Το πολιτιστικό μας περίπτερο στην ITB

Το πολιτιστικό μας περίπτερο στην ITB

Το πολιτιστικό μας περίπτερο στην ITB

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 376 ΦΟΡΕΣ

Η Ρόδος συμμετείχε στη διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΙΤΒ Βερολίνου, 711/03/07, με το εντυπωσιακό περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ στο χώρο του ΕΟΤ που είχε ομολογουμένως την καλύτερη παρουσία στο χώρο του, και συγχρόνως στον ειδικό χώρο αφιερωμένο στον Πολιτιστικό Τουρισμό «Kultur Palais am Funkturm» με την παραγωγή «Cultouring Rhodes» που υποστηρίζεται από τον Δήμο της Ρόδου και άλλους φορείς. Με την παρουσία της η Ρόδος στο πολιτιστικό περίπτερο, στο Palais, έχει πλέον καθιερωθεί ως πολιτιστικός προορισμός μεγάλης αξίας και αυτό το προβάλλει από την πρώτη χρονιά δημιουργίας ιδιαίτερου τμήματος Πολιτιστικού Τουρισμού. Ο λόγος που οδήγησε στην τμηματοποίηση, είναι ότι οι Γερμανοί καταγράφουν στη χώρα τους 45[percent] ταξιδιών με κίνητρα πολιτιστικά και δεν είναι αποκλειστικά πολιτιστικός προορισμός. Η χώρα μας, τα Δωδεκάνησα, η Ρόδος που είναι πολιτιστικοί προορισμοί, πρέπει να διαφοροποιηθούν, να το καταδείξουν και να το προβάλλουν για να δεχθούν τα οφέλη από τους πελάτες που είτε έρχονται ειδκά για πολιτιστικό τουρισμό ή συνδυάζουν την εμπειρία επίσκεψης και συμμετοχής στα πολιτιστικά συγχρόνως με τον σκοπό του ταξιδιού τους που μπορεί να είναι απλά διακοπές στη θάλασσα. Η Ρόδος είναι ένας προορισμός με ένα χαρτοφυλάκιο πλούσιο σε «προϊόντα» που πρέπει σιγά σιγά να ξεχωρίζουν και να αξιοποιούν τις ευκαιρίες διαφοροποίησης. Το ίδιο γίνεται με τον συνεδριακό τουρισμό, θα ακολουθήσει μετά τα island Games ο αθλητικός τουρισμός, ο θρησκευτικός με τα «βήματα του Αποστόλου Παύλου», οι «δρόμοι του κρασιού και της γαστρονομίας» και άλλα πολλά. Με την συμμετοχή μας στον χώρο του πολιτιστικού τουρισμού, ενισχύουμε το πολιτιστικό προφύλ του τόπου. Τοποθετούμε στην αντίληψη του ειδικού κοινού (ΜΜΕ, άνθρωποι της τέχνης, επαγγελματίες οργανωτές πολιτιστικών διαδρομών για γκρουπ και μεμονωμένους, τουρ οπερέιτορς τουρ. πράκτορες, απλοί επισκέπτες) την εικόνα του κορυφαίου ελληνικού πολιτιστικού προορισμού και διατηρούμε ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Προσελκύουμε πελάτες που έρχονται συνειδητοποιημένοι για τον τόπο και αυτά που προσφέρει, είναι προετοιμασμένοι, τον γνωρίζουν καλύτερα, δένονται μαζί του και γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της φήμης μας από στόμα σε στόμα. Τα ανωτέρω είναι στόχος ποιοτικού τουρισμού. Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8/03/07, σε επαγγελματική σκηνή συνέντευξη Τύπου με τον αντιδήμαρχο Ροδίων υπεύθυνο πολιτιστικών κύριο Κώστα Ταρασλιά και τον πρόεδρο ΠΟΔΡ κύριο Παναγιώτη Σακελλαρίου. Παραβρέθηκαν αρχές της Ρόδου και περίπου 25 δημοσιογράφοι από τα γερμανικά ΜΜΕ. Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το βίντεο με το πολιτιστικό προϊόν. Ενωρίτερα την ίδια ημέρα στην συνέντευξη που παραχώρησε η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κυρία Φάνη ΠάλληΠετραλιά στους Γερμανούς και Έλληνες δημοσιογράφους αναφέρθηκε με έμφαση στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε ως καλή πρακτική εφαρμογής, το πολιτιστικό περίπτερο της Ρόδου. Η παραγωγή «Cultouring Rhodes» συνδιοργανώνεται και υποστηρίζεται από τον Δήμο Ροδίων, τον ΠΟΔΡ, το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, τον Δωδεκανησιακό Οργανισμό Τουρισμού, τον Δήμο Καλλιθέας, τον Δήμο Λινδίων, τον Δήμο Νότιας Ρόδου, ιδιωτικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν και την εταιρεία Praxis Plus. Περιελάμβανε : • περίπτερο 12 τμ, το οποίο κατά την έναρξη αναπτύχθηκε σε 24 τμ, • έντυπο 24 σελίδων «Cultouring Rhodes» με παρουσίαση των πολιτιστικών φορέων, των εκδηλώσεων, της Μεσαιωνικής Πόλης και συγκεντρωμένου του πολιτιστικού προϊόντος της Ρόδου με ταυτόχρονη παρουσίαση των νησιών της Δωδεκανήσου. • βίντεο με παρουσίαση του πολιτιστικού προϊόντος, • κεράσματα, μελεκούνια & καραμέλλες μελιού, • τσάντες πάνινες «cultouring Rhodes» • εντυπωσιακά banners (ύψους 2 μέτρων) που «έντυσαν» τον χώρο • έντυπα από την Νομαρχία, Ενυδρείο, Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνών & Μεταφραστών, ecofilms κλπ. • Press kit δημοσιογράφων με την ανάλογη πληροφόρηση για δημοσίευση Επισκέφθηκαν το περίπτερο πολιτισμού: • Δημοσιογράφοι και επαγγελματίες των ΜΜΕ • Τουριστικοί πράκτορες γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος με πελάτες που επιλέγουν πολιτιστικούς προορισμούς και διαδρομές (group και μεμονωμένοι) • Tour Operators που συνεργάζονται με Ρόδο • Επαγγελματίες από διάφορους χώρους που έχουν σχέση με πολιτιστικά • Επισκέπτες της έκθεσης με ενδιαφέρον για τον χώρο και πρόθεση να επισκεφθούν την Ρόδο. Συνέχεια aπό τη σελ. 11 Το υλικό μας διατέθηκε στους επισκέπτες του περιπτέρου, στο περίπτερο τουρισμού της ΙΤΒ 2007, στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στο περίπτερο του ΕΟΤ καθώς και σε τουριστικά γραφεία του Βερολίνου. Επί πλέον προσφέραμε υλικό σε όλους τους παρεβρισκόμενους στον χώρο του Πολιτιστικού Τουρισμού Palais καθώς και στα γειτονικά Hall, όπου είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε πολλούς επισκέπτες που προγραμματίζουν ταξίδι στην Ρόδο εφέτος. Διατέθηκαν 4.000 έντυπα. Ο χώρος του πολιτισμού στην ΙΤΒ 2007, στο Palais ήταν αναβαθμισμένος, επιλέχθηκε ειδικά για να δώσει κύρος και βάρος στον Πολιτιστικό τουρισμό, αλλά όπως αποδείχθηκε η μεγάλη του απόσταση από τον φυσικό του χώρο που ήταν πάντα κοντά στην Ευρώπη (Hall 24), δεν βοήθησε το έργο των εκθετών. Για τον λόγο αυτό στο δικό μας περίπτερο αντιδράσαμε από την πρώτη ημέρα και κινηθήκαμε εμείς προς το κοινό προσφέροντας τα κεράσματα και τα έντυπά μας ακόμα και έξω από το περίπτερο. Εξαντλήσαμε το υλικό μας, συναντήσαμε πολύ κόσμο που πρόκειται να επισκεφθεί την Ρόδο και ενδιαφέρονται για τα πολιτιστικά του τόπου. Οι διοργανωτές δεσμεύτηκαν να μεταφέρουν πάλι τον χώρο για την ΙΤΒ 2008. Η συμμετοχή της Ρόδου στο πολιτιστικό περίπτερο ΙΤΒ 2007, μας έδειξε πάλι την ανάγκη να δίνουμε το παρών σε κάθε ευκαιρία διαφοροποίησης και στήριξης της εικόνας της Ρόδου ως προορισμού που προσφέρει στον επισκέπτη μοναδικές βιωματικές εμπειρίες μέσα από τις αισθήσεις του, επιβεβαιώνοντας τον Μύθο του κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Χρέος μας είναι η συστράτευση δυνάμεων, η οργάνωση και συνεργασία ώστε να αξιοποιήσουμε κάθε ευκαιρία για ενεργοποίηση της ζήτησης και προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στον τόπο μας.

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού