Ο υποσταθμός της ΔΕΗ στον Άγιο Νικόλαο

Ο υποσταθμός της ΔΕΗ στον Άγιο Νικόλαο

Ο υποσταθμός της ΔΕΗ στον Άγιο Νικόλαο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 645 ΦΟΡΕΣ

Στην εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ της 3 Ιουνίου 2016 διάβασα το άρθρο της κυρίας προέδρου του ΑΠΟΠΕΣ με τίτλο << Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει υποσταθμός στον Άγιο Νικόλαο>> και εντυπωσιάσθηκα!!;; από τις γνώσεις!!;; που νομίζει ότι έχει η κα. Πρόεδρος στα θέματα των υποσταθμών και του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της Ρόδου.

Αν και η κα. δεν υπογραφεί το άρθρο με το όνομά της ( μονό με το η πρόεδρος) πληροφορήθηκα ότι εργάζονταν στο δικαστήριο και σίγουρα θα ήξερε καλό τη δουλειά της ( πρωτόκολλο ,δακτυλογράφηση, αρχειοθέτηση κ.λ.π.) Ήθελα λοιπόν να τη ρωτήσω μήπως παράλληλα με τη δουλεία της πήρε και κάποιο δίπλωμα Ηλεκτρολόγου –Μηχανολόγου μηχανικού με εξειδίκευση στα δίκτυα και τούς υποσταθμούς για να νομίζει ότι είναι σε θέση να γνωρίζει περισσότερα από τους ειδικούς;

Κάνω γνωστό στην κα. πρόεδρο ότι το αντικείμενο των υποσταθμών και των δικτύων υψηλής τάσεως είναι ένα εξειδικευμένο αντικείμενο που δεν το γνωρίζουν ούτε οι πολιτικοί μηχανικοί, ούτε οι αρχιτέκτονες, ούτε βεβαία οι δικηγόροι. Για αντιληφθεί η κα. πρόεδρος το βαθμό της εξειδίκευσης της γνωρίζω ότι τα θέματα των υποσταθμών και δικτύων υψηλής τάσεως δεν τα γνωρίζουν επακριβώς ούτε οι ηλεκτρολόγοι-μηχανολόγοι μηχανικοί εάν δεν έχουν αποκτήσει εμπειρία πάνω αυτά.

Επειδή λοιπόν ούτε εσείς με γνωρίζετε ,για να γνωριστούμε σας λέω ότι ήλθα στη Ρόδο το 1975 με μετάθεση μετά από 11 χρόνια προϋπηρεσία σε 2 μεγάλα εργοστάσια της ΔΕΗ στη Πτολεμαΐδα, με υποσταθμούς 150.000 βολτ και 400.000 βολτ, για να αναλάβω την οργάνωση και Διεύθυνση το τότε νέου εργοστασίου της Σορωνής και δικτυού μεταφοράς υψηλής τάσεως μαζί με τον υποσταθμό υψηλής τάσεως Ροδινίου και τον υποσταθμό υψηλής τάσεως στο εργοστάσιο της Σορωνής. που για πρώτη φορά εγκαταστάθηκαν στη Ρόδο. Όλα αυτά λόγω της προηγουμένης εμπειρίας μου. Απασχολήθηκα στη Ρόδο επί 17 χρονιά με το εργοστάσιο και το δίκτυο της Ρόδου αλλά δεν έπαψα να ασχολούμαι και μετά την συναξιοδότησή μου.

Ας έλθουμε όμως τώρα στην ανακοίνωση της (ΔΕΗ) ΔΕΔΗΕ την οποία σχολιάζετε.
1) Η ΔΕΔΗΕ αναφέρθηκε στο επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης που εφάρμοσε και το οποίο συνεχίζεται. Το σχόλιό σας είναι:<< φαίνεται ότι η ΔΕΔΗΕ υλοποίησε το έργο αναβάθμισης του δικτύου της Ρόδου έγινε με σοβαρές ελλείψεις με αποτέλεσμα η Ρόδος να δυσφημίζεται από τα επαναλαμβανόμενα Black Out>>.

