Θανάσης Καραναστάσης: Ο ΚΟΚ δεν κόβει… κλήσεις

Θανάσης Καραναστάσης: Ο ΚΟΚ δεν κόβει… κλήσεις

Θανάσης Καραναστάσης: Ο ΚΟΚ δεν κόβει… κλήσεις

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 648 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Θανάσης Καραναστάσης

Τις πρώτες μέρες από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κάποιοι οδηγοί πειθάρχησαν. Γρήγορα όμως επέστρεψαν στη συνήθη οδηγική συμπεριφορά. Τους πέρασε ο φόβος του νέου νόμου και συνεχίζουν, όπως πριν, την παραβατική τους οδήγηση. Έτσι, μέσα σε λίγες εβδομάδες, μερικές δεκάδες άτομα έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της χώρας.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δεν αρκεί ο νόμος, όσο αυστηρός και αν είναι. Οι νόμοι δεν αυτενεργούν. Αυτό ισχύει και για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο ίδιος ο Κώδικας δεν κόβει κλήσεις, δεν συλλαμβάνει, ούτε φυλακίζει. Αυτά είναι υποχρέωση των αρμοδίων αρχών του κράτους, της Αστυνομίας και της Δικαιοσύνης. Εάν οι δύο αυτές αρχές δεν ασκούν όπως πρέπει την αρμοδιότητά τους, τότε οι ανθρωποθυσίες στους δρόμους θα συνεχίζονται.

Χρειάζεται επομένως να αλλάξει ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος. Τα λεγόμενα «μπλόκα» δεν φέρνουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Εάν μπορώ να διατυπώσω μια δική μου άποψη, είναι τούτη: οι τροχονομικοί έλεγχοι πρέπει να γίνονται αδιάλειπτα όλο το 24ωρο, κυρίως εν κινήσει. Έτσι θα παύσουν οι υποψήφιοι παραβάτες να εφησυχάζουν.

Τα όργανα της Τροχαίας να ενεργούν χωρίς καμία διάκριση, για να αποκατασταθεί η ισότητα μεταξύ των πολιτών. Όλοι πρέπει να είναι ίσοι απέναντι στο νόμο. Καμία εξαίρεση σε πρόσωπα της εξουσίας, σε καλλιτέχνες, σε μεγαλοπαράγοντες, στους λεγόμενους «επώνυμους». Έτσι γίνεται στις πολιτισμένες χώρες.

Παράλληλα, και η Δικαιοσύνη πρέπει να φέρεται αμείλικτα στους φονιάδες των δρόμων. Σε όλους αυτούς που παραβιάζουν τα στοπ και τους κόκκινους σηματοδότες, σε όλους εκείνους που οδηγούν μεθυσμένοι. Είναι έγκλημα να χάνονται ζωές επειδή έτσι γουστάρουν οι νταήδες της ασφάλτου. Όποιος παραβαίνει τον ΚΟΚ γίνεται υποψήφιος φονιάς.

Εάν δεν λειτουργεί σωστά ο μηχανισμός ελέγχου, κανένας ΚΟΚ δεν πρόκειται να δώσει λύση στο πρόβλημα. Αυστηροί ήσαν και όλοι οι προηγούμενοι ΚΟΚ, αλλά δεν κατάφεραν να σταματήσουν τις ανθρωποθυσίες.

Επί δεκαετίες έχει καλλιεργηθεί στη χώρα μας η νοοτροπία της παραβατικότητας. Συνέπεια αυτού είναι να νομίζουν ορισμένοι οδηγοί ότι έχουν… δημοκρατικό δικαίωμα να πειθαρχούν στον νόμο. Η πολιτική εξουσία οφείλει να αλλάξει φιλοσοφία και να βρει τρόπους για να καταπολεμήσει το καθεστώς της διαδεδομένης ανομίας στην πατρίδα μας.

Και είναι επιτέλους καιρός να καταργήσει το «έθιμο» της επιστροφής πινακίδων και διπλωμάτων όταν πλησιάζουν μεγάλες γιορτές. Διότι αυτό είναι επιβράβευση των παραβατών και κάτι παρόμοιο δεν υπάρχει πουθενά αλλού.

Διαβάστε ακόμη

Αντώνης Φ. Αγγελής: Για τον Λευτέρη και την Ευαγγελία

Αντώνης Γιαννικουρής, πρόεδρος Ινστιτούτου We Are Greece: …«Ώρα αποφάσεων για τους υδάτινους πόρους: από τη διαχείριση της κρίσης στη θεσμική μεταρρύθμιση»

Γιάννης Παρασκευάς: Η Ρόδος τιμά τη μνήμη του Ανδρέα Παπανδρέου

Χρήστος Ι. Π. Κολοβός: Η πραγματικότητα για την ανατίναξη εκσκαφέων από τη ΔΕΗ

Μάνος Δ. Κόκκινος: Ανδρέας Παπανδρέου-Ένας μεγάλος δημοκρατικός ηγέτης, οραματιστής, επαναστάτης και άνθρωπος

Σταύρος Μιχαηλίδης: Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο για 3 χρόνια –Νέος «ΟΠΕΚΕΠΕ» στο μεταφορικό ισοδύναμο;

Αγγελική Κ. Μοράρη: Παιδική διατροφή: Από το «δεν μου αρέσει» στο «θα το δοκιμάσω»

Γιάννης Σαμαρτζής: Οικονομίες έντασης Κεφαλαίου και έντασης Εργασίας: Οι δύο Πυλώνες της Παραγωγής και Παραγωγικότητας