίπεδα που επιθυμούμε», κατέληξε.
Ερωτηθείς για τις νέες αγορές, απάντησε, ότι αν ανοιχτούν νέες αγορές είναι δύσκολο να δει κάποιος άμεσα αποτελέσματα, καθώς πρέπει να επενδύσεις και να έχεις συνέπεια. Πάντως, όπως είπε, η Ρόδος αυξάνει τους επισκέπτες της και αυτό σημαίνει ότι κάτι γίνεται καλά, αλλά μπορούμε να πάμε ακόμα καλύτερα, ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει, ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε τους επισκέπτες που έρχονται στη Ρόδο και να λέμε ότι θέλουμε… καλύτερους.
Τέλος, στην ερώτηση, αν η Ρόδος κινδυνεύει από τον υπερτουρισμό, απάντησε, ότι κατά τη γνώμη του, η συζήτηση πρέπει να περιστραφεί γύρω από τη διεκδίκηση νέων υποδομών, καθώς εκτιμά ότι δεν τίθεται θέμα υπερτουρισμού στο νησί μας. Ο κ. Μιχαλάκης δήλωσε σχετικά τα εξής:
«Εγώ, ως εκπρόσωπος των Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, εκφράζοντας το σύνολο των συναδέλφων μου, απορρίπτουμε τον όρο ότι στη Ρόδο υπάρχει θέμα υπερτουρισμού, γιατί τους πέντε μήνες του χρόνου είμαστε… μόνοι μας ενώ τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο, ακόμα όμως και τον Ιούνιο αλλά και το Σεπτέμβριο, δεν τίθεται θέμα υπερτουρισμού.
Πλησιάζουμε τα όριά μας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Στο σύνολο των αφίξεών μας, το 45% - 50% είναι αυτούς τους δύο μήνες. Άρα πώς μπορούμε να μιλάμε για υπερτουρισμό σε έναν τέτοιο προορισμό;
Το πρόβλημά μας είναι η εποχικότητα και πρέπει να δουλέψουμε γι΄αυτό, ώστε να βελτιώσουμε τις υποδομές μας.
Δεν έχει γίνει κάποια επίσημη μελέτη που να αποδεικνύει ότι η Ρόδος έχει πρόβλημα με τον υπερτουρισμό, ή ότι η φέρουσα ικανότητα έχει φτάσει στα όριά της. Μιλάμε βιωματικά και λέμε ότι έχουμε υπερτουρισμό.
Έχουμε φτάσει στα όριά μας σε κάποιους τομείς, αλλά πρέπει να διεκδικήσουμε νέες υποδομές και να συζητήσουμε γι΄αυτές.
Για ποιον λόγο να συζητάμε για τον υπερτουρισμό και να μη συζητάμε για τις υποδομές;»