Απάντηση: H σοβαρότερη έλλειψη αναβάθμισης είναι η παρεμπόδιση από εσάς της κατασκευής του υποσταθμού του Αγίου Νικολάου. Ξέρετε τι επενδύσεις έκανε η ΔΕΗ και η ΔΕΔΗΕ στο δίκτυο της Ρόδου για να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση την ορθή διανομή των φορτιών σε όλο το νησί και την ασφαλή λειτουργία του δικτύου;;;

Εκτός από τους δυο αρχικούς υποσταθμούς υψηλής τάσεως Ροδινιου και τον υποσταθμό υψηλής τάσεως στο εργοστάσιο της Σορωνής. έχει κατασκευάσει άλλους 4 υποσταθμούς( στους Τρεις ,στ’ Άφαντου και στο Γεννάδι και στο εργοστάσιο της Σορωνής) Τον πέμπτο το έχετε εσείς τελείως αδικαιολόγητα σταματήσει χωρίς καμία επιστημονική μελέτη από κάποιο σοβαρό επιστημονικό φορέα αλλά με παραπληροφόρηση μπούγιο και τσαμπουκά στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου. Η μη έγκαιρη κατασκευή του υποσταθμού έχει σαν αποτέλεσμα να υπερφορτώνεται ο υποσταθμός Ροδινίου. Και το δίκτυο να λειτουργεί επισφαλώς.

Όσον αφορά το πόρισμα των καθηγητών του πολυτεχνείου για τα Black out δεν λέει τίποτα άλλο από αυτό που παραδέχεται και η ΔΕΔΗΕ ότι δηλαδή η αναβάθμιση του δικτυού δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί και ό,τι πρέπει να εγκατασταθούν κάποια πηνία αυτεπαγωγής που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του δικτύου κατά το χειμώνα. Τα πηνία αυτά δεν αγοράζονται στα Supermarket. Έχουν ήδη παραγγελθεί από τη ΔΕΔΗΕ αλλά χρειάζονται χρόνο για να γίνει η προμήθειά τους.

2) Λέτε κα. πρόεδρε ότι <<ο υποσταθμός Ριδινίου ήταν επί πολλά χρονιά σε συνθήκες υπερφόρτωσης των γραμμών με συνέπεια να έχουμε αυξημένα μαγνητικά πεδία αυξημένες απώλειες, και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με αντίστοιχη αύξηση των εκπομπών ρύπων>>.

Απάντηση: Σας εξήγησα παραπάνω ότι ο υποσταθμός Ριδινίου όχι μονό ήταν αλλά και συνεχίζει να είναι σε συνθήκες υπερφόρτωσης από δική σας υπαιτιότητα επειδή σταματήσατε το έργο του υποσταθμού του Αγίου Νικολάου. Το Ροδινι τροφοδοτεί με τις υπάρχουσες διασυνδέσεις από το 1975 τις γραμμές της πόλεως Ρόδου που ξεκινούνε από το παλαιό εργοστάσιο γι’αυτό και υπερφορτώνεται. Ο νέος υποσταθμός στον Άγιο Νικόλαο θα έχει ανεξάρτητη τροφοδότηση από υπόγεια γραμμή υψηλής τάσεως που θα οδεύει στην παρακαμπτήριο οδό της περιοχής. Επομένως δεν θα έχει καμία σχέση με την περιοχή του Αγίου Νικολάου. Ετσι θα πάψει η υπερφόρτωση του Ροδινίου.

Κανείς δεν αρνειται ότι η αύξηση των φορτίων επιφέρει αύξηση των πεδίων στις υπέργειες γραμμές. Για το λόγω αυτό δεν επιτρέπεται η δόμηση πλησιέστερα από 20 μετρά από τον άξονα της γραμμής δεξιά και αριστερά. Επίσης είναι αλήθεια ότι η αύξηση του φορτίου των γραμμών επιφέρει αυξημένες απώλειες, αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και αύξηση των ρύπων. Για όλα όμως αυτά είστε υπαίτιοι εσείς που έχετε σταματήσει το έργο του υποσταθμού του Αγίου Νικολάου και έχει πέσει όλο το βάρος στο Ροδίνι..

Σημειωση: Εάν δεν το ξέρετε σας ενημερώνω ότι στα υπόγεια καλώδια η ένταση των ηλεκτρικών και μαγνητικών πεδίων στην επιφάνεια της γης πάνω από τα καλώδια είναι μηδενική.

3) Λέτε ότι<< Η ανάπτυξη στο βόρειο τρίγωνο του νησιού είναι στις παρυφές και όχι στη πόλη της Ρόδου. Παρατηρείται στη γεωγραφική ζώνη ανάμεσα στη λεωφόρο Ρόδου –Λίνδου και στη Ρόδου Καλλιθέας. Η απόσταση από την ιδιωτική κλινική μέχρι τη νέα μαρίνα είναι περίπου 15 χιλιόμετρα που σημαινει ότι είναι ιδανική για την κατασκευή ηλεκτρικού δικτύου>>.
Απάντηση: 3Α). Δεν μας είπατε σ’ αυτά τα 15 χιλιόμετρα τι δίκτυο πρέπει να κατασκευάσει η ΔΕΔΗΕ.. Εναέριο ή υπόγειο ή ότι δεν σας ενοχλεί ότι και να φτιαχτεί;;

