Στους δρόμους της πόλης μας οι οδηγοί «αναστενάζουν» αναζητώντας μια θέση στάθμευσης
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 5467 ΦΟΡΕΣ
Απίστευτο καθημερινό κομφούζιο με ταλαιπωρία και ένταση
Το κέντρο της πόλης, αν και παραμένει η καρδιά της εμπορικής και κοινωνικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζει ένα χρόνιο και διογκούμενο πρόβλημα: την παράνομη στάθμευση και τη διαρκώς αυξανόμενη δυσκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης.
Σε καθημερινή βάση, οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με μια αποθαρρυντική πραγματικότητα. Δρόμοι με διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, πεζοδρόμια κατειλημμένα από οχήματα, διαβάσεις ΑμεΑ μπλοκαρισμένες, ακόμα και στάσεις λεωφορείων ενώ κοινόχρηστοι χώροι, ειδικά στο Νιοχώρι, που έχουν μετατραπεί σε... ιδιωτικά πάρκινγκ.
Η εικόνα αυτή, που επαναλαμβάνεται κάθε πρωί και κορυφώνεται τις ώρες και μέρες αιχμής, δημιουργεί ένα εκρηκτικό κοκτέιλ κυκλοφοριακής συμφόρησης και δημόσιας δυσαρέσκειας.
Το πρόβλημα ξεκινά από την έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης, είτε δημοτικών είτε ιδιωτικών αλλά κυρίως και από μια νοοτροπία που θέλει να… σταθμεύουμε έξω από τον χώρο που θέλουμε να μεταβούμε: Είτε κατεβαίνουμε στο κέντρο της Ρόδου για να εξυπηρετηθούμε σε δημόσιες ή δημοτικές υπηρεσίες, είτε ακόμα και για τη διασκέδασή μας. Μια νοοτροπία που δεν ξεριζώνεται. Και που κυρίως δεν… φανερώνει σημάδια αντιστροφής.
Οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών. Παράλληλα, η τιμολογιακή πολιτική των οργανωμένων χώρων στάθμευσης θεωρείται υψηλή από πολλούς, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αναζητούν εναλλακτικές... συχνά εις βάρος της νομιμότητας και της ασφάλειας.
Τεράστιες οι συνέπειες και ο χαμένος χρόνος των συμπολιτών και των επισκεπτών μας.
Η παράνομη στάθμευση δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής ή αστικής ευταξίας. Έχει ουσιαστικές επιπτώσεις:
- Καθυστερεί τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
- Θέτει σε κίνδυνο πεζούς, ιδιαίτερα άτομα με κινητικά προβλήματα, γονείς με καρότσια και ηλικιωμένους.
- Ενισχύει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και επιβαρύνει την ατμόσφαιρα.
- Οξύνει τις σχέσεις μεταξύ πολιτών, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις φραστικών ή ακόμα και σωματικών αντιπαραθέσεων για μια «παράνομη» θέση.
Το λεωφορειάκι του δήμου της Ρόδου που πολύ σωστά ενεργοποίησε η δημοτική αρχή, εκτελεί τακτικά δρομολόγια από την Ακαντιά προς το κέντρο της Ρόδου, αλλά δυστυχώς, το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί σημαντικά, αφού ελάχιστοι είναι οι συμπολίτες μας ή οι επισκέπτες μας που καθημερινά κάνουν χρήση. Όλοι οι υπόλοιποι, δυστυχώς προσπαθούν να σταθμεύσουν στο κέντρο της Ρόδου με τις γνωστές συνέπειες της ταλαιπωρίας.
Οι ειδικοί πάντως προτείνουν, όπου υπάρχουν τέτοιου είδους προβλήματα:
- Αύξηση των οργανωμένων χώρων στάθμευσης, με παράλληλη επιδότηση της τιμής για ευπαθείς ομάδες ή εργαζομένους.
- Αυστηρή και συστηματική αστυνόμευση, με πρόστιμα και απομάκρυνση οχημάτων που εμποδίζουν τη δημόσια κυκλοφορία.
- Προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, με περισσότερες λεωφορειολωρίδες, ποδηλατοδρόμους και πεζοδρομήσεις.
- Ψηφιακές εφαρμογές για εύρεση διαθέσιμης θέσης στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο.
Σε ό,τι αφορά τέλος την παράνομη στάθμευση στο κέντρο της πόλης αυτό που άπαντες επισημαίνουν, καλώντας και την Τροχαία Ρόδου να προχωρήσει σε μαζικούς ελέγχους, είναι πως δεν αποτελεί απλώς μια καθημερινή ενόχληση. Είναι μια ένδειξη των βαθύτερων αστικών προβλημάτων που αφορούν την οργάνωση, τη συμπεριφορά και τις υποδομές. Χρειάζεται πολιτική βούληση, αλλά κυρίως κοινωνική ευθύνη και συνεργασία για να αλλάξει η εικόνα. Μέχρι τότε, το κυνηγητό της θέσης στάθμευσης θα συνεχίζεται… στους ίδιους δρόμους.
«Εφόδους» σε χωριά ξεκίνησε από την Πέμπτη η Αστυνομία
«Εφόδους» για παράνομη στάθμευση σε χωριά της Ρόδου, ξεκίνησε από το πρωί της περασμένης Πέμπτης η Ελληνική Αστυνομία. Ήδη, στο χωριό Παραδείσι, σύμφωνα με όσα δήλωσαν μιλώντας στη «Ροδιακή» κάτοικοι της περιοχής, αφαιρέθηκαν πινακίδες και επιβλήθηκαν πρόστιμα σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Οι έλεγχοι αυτοί θα επεκταθούν και στα υπόλοιπα χωριά του νησιού μας, όπου παρατηρούνται αντίστοιχα προβλήματα.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News