Απαντήσεις του δημάρχου Ρόδου σε θέματα επικαιρότητας
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 580 ΦΟΡΕΣ
Στα «καυτά» ζητήματα που απασχολούν το Δήμο της Ρόδου αυτή την περίοδο, όπως η καθαριότητα, η μετεγκατάσταση των ΡΟΜΑ και το καρνάγιο, το ενεργειακό και άλλα, αναφέρθηκε χθες, σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που παραχώρησε στην ΕΡΤ Ρόδου, ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Ο κ. Χατζηδιάκος, μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική ζώνη του σταθμού, ρωτήθηκε σχετικά και αναφέρθηκε στα παρακάτω θέματα:
Για την καθαριότητα: Όπως είπε ο Δήμαρχος, γίνονται ενέργειες ώστε να μπορέσουν να καλύψουν όσο γίνεται καλύτερα το χρονικό διάστημα μέχρι να ξεκινήσει η διαδικασία των προσλήψεων του εποχικού προσωπικού. Πρέπει μέσα σε δέκα ημέρες να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, μαζί με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, και οι υπηρεσίες θα δουλέψουν μερόνυχτα για να ξεκινήσουν άμεσα.
Για τους ΡΟΜΑ και το καρνάγιο: Χθες, ο ίδιος έκανε επίσκεψη στο καρνάγιο, είπε ότι η περιοχή των 75 στρεμμάτων που είχε καθαριστεί εδώ και δύο-τρεις μήνες και είχε σηκωθεί το τοιχίο και η περίφραξη αντιμετώπιζε το πρόβλημα ότι βρίσκονταν ακόμη έξι παραπήγματα μέσα που καταλάμβαναν την “καρδιά” του καρνάγιου. Μετά από παρεμβάσεις όμως, οι περισσότεροι το πήραν απόφαση, ζήτησαν κάποια εισιτήρια και έφυγαν για την Αθήνα.
Μετά απ’ αυτό, την ερχόμενη εβδομάδα γίνεται με εργολαβία του Δήμου η ασφαλτόστρωση της εισόδου, μπαίνει η κεντρική μπάρα εκεί και ο ιδιώτης που το έχει μισθώσει για 35 μήνες, εγκαθίσταται και αρχίζουν να δρομολογούνται κάποια πράγματα.
Αυτό, όπως τόνισε, σημαίνει ότι στο χώρο εντός του τοιχίου, σιγά-σιγά, θα μεταφερθούν όλα τα σαπιοκάραβα που βρίσκονται στο λιμάνι, εκτός από το τμήμα που είναι μισθωμένο από ιδιώτη. Έτσι, θα απελευθερωθεί το λιμάνι της Ακαντιάς ώστε ν’ αρχίσουν τα έργα που έχει ήδη προκηρύξει το Λιμενικό Ταμείο, όπως το πάρκινγκ, κάτι που θα διαρκέσει το καλοκαίρι.
Είπε, όμως, ότι θα πρέπει να είμαστε φειδωλοί στις προβλέψεις, να περάσει αυτός ο χρόνος, να δρομολογηθούν κάποιες καταστάσεις και από τον ερχόμενο Οκτώβριο ν’ αρχίσουν να ξεκαθαρίζουν τα πράγματα στο σημείο εκείνο.
Όσο αφορά στις σκηνές που βρίσκονται σε ιδιωτικά οικόπεδα, έξω από το τοιχίο και υπολογίζονται γύρω στις 30, ο κ. Χατζηδιάκος θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι επειδή έχει υποβληθεί πάλι ένα αίτημα από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του χώρου που είχε υποδείξει το δημοτικό συμβούλιο για την προσωρινή μεταστέγαση των ΡΟΜΑ, για να ξανασυζητηθεί το θέμα, η άποψή του είναι ότι από τη στιγμή που το δ.σ. έχει πάρει μία απόφαση, έχουν ασκηθεί όλα τα ένδικα μέσα, αυτή τη στιγμή εναπόκειται στην Αποκεντρωμένη και η Υγειονομικού ενδιαφέροντος Επιτροπή που συγκλήθηκε θα αποφανθεί. «Δεν μπορεί να γυρίσει πίσω ξανά η υπόθεση στο δ.σ.», είπε.
Επανέλαβε ότι η προσωρινή μετεγκατάστασή τους είναι υποχρεωτική και στο Δήμο ήρθε πάλι έγγραφο πριν το Πάσχα για τη μίσθωση κατοικιών. Μέχρι σήμερα έχουν δείξει ενδιαφέρον συμπολίτες μας που έχουν 27 ιδιοκτησίες, αριθμός που θεωρείται ότι θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ΡΟΜΑ αφού υπάρχει ένα αντίστοιχο ενδιαφέρον από οικογένειες τους μια και καλύπτεται για δύο-τρία χρόνια το μίσθωμα. Έτσι, περιμένουν να ανοίξει το μέτρο για να υποβάλει ο Δήμος όλα τα δικαιολογητικά.
Για την καθυστέρηση στο «Ακταίον»: Όπως είπε, η ενημέρωση που έχει από τους μισθωτές είναι ότι ήθελαν να το λειτουργήσουν προσωρινά έτσι όπως είναι, με κάποιες μικροεπεμβάσεις, μέχρις ότου εγκριθούν τα οριστικά σχέδια και τότε ν’ αρχίσουν οι εργασίες κανονικά.
Τον ενημέρωσαν, λοιπόν, ότι η Εφορία Νεωτέρων Μνημείων ζήτησε συνολικά τα σχέδια ώστε ένα μη γίνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις.
Ο ίδιος μίλησε με τον αρχιτέκτονα που τα επιμελείται και του είπαν ότι θα τα κατέθεταν μετά το Πάσχα, αφού είχαν κάνει συνεννόηση με την αρχαιολογική υπηρεσία.
Θεωρεί, όμως, ότι εφόσον εγκριθούν, υπάρχει η δυνατότητα να κάνουν άμεσα παρεμβάσεις ώστε να δοθεί σε χρήση το ταχύτερο δυνατό.
Δηλαδή, είναι θέμα συνεννόησης της υπηρεσίας και των μισθωτών. Μάλιστα, είπε ότι το ίδιο συμβαίνει και με το «Ήχος και Φως» αφού η αρχαιολογική υπηρεσία, παρά ότι έχουν περάσει από το Ελεγκτικό, έστειλε έγγραφο με το οποίο ζητά την επαναϋποβολή όλων των σχεδίων. «Θέλει τη συνδρομή και την καλή διάθεση όλων για να προχωρήσουν όλα αυτά, με τους χρόνους του ιδιωτικού τομέα και όχι του δημοσίου», τόνισε ο Δήμαρχος.
Για τα ενεργειακά: Ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρθηκε στην προγραμματισμένη συνάντηση του σήμερα ή και χθες το βράδυ με τα στελέχη της ΔΕΔΔΗΕ που βρίσκονται στη Ρόδο.
Για το κέντρο αναδιανομής Ρόδου, είπε ότι έχει εκδοθεί η απόφαση του Εφετείου που δικαιώνει τη ΔΕΗ όσο αφορά στο να προχωρήσει τη διαδικασία στον Άγιο Νικόλαο και λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία απόφαση του δ.σ. και τις αντιδράσεις των κατοίκων, είδε ότι υπάρχει μία πρόθεση να ξαναδούν κάποια θέματα.
Τους έστειλε σχέδιο με τις άλλες περιοχές που έχουν υποδειχθεί κατά καιρούς από τους φορείς, το έχουν στα χέρια τους και θα εξετάσουν σήμερα αν είναι τεχνικά εφικτό. Η μία είναι ένα ακίνητο στη Ρόδου-Λίνδου, η άλλη στα αμπέλια της ΚΑΪΡ ενώ το ΕΒΕΔ κατέθεσε πρόταση για το φυτώριο που είναι μεγάλη έκταση.
Για τις προτάσεις της διαπαραταξιακής είπε ότι δεν ενδείκνυνται και είναι…υπέρ της θέσης της ΔΕΗ αφού δεν μπορούν να ακυρώσουν τους σχεδιασμούς που υπάρχουν, όπως για το masterplan της Ακαντιάς.
Έκανε επίσης γνωστό ότι έχει μία πληροφόρηση που του λένε ότι πρέπει να βρεθεί ακίνητο από το Ροδίνι και μέσα και, όπως σχολίασε χαρακτηριστικά, πρέπει να κάνουμε…μαγικά, τη στιγμή που ψάχνει για χώρους πάρκινγκ και δεν υπάρχουν.
Για το γκολφ: Ο κ. Χατζηδιάκος ρωτήθηκε για την πρόσφατη συνάντησή του με τον επενδυτή του γκολφ, τον κ. Αγγελιάδη και είπε ότι μπορεί να πει εάν σκέφτεται να αποχωρήσει, ωστόσο ο ίδιος του είπε ότι από το 2003 είχε αποφασίσει να προχωρήσει στη συγκεκριμένη επένδυση και είναι η τρίτη-τέταρτη φορά που συναντήθηκε μαζί του. Την προηγούμενη δορά, ακούγοντας και τις απόψεις των τεχνικών συμβούλων του έχει ενημερωθεί ότι ένα γκολφ δεν επαρκεί και καλό θα ήταν να γίνει και σε άλλη περιοχή.
Έτσι, η πρότασή του είναι να προχωρήσει η επένδυση όχι μόνο στη δημιουργία του γκολφ και καταλυμάτων πολυτελείας αλλά και σε κάποια διαμόρφωση που να προσελκύσει τους υψηλού επιπέδου επισκέπτες, όχι με τη δημιουργία μαρίνας όπως ακούστηκε αλλά με κάποιο καταφύγιο.
Τέλος, ρωτήθηκε για την κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους αρχαιολόγους και τον Περιφερειάρχη, κ. Γιώργο Χατζημάρκο, και είπε ότι αυτή η αντιπαράθεση δεν ωφελεί τον τόπο ενώ δεν θέλησε να σχολιάσει τις κρίσεις. Ανέφερε ότι και ο ίδιος υπήρξε καυστικός μαζί τους σε συνάντηση καλώντας τους να ελέγχουν αλλά να σταματήσουν να χρονοτριβούν. «Οι υπερβολές δεν ωφελούν», κατέληξε ο Δήμαρχος.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News