3Β) Ξεχάσατε ότι η νέα μαρίνα θα απέχει από τον υποσταθμό του Αγίου Νικολάου 150 μετρα και ότι βρίσκεται στην πολη της Ρόδου και όχι στη Ρόδου –Λίνδου και στη Ρόδου Καλλιθέας ή ενδιάμεσα. Ξεχάσατε επίσης ότι το αίτημα της μαρίνας προς τη ΔΕΔΗΕ εάν δεν απατώμαι είναι για 5000 Κιλοβάτ. Ξέρετε τι ισχύ χρειάζεται ένα μεσαίο ξενοδοχείο 500-600 κλινών; Χρειάζεται περί τα 500 κιλοβάτ. Δηλαδή η ζήτηση ισχύος από την μαρίνα αντιστοιχεί στη ζήτηση 10 μεσαίων ξενοδοχείων. Είδατε να κατασκευαζονται πολλά τέτοια ξενοδοχεία στην περιοχή που προτείνεται παραπάνω;;

4)Ρωτάτε την ΔΕΔΗΕ για την εμφάνιση του κτιρίου του παλαιού εργοστασίου με τις λέξεις: <<για ποια οπτική βελτίωση μιλάτε;>>

Απάντηση: Κατ’ αρχή το κτίριο λόγω της ημερομηνίας κατασκευής του δεν είναι διατηρητέο. Σας φαίνεται παράξενο όταν η ΔΕΗ-ΔΕΔΗΕ επί τόσα χρονιά δεν έκανε κάτι για την βελτίωση της εμφάνισης του κτιρίου όταν εσείς με παραπληροφόρηση και ψέματα προσπαθείτε να την διώξετε από το σπίτι της;; Και να τη διώξετε θέλετε και την βιτρίνα σας πρέπει να σας φτιάξει!!! Τώρα σκεφθήκατε την εμφάνιση που έχει για τους επισκέπτες το κτίριο φάντασμα ;

Έρχεστε με καθυστέρηση πολλών ετών να ενδιαφερθείτε επειδή η εμφάνιση του άρχισε να ενοχλεί και τους οπαδούς σας της περιοχής. Πάντως το δικό μου ενδιαφέρον για αυτή την εμφάνιση θα το διαβάσετε πολλά χρονιά πριν στο άρθρο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ το Μάρτιο του 2012 με τίτλο ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ. Και το ενδιαφέρον μου ήταν ειλικρινές για τη Ρόδο και το τουρισμό της και όχι για κάποια πελατεία.

5) Στο άρθρο σας κα. πρόεδρε λέτε:<< Προς ενημέρωση των συμπολιτών μας. Στην ΑΠΙΘΑΝΗ περίπτωση της κατασκευής του νέου υποσταθμού στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, τότε είναι απαραίτητη η διασύνδεσή του με τον υποσταθμό Ροδινίου. Αυτό σημαίνει ότι θα εγκατασταθούν κάτω από τα σπίτια μας 17 περίπου χιλιόμετρα καλώδια υψηλής τάσεως. Το πρόβλημα λοιπόν των μαγνητικών πεδίων αφορά το σύνολο των κατοίκων της Ρόδου και όχι μόνο της περιοχής του Αγίου Νικολάου>>.

Απάντηση: Από τα παραπάνω φαίνεται ότι έχετε πάρει διδακτορικό δίπλωμα στην προπαγάνδα στην παραπληροφόρηση και στα ψέματα!!! για να ξεσηκώνετε τους ανίδεους συμπολίτες μας να σας ακολουθούν ώστε να επιβάλετε τις λανθασμένες θέσεις σας με μπούγιο και τσαμπουκά. Σας απαντώ λοιπόν ότι λέτε ψέματα επειδή για να περάσουν καλώδια κάτω από τα σπίτια σας πρέπει ή να γκρεμιστούν τα σπίτια σας ή να έλθει μετροπόντικας για να ανοίξει τούνελ. Τίποτα δεν θα γίνει από αυτά διότι δεν χρειάζεται να περάσει κανένα καλώδιο κάτω από τα σπίτια σας. Η διασύνδεση που θα γίνει με το Ροδίνι ακολουθεί την ίδια διαδρομή που ακολουθεί και η τροφοδοσία του υποσταθμού με τη γραμμή υψηλής τάσεως. Δηλαδή τοποθετείται στην παρακαμπτήρια οδό της περιοχής. Επομένως δεν θα έχει καμία διέλευση μέσα από την περιοχή.

Σημείωση: Κανονικά μετά από τα παραπάνω η ΔΕΔΗΕ έπρεπε να καταθεσει μήνυση για διασπορά ψευδών ειδήσεων με στόχο την εξέγερση της κοινής γνώμης. Δεν είναι όμως το μοναδικό σημείο για το οποίο θα μπορούσε να κάνει μήνυση η ΔΕΔΗΕ. Σε άρθρο του συλλόγου σας που δημοσιεύτηκε στις14/05/2016 αφήνονται υπονοημένα για δήθεν μη αξιόπιστη μελέτη και μετρήσεις του Δημοκρίτου που αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει καμία επιβάρυνση της υγειάς των κατοίκων της περιοχής με την εξής φράση: <<Μας ήλθαν ξανά εξ Αθηνών με νέα μελέτη πάλι από το Δημόκριτο που ως γνωστό η ΔΕΗ έχει στενές σχέσεις>>.

Στόχος σας η αμφισβήτηση της μελέτης και η εξέγερση των κατοίκων. Αφού λοιπόν αμφισβητείτε τη μελέτη του Δημοκρίτου γιατί δεν απευθύνεστε σε ένα φορέα της εμπιστοσύνης σας (πολυτεχνείο, Ινστιτούτο)για να αποδειξετε ότι η μελέτη του Δημοκρίτου ειναι αναξιόπιστη; Οι διάφορές λύνονται μόνο με στοιχεία και όχι με εξέγερση των ανίδεων κατοίκων με παραπληροφόρηση. Με μια τέτοια μελέτη που σας προτείνω μπορείτε να προσφύγετε και στο συμβούλιο της επικρατείας που επικαλείστε. Πρέπει όμως κα. πρόεδρε να το γνωρίζετε από την καριέρα σας στη δικαιοσύνη ότι τα δικαστήρια δεν βγάζουν αποφάσεις που στηρίζονται σε φήμες και παραπληροφόρηση αλλά σε αδιάσειστα αποδεικτικά στοιχεία.

Επίλογος: Τα επιστημονικά στελέχη της ΔΕΗ-ΔΕΔΗΕ σέβονται τις σπουδές τους, τα διπλώματά τους και την εμπειρία τους και ουδέποτε προσπάθησαν να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη με ψεύτικα στοιχεία. Η παραπληροφόρηση που γίνεται από ασχέτους δήθεν περιβαλλοντολόγους κα από ψηφοθήρες κάθε φορά που η ΔΕΗ θέλει να προχωρήσει ένα έργο για την επάρκεια ενέργειας και την ασφαλή λειτουργία του δικτύου της Ρόδου βρίσκει μπροστά της τους προαναφερθέντες.
Η επί 24 χρονιά καθυστέρηση έναρξης κατασκευής του νέου εργοστασίου επέφερε ζημία για τη ΔΕΗ και το κράτος 398 εκατομμύρια Ευρώ και επιπλέον τεράστια επιβάρυνση στο περιβάλλον λόγω αυξημένης κατανάλωσης πετρελαίων.( Η λεπτομερής μελέτη μου είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου)

Η μακροχρόνια καθυστέρηση κατασκευής του υποσταθμού του Αγίου Νικολάου πέρα από την επισφαλή λειτουργία του δικτύου της Ρόδου έχει επιφέρει οικονομική ζημία στη ΔΕΗ, στην τοπική οικονομία, διατήρηση της ανεργίας ως και περιβαλλοντική ζημία. Σκέφθηκαν ποτέ όλες οι κυρίες και οι κύριοι που έχουν σταματήσει το έργο πόσοι άνθρωποι θα εργασθούν, ποσά υλικά θα χρειασθούν για την κατασκευή του και πόσα συνεργεία θα περάσουν από τη περιοχή για τις εξειδικευμένες εργασίες;;;

Εκτός από τα διάφορα καταστήματα που εμπορεύονται υλικά και θα αυξήσουν σε αυτή την περίοδο της κρίσεως το τζίρο τους, θα ασχοληθούν οικοδόμοι για τα μπετά, τα χτισίματα και τους σοβάδες, ελαιοχρωματιστές, αλουμινάδες, τζαμάδες, υδραυλικοί ,ηλεκτροτεχνίτες κ.α. Μέχρι και τα εστιατόρια και ξενοδοχεία της περιοχής θα έχουν όφελος.

Γράφει ο Αθανάσιος Δηλανάς
Διπλ.Μηχανολόγος Μηχανικός Πρώην Δ/ντής ΔΕΗ Σορωνής

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου