Παναγιώτης Εγγλέζος στον RV: Τοπική συστράτευση για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στον τουρισμό (audio)

Παναγιώτης Εγγλέζος στον RV: Τοπική συστράτευση για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στον τουρισμό (audio)

Παναγιώτης Εγγλέζος στον RV: Τοπική συστράτευση για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στον τουρισμό (audio)

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1231 ΦΟΡΕΣ

«Η κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει τι σημαίνει εποχικότητα – Η Ρόδος πρέπει ξανά να αναλάβει πρωτοβουλία», τονίζει ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου

Έκκληση για ανασύνταξη της τοπικής συμμαχίας φορέων—της ομάδας που δημιουργήθηκε την περίοδο της πανδημίας και απέδειξε ότι «η Ρόδος μπορεί να βρίσκει λύσεις όταν συνεργάζεται» – απηύθυνε ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου Παναγιώτης Εγγλέζος, μιλώντας στον RV και τη Ρένα Παυλάκη, σε μια συζήτηση απολογιστική για την τουριστική σαιζόν που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες. Όπως επισημαίνει, η πρωτοβουλία αυτή πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα ώστε να κατατεθούν συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες προτάσεις προς την κυβέρνηση, σε μια στιγμή που το κράτος «δείχνει να μην αντιλαμβάνεται ούτε την εποχικότητα ούτε τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων».

Μιλώντας στο «Πρωινό Xpress» ο κ. Εγγλέζος παρουσίασε μια αποτίμηση της σεζόν από την πλευρά των ανθρώπων που σηκώνουν στις πλάτες τους την τοπική τουριστική βιομηχανία. «Οι εργαζόμενοι έγιναν λάστιχο για να βγουν οι βάρδιες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παρά τη μαζική προσέλευση τουριστών, το νησί βρέθηκε ξανά αντιμέτωπο με τεράστιες ελλείψεις προσωπικού. «Κάθε νέο πεντάστερο θέλει 500 εργαζόμενους για να λειτουργήσει. Φέτος είχαμε δύο καινούρια. Πώς να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες;» ανέφερε ο κ. Εγγλέζος.

Ακόμη και με τους μετακλητούς εργαζόμενους από τις Φιλιππίνες – αλλά φέτος και από το Νεπάλ – τα κενά παρέμειναν μεγάλα. Η διακρατική συμφωνία με τις Φιλιππίνες λειτουργεί, αλλά, όπως υπογράμμισε, «ούτε αυτοί φτάνουν» καθώς η τουριστική ανάπτυξη τρέχει ταχύτερα από τη δυνατότητα στελέχωσης.

Ο κ. Εγγλέζος στάθηκε με έμφαση στο πρόβλημα που χαρακτηρίζει το σύνολο των εποχικών επαγγελμάτων, δηλαδή τους μήνες χωρίς εισόδημα.
«Οι περισσότεροι θα πάρουν το τελευταίο επίδομα ανεργίας τέλη Ιανουαρίου. Μετά περιμένουν μέχρι τον Μάιο για τον πρώτο μισθό. Πώς θα ζήσει μια οικογένεια χωρίς ούτε ένα ευρώ για τέσσερις μήνες;» αναρωτήθηκε.

Σε αυτό προστίθεται το εκρηκτικό στεγαστικό ζήτημα, το οποίο ο πρόεδρος χαρακτήρισε «τη μάστιγα του αιώνα». Οι εργαζόμενοι που έρχονται από άλλες περιοχές της Ελλάδας, δυσκολεύονται να βρουν αξιοπρεπείς και οικονομικά προσιτές κατοικίες.

Ψηφιακή κάρτα: ένα καλό μέτρο που χρειάζεται προσαρμογή

Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, παρά τις θετικές της προθέσεις, δημιούργησε νέα προβλήματα.
«Υπήρξαν συνάδελφοι που έχασαν 200-400 ευρώ τον μήνα επειδή πλέον δεν μπορούσαν να δουλέψουν τις επιπλέον ώρες που χρειάζονταν για να ζήσουν τον χειμώνα», είπε ο κ. Εγγλέζος.

Το Υπουργείο Εργασίας, σημείωσε, «βλέπει μόνο τους αριθμούς»: περισσότερες δηλωμένες υπερωρίες, περισσότερες πληρωμές. Αλλά όχι τη μεγάλη εικόνα: τον εργαζόμενο που προσπαθεί μέσα σε 6-7 μήνες να εξασφαλίσει εισόδημα για ολόκληρο τον χρόνο.

Μία από τις βασικές απαιτήσεις του Εργατικού Κέντρου είναι η επέκταση του επιδόματος ανεργίας στους εποχικούς.
Το κόστος; Περίπου 190 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ.
Το όφελος; «Τεράστιο», τονίζει ο κ. Εγγλέζος, επισημαίνοντας ότι τα χρήματα αυτά προέρχονται από τις εισφορές των ίδιων των εργαζομένων.

«Δεν επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό. Μας τα παρακρατούν και μας τα επιστρέφουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν καταλαβαίνουν το αυτονόητο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παρά τις ελλείψεις και τις εξαντλητικές συνθήκες, δεν υπήρξαν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στα ξενοδοχεία. «Οι εργαζόμενοι ήταν εκεί, τυπικοί, παρά την καταπόνηση. Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι η μόνιμη κατάσταση», προειδοποίησε.

Ήδη πολλοί στρέφονται στην οικοδομή, η οποία στη Ρόδο βρίσκεται σε έκρηξη, με 1.500 ενεργές οικοδομικές άδειες , αριθμό μεγαλύτερο από όλη την Κρήτη. «Ο κόσμος πάει εκεί για να επιβιώσει», σχολίασε.

Να αναληφθεί νέα πρωτοβουλία από τους φορείς του νησιού

Όπως στην πανδημία, έτσι και τώρα, το Εργατικό Κέντρο σκοπεύει να επαναφέρει τη συνεργασία των τοπικών φορέων για να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις στην κυβέρνηση.
«Αν περιμένουμε από το κράτος, δεν θα γίνει τίποτα. Η Ρόδος πρέπει να πάρει ξανά την πρωτοβουλία», ανέφερε. “Η ομάδα που δημιουργήθηκε το 2020 – και πιστώθηκε με το ότι η Ρόδος ήταν η μόνη περιοχή της Ευρώπης που άνοιξε πρώτη και δούλεψε σχεδόν πλήρη σεζόν εν μέσω πανδημίας , πρέπει να μπει ξανά σε δράση” τόνισε, λέγοντας πως σκοπεύει να αναλάβει τη σχετική πρωτοβουλία.

Καταλήγοντας τόνισε:
“Ο τουρισμός δεν είναι μόνο νέες κλίνες και νέα ξενοδοχεία. Είναι οι άνθρωποι που τον λειτουργούν. Οι μόνοι που μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες είναι οι εργαζόμενοι που πονάνε τον τουρισμό. Πρέπει να τους δώσουμε κίνητρα να επιστρέψουν. Αλλιώς το μοντέλο θα καταρρεύσει από μέσα.»

Ακούστε ΕΔΩ όλη τη συνέντευξη

Διαβάστε ακόμη

Νοσοκομείο Αττικόν: 90χρονος αποπειράθηκε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού με μαχαίρι

Έφυγε από τη ζωή ο Μανώλης Διακομανώλης - Θλίψη και συγκίνηση σε Ρόδο και Κάρπαθο

Γιάννης Παππάς: Θωρακίζουμε τα Δωδεκάνησα απέναντι στη λειψυδρία»

Έφυγε από τη ζωή ο πρώην πάρεδρος της Αγίας Μαρίνας, Μηνάς Ασπράς

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύσκεψη εργασίας, παρουσία του νέου Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτη Μάγγου

Συνάντηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη με την πρέσβη της Αυστραλίας στην Ελλάδα, Alison Duncan

Προσωρινά κρατούμενη η 23χρονη για τις τηλεφωνικές απάτες

Φίλιππος Φιλίππου: Αρχοντικό Χασάν Μπέη: Όταν η ιστορία ξαναβρίσκει τη μορφή της από ψηλά