Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα

Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα

Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 232 ΦΟΡΕΣ

Η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει μεγάλα ποσά για την εξέλιξη των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Στόχος των κατασκευαστών είναι να περιορίσουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα και να μειώσουν τις συνέπειες στους επιβάτες και τους πεζούς. Στο συνέδριο για την αναβαθμισμένη ασφάλεια οχημάτων (ESV), που πραγματοποιείται φέτος στο Γκέτεμποργκ, της Σουηδίας, από τις 8 έως τις 11 Ιουνίου, ανακοινώθηκε ότι το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με αυτόματο φρενάρισμα του αυτοκινήτου μειώνει σημαντικά τα ατυχήματα έως και 28%.

Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε από μεγάλη έρευνα βασισμένη σε δεδομένα από πραγματικές αιτήσεις αποζημίωσης που προέρχονται από δυο σουηδικές ασφαλιστικές εταιρείες. Το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, μόλις διαπιστώσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα είτε μεγάλο αντικείμενο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, εκπέμπει έναν προειδοποιητικό ήχο και ενεργοποιεί μια σχετική οπτική ένδειξη. Παράλληλα προφορτίζει τα φρένα και προετοιμάζει το αυτοκίνητο για ενδεχομένη σύγκρουση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει άμεσα μειώνοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τότε το σύστημα αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα.

Το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων ελαττώνει τη συχνότητα τραυματισμών του αυχένα που σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με την απότομη επιβράδυνση-επιτάχυνση (φαινόμενο whiplash), η οποία παρατηρείται συχνά σε ατυχήματα με χαμηλή ταχύτητα.

Δεύτερο όφελος για τους οδηγούς είναι η μείωση στη ζημιά που υφίστανται τα αυτοκίνητά τους από το ατύχημα και επομένως, στο κόστος επισκευής τους. Η μελέτη βασίζεται σε ένα ευρύ φάσμα δεδομένων από ασφαλιστικές εταιρείες. Σε αντίθεση με τα δεδομένα που προέρχονται από την αστυνομία ή τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών καλύπτουν όλα τα ατυχήματα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ανθρώπινος τραυματισμός, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ανάλογα συστήματα διαθέτουν πολλά νέα μοντέλα που διατίθενται στην αγορά. Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που εξοπλίστηκε με αυτή την τεχνολογική διάταξη ήταν το Volvo S60. «Η Volvo λάνσαρε την πρώτη τεχνολογία αποφυγής ατυχήματος το 2006. Το 2008, το City Safety ενσωματώθηκε ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας. Από τότε, παρακολουθούμε την απόδοση των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης των αυτοκινήτων της Volvo σε όλη τη Σουηδία, όπου το μερίδιο αγοράς μας είναι 20%» δήλωσε η Μαγκνταλένα Λίντμαν εξειδικευμένη μηχανικός της σουηδικής μάρκας.

Τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης καθίστανται όλο και πιο δημοφιλή ανάμεσα σε οδηγούς που περνούν πολύ χρόνο πίσω από το τιμόνι, στο «σταμάτα-ξεκίνα» της αστικής κυκλοφορίας, όπου το ρίσκο μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα είναι ιδιαίτερα υψηλό. Η πρώτη γενιά των συστημάτων παρέμενε ενεργή σε ταχύτητες μέχρι και 30 χλμ./ ώρα.

Στη συνέχεια, από το 2013, το όριο αυξήθηκε στα 50 χλμ./ ώρα. Το 2015, το City Safety αναβαθμίστηκε και πάλι. Ανακοινώθηκε ότι το νέο Volvo XC90 εξοπλίζεται με την τελευταία γενιά του συστήματος που παραμένει ενεργή συνεχώς και αποτελεσματική, ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε ακόμη

Συσκευή «φοριέται» σε φρούτα και λαχανικά και μετράει τα φυτοφάρμακα

Στη Ρόδο το πιο διάσημο Al robot, Sophia - Έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Κυβερνοέγκλημα: Με μειωμένες άμυνες η Ελλάδα – Στo top-10 παγκοσμίως

Euclid: Πρώτες εικόνες του τηλεσκοπίου που θα ερευνήσει το σκοτεινό Σύμπαν

Ασφαλής διάγνωση μέσω τεχνητής νοημοσύνης από τον Δωδεκανήσιο καθηγητή Νίκο Παραγιό

Τρία έργα, τρεις διακρίσεις από το τμήμα Ρομποτικής του Ιδρύματος Σταματίου

ΓΕΡΜΑΝΟΣ “G Click & Collect”: Παραγγέλνεις online και παραλαμβάνεις άμεσα από κατάστημα

Μαθήτριες από τη Χάλκη κέρδισαν τη 2η θέση στον Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone