Μειωμένη η επιβατική και μεταφορική κίνηση

Μειωμένη η επιβατική και μεταφορική κίνηση

Μειωμένη η επιβατική και μεταφορική κίνηση

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 510 ΦΟΡΕΣ

Με μειωμένη την επιβατική και μεταφορική κίνηση στις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές γραμμές η ελληνική ακτοπλοΐα δεν μπαίνει στη θερινή περίοδο με τους καλύτερους οιωνούς. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στις μεγάλες γραμμές από την αρχή του έτους μέχρι και τέλους Μαΐου, η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Επίσης ακτοπλοϊκοί παράγοντες είναι πολύ συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά τη θερινή περίοδο, καθώς υπάρχουν μία σειρά αστάθμητων παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την κίνηση όπως π.χ. τυχόν εκλογές εν μέσω θέρους. Έντονα αρνητικά επενεργεί και ο παράγων «καύσιμα» οι τιμές των οποίων παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι. Η εικόνα της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης είναι απογοητευτική. Στις βασικές γραμμές της Δωδεκανήσου η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί κατά 15% όπως επίσης και στα ΙΧ ενώ στα φορτηγά η μείωση φθάνει το 10%. Στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης η μεταβολή στην κίνηση επιβατών είναι οριακή ενώ αντιθέτως στα ΙΧ φαίνεται μειωμένη κατά 15% περίπου και στα φορτηγά κατά 17%. Στην Παροναξιά διαπιστώνεται μία μικρή μείωση στην επιβατική κίνηση (περίπου 2%) ενώ στα ΙΧ είναι υψηλότερη περίπου 5% και στα φορτηγά φθάνει το 20%. Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες γραμμές. Στη γραμμή Ικαρίας Σάμου η μείωση της επιβατική κίνησης έχει αγγίξει στο πεντάμηνο τα επίπεδα του 12%, στα φορτηγά ξεπέρασε το 20%, ενώ στη γραμμή Σύρο-Τήνο-Μύκονο η πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης είναι στα επίπεδα του 10% και 5% αντίστοιχα. Στη βάση όλων των παραπάνω εκτιμάται ότι και φέτος οι ζημίες στην ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι σημαντικές εάν δεν υπάρξουν δραματικές επί το θετικότερο εξελίξεις (αύξηση κίνησης και σημαντική πτώση της τιμής των καυσίμων). Όλες σχεδόν οι γραμμές στην ακτοπλοΐα είναι ζημιογόνες εκτός από ορισμένες των Ανατολικών Κυκλάδων που «αντέχουν» ακόμη σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες προσθέτοντας ότι ζημιογόνες παραμένουν και οι γραμμές της Αδριατικής. Αν η τρέχουσα εικόνα διατηρηθεί και το δεύτερο εξάμηνο, η επιβίωση για ορισμένες μικρότερες εταιρείες θα καταστεί προβληματική τονίζουν. Λύση οι κοινοπραξίες Ανάσα στο αρνητικό αυτό περιβάλλον αποτελεί για τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες της ακτοπλοΐας (ΑΝΕΚ. Attica Group και Minoan Lines η κοινοπραξία ANEK-Superfast (θυγατρική της Attica group) στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα. Όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί παράγοντες η συγκεκριμένη κοινοπραξία θα συμβάλλει στο σημαντικό περιορισμό των ζημιών των δύο εταιρειών (ΑΝΕΚ και Attica Group) στις δύο γραμμές, ενώ θα επιδράσει θετικά και στα αποτελέσματα της τρίτης εταιρείας που δραστηριοποιείται στις ίδιες γραμμές της Minoan Lines.

Διαβάστε ακόμη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη