Όταν ο Εθελοντισμός συναντάει την Επαγγελματική Γνώση και την Ιστορία του Δήμου της Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1203 ΦΟΡΕΣ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Πειραματικού Σχολείου Ρόδου ακολούθησαν διαφορετικές πορείες και βίωσαν εμπειρίες μοναδικές, αποκομίζοντας γνώσεις και βιώνοντας το αίσθημα της προσφοράς και των Χριστουγέννων. Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:
"Ο πρώτος σταθμός ομάδας μαθητών ήταν το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Ρόδου, στο οποίο οι μαθητές μας πρόσφεραν τρόφιμα και παιχνίδια σε οικογένειες που χρειάζονται βοήθεια και στήριξη, ειδικά αυτές τις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων. Οι εθελοντές του Κοινωνικού Παντοπωλείου έκαναν μία μικρή ενημέρωση στους μαθητές μας, για τον μεγάλο αριθμό οικογενειών που ζουν σε συνθήκες ανέχειας και στέρησης στο νησί της Ρόδου καθώς και στα γειτονικά νησιά και προέτρεψε τους μαθητές μας να προσφέρουν εθελοντική εργασία τους καλοκαιρινούς μήνες. Κατόπιν, επισκεφτήκαμε το Αρχαίο Στάδιο της Ρόδου, αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρόδου, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το ναό του Απόλλωνα, το Στάδιο του Διαγόρα και το Ωδείο.
Ο δεύτερος σταθμός των μαθητών μας ήταν στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ). Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήριο Δεξιοτήτων» και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα «Επαγγελματικός Προσανατολισμός»με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Καλαμίδα Φωτεινή, την κ. Καρπαθάκη Ειρήνη και την κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα. Η επίσκεψη εντάσσεται σε μια σειρά δράσεων που στοχεύουν στην ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών για την επιλογή μελλοντικών επαγγελματικών σταδιοδρομιών. Οι υπεύθυνοι της ΑΣΤΕΡ παρουσίασαν τις εκπαιδευτικές δομές και τα προγράμματα σπουδών της Σχολής, ενώ παράλληλα μας μίλησαν για τις δεξιότητες που απαιτούνται στον σύγχρονο τουριστικό κλάδο. Μέσα από ουσιαστικές παρουσιάσεις και ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Σχολής, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις επαγγελματικές διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν στον τομέα του Τουρισμού και της Φιλοξενίας. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με εποικοδομητική συζήτηση και απαντήσεις σε ερωτήματα που έθεσαν οι μαθητές/τριες, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό της ΑΣΤΕΡ και, ιδιαίτερα, τις καθηγήτριες κα Αντωναρά Κατερίνα και την κα Μπαρουτά Μαρία, για την εξαιρετική φιλοξενία και την πολύτιμη συμβολή τους στην εκπαιδευτική δράση,
Ο τρίτος σταθμός ήταν η ιστορική φάτνη του Καθολικού Ναού της Σάντα Μαρία. Από το Μανδράκι όμως άρχισε μια περιήγηση στο παρελθόν της Ρόδου καθώς οι συνοδοί καθηγητές παρουσίασαν στην μαθητική κοινότητα την ιστορία και τις προηγούμενες χρήσεις των παραλιακών κτιρίων της Ιταλοκρατίας αλλά και της πανέμορφης κρήνης η οποία κοσμεί την πλατεία του Ευαγγελισμού και η οποία είναι πιστό αντίγραφο του 1911 από παλαιότερη κρήνη του 1279! Κατόπιν, η μαθητική παρέα επισκέφθηκε το Δημαρχείο της Ρόδου, στο οποίο έτυχαν μίας ιδιαίτερα ζεστής φιλοξενίας τόσο από τους εργαζόμενους του Δημαρχείου όσο και από τον Αντιδήμαρχο Επικοινωνίας κύριο Γεώργιο Πάττα.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην επιβλητική Αίθουσα Εθιμοτυπίας και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την ιστορική εξέλιξη του Δήμου μας μέσα από τα πορτρέτα των Δημάρχων της Ρόδου από την απελευθέρωση έως σήμερα. Έπειτα, ο κος Αντιδήμαρχος οδήγησε τα παιδιά στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και αφού παραχώρησε στους μαθητές και τις μαθήτριες τις θέσεις των δημοτικών συμβούλων και του Προεδρείου, έκανε εκτενή αναφορά στον τρόπο λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου και τα ζητήματα που απασχολούν τις Δημοτικές Αρχές σχετικά με την συντήρηση των σχολικών μονάδων. Αφού ολοκληρώθηκε η επίσκεψη στο Δημαρχείο, η μαθητική κοινότητα επισκέφθηκε το άγαλμα Καρτερία, το οποίο αρχικά ήταν τοποθετημένο στην πλατεία Δημαρχείου, και κατευθύνθηκε προς την εκκλησία της Σάντα Μαρία.
Στην αυλή της εκκλησίας έγινε μια σύντομη παρουσίαση της ιστορικής φάτνης, η οποία είναι στολίδι της πόλης μας από το 1930, αλλά και της ιστορίας της εκκλησίας η οποία βρίσκεται στο χώρο αυτό από τα μέσα του 18ου αιώνα, αν και το σημερινό κτίσμα είναι των μέσων του 19ου αιώνα. Η μαθητική ομήγυρης έμεινε στο χώρο του Καθολικού Ναού αρκετή ώρα ώστε να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα σχετικά με τις διαφορές σε σχέση με έναν ορθόδοξο ναό".




Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News