Μεγάλη έρευνα για το πώς οι τουρίστες βιώνουν τις διακοπές τους στη Ρόδο
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 5588 ΦΟΡΕΣ
Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου επιχειρεί να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα
Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα που διεξάγει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, με στόχο τη μέτρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στη Ρόδο και την αποτύπωση της εμπειρίας των επισκεπτών του νησιού.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία, έρχεται ως συνέχεια παλαιότερων αντίστοιχων δράσεων του Συλλόγου, που στο παρελθόν έχουν προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για την εικόνα του προορισμού μέσα από τα μάτια των τουριστών.
Η έρευνα επικεντρώνεται στη συλλογή απαντήσεων απευθείας από τους επισκέπτες της Ρόδου, με στόχο την καταγραφή του βαθμού ικανοποίησής τους από ποικίλες υπηρεσίες – τόσο εντός των ξενοδοχείων όσο και συνολικά στον προορισμό.
Η έρευνα διεξάγεται ήδη για περίπου ένα μήνα, και τα ερωτηματολόγια είναι διαθέσιμα σε τρεις γλώσσες σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ στόχος είναι η συγκέντρωση τουλάχιστον 1.000 ερωτηματολογίων ώστε να υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα για την επεξεργασία τους μετά την τουριστική περίοδο.
Σκοπός της έρευνας είναι η εξαγωγή ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων που θα συμβάλουν στην περαιτέρω αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του νησιού. Μέσα από τις απαντήσεις των επισκεπτών θα αναλυθούν ζητήματα όπως η ικανοποίηση από τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες, η εξυπηρέτηση σε τουριστικές υποδομές, η ποιότητα στις υπηρεσίες εστίασης, η καθαριότητα, η ασφάλεια, καθώς και η συνολική εμπειρία φιλοξενίας.
Παράλληλα, η έρευνα θα προσφέρει χρήσιμα οικονομικά στοιχεία και δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών, ενισχύοντας τις γνώσεις των επαγγελματιών και των φορέων σχετικά με το κοινό που επιλέγει τη Ρόδο για τις διακοπές του.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι χρήσιμα εργαλείο για όλους, συμβάλλοντας στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στη διατήρηση της Ρόδου ως ανταγωνιστικού και ποιοτικού τουριστικού προορισμού.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσεων που έχουν στόχο την ενίσχυση της εικόνας και της βιωσιμότητας του τουρισμού στη Ρόδο, μέσα από τεκμηριωμένα στοιχεία και επιστημονική προσέγγιση.

Το περιεχόμενο του ερωτηματολογίου έχει ως εξής:
«Αγαπητέ επισκέπτη,
Σας ευχαριστούμε που επιλέξατε τη Ρόδο για τις διακοπές σας!
Ελπίζουμε να μείνατε ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες που σας προσφέρθηκαν εντός και εκτός του ξενοδοχείου. Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων των Δωδεκανήσων, σε μια προσπάθεια αναβάθμισης και βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών που προσφέρει, ζητά τη γνώμη σας, συμπληρώνοντας το παρακάτω ερωτηματολόγιο.
1. Σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;
18-24
25-34
35-49
50-64
65+
2. Σε ποια από τις παρακάτω κατηγορίες ανήκετε;
Μοναχικός ταξιδιώτης
Ταξιδεύω ως ζευγάρι
Ταξιδεύω με την οικογένεια
Ταξιδεύω με φίλους
Ταξιδεύω με γκρουπ
3. Ποιoς είναι ο σκοπός της επίσκεψής σας;
Αναψυχή-διακοπές
Επαγγελματικός
MICE
Άλλο
4. Από ποια χώρα έρχεστε;
Ελλάδα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γερμανία
Αυστρία
Ελβετία
Γαλλία
Ιταλία
Ολλανδία
Σουηδία
Φινλανδία
Νορβηγία
Η.Π.Α.
Τουρκία
Ισραήλ
Κύπρος
Άλλο:
5. Ποιο είναι το μέσο ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού σας (σε ευρώ);
Λιγότερο από 20.000
20.000-34.999
35.000-49.999
50.000-74.999
75.000 και άνω
6. Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεστε τη Ρόδο;
Ναι
Όχι
7. Πόσες μέρες μείνατε;
1-3, 4-7, 8-10, 11-14, 14+
8. Τι είδους κατάλυμα επιλέξατε;
Ξενοδοχείο 5 αστέρων
Ξενοδοχείο 4 αστέρων
Ξενοδοχείο 3 αστέρων
Ξενοδοχείο 2 αστέρων
Self-catered hotels/apartment
9. Τι περιλάμβανε το πακέτο διακοπών σας;
Μόνο διαμονή
Διαμονή με πρωινό
Ημιδιατροφή
All Inclusive
10. Εξετάσατε εναλλακτικούς προορισμούς;
Όχι, μόνο Ρόδο
Ναι, άλλους προορισμούς στην Ελλάδα
Ναι, άλλοι προορισμοί εκτός της Ελλάδας
Άλλο
11. Παρακαλώ προσδιορίστε άλλους προορισμούς που εξετάσατε
Απάντηση:
12. Πώς κάνατε την κράτηση για τις διακοπές σας;
Online ταξιδιωτικό πρακτορείο
Γραφείο ή υποκατάστημα ταξιδιωτικού πράκτορα
Online πλατφρόμα (Booking, Expedia, Airbnb etc)
Απευθείας στον ιστότοπο του ξενοδοχείου/ακινήτου
Άλλο
13. Πόσο καλά ενημερωμένος ήσασταν σχετικά με τις διαθέσιμες υπηρεσίες στον προορισμό; Για παράδειγμα, ημερήσιες εκδρομές, πολιτιστικές εκδηλώσεις, εστιατόρια κ.λπ.
Καθόλου ενημερωμένος
1
2
3
4
5
Πλήρως ενημερωμένος
14. Πόσα χρήματα ξοδέψατε περίπου ανά άτομο για το πακέτο διακοπών σας, σε ευρώ;
Απάντηση:
15. Πόσα ΕΠΙΠΛΕΟΝ χρήματα ξόδεψες περίπου ανά άτομο/ανά ημέρα, σε ευρώ;
Απάντηση:
16. Παρακαλούμε δώστε μας μια κατά προσέγγιση κατανομή (σε %) των επιπλέον χρημάτων που δαπανήθηκαν:
Φαγητό & Ποτά 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Shopping 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Μεταφορές 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Beach bars/δραστηριότητες στη θάλασσα 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Φαγητό & Ποτά 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Shopping 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Μεταφορές 0-24% 25-49%50-74%75-100%
Beach bars/δραστηριότητες στη θάλασσα 0-24% 25-49%50-74%75-100%
17. Επισκεφθήκατε τη νέα και παλαιά πόλη της Ρόδου;
Και τη νέα και την παλαιά πόλη της Ρόδου
Μόνο τη νέα
Μόνο την παλαιά
Καμία από τις δυο
18. Παρακαλώ αξιολογήστε το επίπεδο ικανοποίησής σας από τα παρακάτω: (1: καθόλου ικανοποιημένος, 5: απόλυτα ικανοποιημένος)
Διαμονή 1,2,3,4,5
Φαγητό στο ξενοδοχείο 1,2,3,4,5
Φαγητό εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
Αεροδρόμιο/λιμάνι 1,2,3,4,5
Δημόσιες συγκοινωνίες 1,2,3,4,5
Παραλίες/beach bars 1,2,3,4,5
Καθαριότητα εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
Προσβασιμότητα εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
Διαμονή 1,2,3,4,5
Φαγητό στο ξενοδοχείο 1,2,3,4,5
Φαγητό εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
Αεροδρόμιο/λιμάνι 1,2,3,4,5
Δημόσιες συγκοινωνίες 1,2,3,4,5
Παραλίες/beach bars 1,2,3,4,5
Καθαριότητα εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
Προσβασιμότητα εκτός ξενοδοχείου 1,2,3,4,5
19. Η συνολική εμπειρία σας ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Καθόλου
1
2
3
4
5
Πλήρως
20. Πόσο πιθανό είναι να επισκεφθείτε ξανά τη Ρόδο;
Καθόλου πιθανό
1
2
3
4
5
Πολύ πιθανό
21. Πόσο πιθανό είναι να συστήσετε τη Ρόδο σε έναν φίλο ή συνάδελφο;
Όχι, δεν θα το συνιστούσα.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ναι, σίγουρα θα το συνιστούσα.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συμβολή σας!
Ανυπομονούμε να σας καλωσορίσουμε ξανά στη Ρόδο!»