Στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος στοχεύει ο ΣΕΤΕ

Στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος στοχεύει ο ΣΕΤΕ

Στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος στοχεύει ο ΣΕΤΕ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 297 ΦΟΡΕΣ

Τέθηκαν αρκετά θέματα στην χθεσινή σύσκεψη που έγινε στη Ρόδο

Στη στρατηγική της επόμενης μέρας για το τουριστικό προϊόν της χώρας είναι επικεντρωμένος ο ΣΕΤΕ ο οποίος έχοντας ξεκινήσει σειρά συναντήσεων με τους τουριστικούς φορείς και επαγγελματίες του χώρου ανά την Ελλάδα, προσδοκά να προχωρήσει στον εμπλουτισμό του ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικός όταν θα ανακάμψουν οι ανταγωνιστές μας.

Χτες ήταν σειρά της Ρόδου να φιλοξενήσει αυτή τη συνάντηση του ΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Atrium Platinum με τη συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, των φορέων του τουρισμού και των επαγγελματιών του κλάδου.

Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος καθώς και μέλη της διοίκησης του συνδέσμου, ενώ το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος και ο πρόεδρος της ΕΞΡ Αντώνης Καμπουράκης.

Προηγήθηκε συνάντηση με τον περιφερειάρχη στο γραφείο του κατά την οποία επισημάνθηκε η βούληση να συνεχιστεί η στενή συνεργασία ανάμεσα στον ΣΕΤΕ και την περιφέρεια και μάλιστα τονίστηκε ότι η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου λόγω και της ανακήρυξής της ως γαστρονομικής περιφέρειας της ευρώπης για το 2019, μπορεί να αναδείξει στο τουριστικό της προϊόν τη γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα.

Δηλώσεις Ρέτσου
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Ρόδο ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ υπογράμμισε με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ότι ειδικά η περιοχή μας είναι ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός με πολλά έσοδα στα ταμεία του κράτους, αλλά δεν παίρνει πίσω από αυτό όσα θα έπρεπε για την αναβάθμιση των υποδομών της.
Επεσήμανε το γεγονός ότι υπάρχει υπερφορολόγηση του προϊόντος και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να βρεθούν εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα το αναδείξουν και θα το κάνουν ανταγωνιστικό στο μέλλον όταν θα έχει να αντιμετωπίσει και άλλες αγορές.

«Το νότιο Αιγαίο είναι μία σημαντική τουριστική περιοχή της χώρας και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε επεξεργαστεί στο ινστιτούτο μας για το 2016 ένα στα τέσσερα ευρώ συναλλάγματος που ήρθαν στην Ελλάδα αφορούσαν το νότιο Αιγαίο.
Η σημερινή αποτελεί μία σειρά από συναντήσεις που έχουμε ξεκινήσει από το Μάιο και μετά σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας προκειμένου να δούμε πως μπορούμε να διαμορφώσουμε τη στρατηγική της επόμενης μέρας. Θέλουμε να έρθουμε πιο κοντά στα μέλη μας και στους ανθρώπους του τουρισμού και να διερευνήσουμε τρόπους εμπλουτισμού του τουριστικού μας προϊόντος γιατί ο διεθνής ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, το δικό μας προϊόν είναι υπερφορολογημένο άρα πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να μείνουμε σημαντικός τουριστικός προορισμός και τα επόμενα χρόνια.

Έτσι πάμε σε τουριστικές περιοχές συσκεπτόμαστε με τους ανθρώπους όχι μόνο του τουριστικού χώρου αλλά και από τον τομέα της αγροδιατροφής, του πολιτισμού. Είναι τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα τα οποία τόσα χρόνια δεν καταφέραμε να τα διασυνδέσουμε με το τουριστικό προϊόν και έτσι να τα προωθήσουμε δημιουργώντας προστιθέμενη αξία» είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης μιλώντας για τη συνάντηση με τον περιφερειάρχη τόνισε ότι, η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου έχει μία διαχρονική σχέση με το ΣΕΤΕ πολύ καλή και δυνατή και ότι αναζητούνται διάφοροι τρόποι ενίσχυσης ακόμα περισσότερο αυτής της συνεργασίας.

Σε ερώτηση για τη διαμόρφωση των εσόδων φέτος στη χώρα, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα ξεπεράσουν τα 14 δις ευρώ δηλώνοντας τα εξής: «Το Μάρτιο είχαμε προβλέψει 14,5 δις έσοδα και μόλις ανακοινώθηκαν τα έσοδα του 8μήνου στα οποία η αύξηση που προέκυψε αν είναι αναλογική και στο τελευταίο τετράμηνο του έτους, θεωρούμε ότι θα περάσουμε τα 14 δις και θα κυμανθεί στο επίπεδο των 14,3 δις άρα θα είναι καλύτερα από πέρσι αλλά δε νομίζω να φτάσουμε τα έσοδα του 2015 που ήταν και τα υψηλότερα διαχρονικά.

Η περιφέρεια μπορεί να παράγει το ένα από τα τέσσερα ευρώ στο συνάλλαγμα, αλλά από την άλλη δεν εισπράττει από το κράτος τα ανάλογα χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών κάτι το οποίο είναι σημαντικό αν θέλουμε να έχουμε καλό και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν και είναι υπερφορολογημένη όπως και όλη η χώρα».

Αναφερόμενος αναλυτικά στο θέμα της υπερφορολόγησης το οποίο τίθεται συνεχώς από τους επαγγελματίες ο κ. Ρέτσος είπε τα εξής: «Επιπλέον στο νότιο Αιγαίο μπορεί να θεωρήσουμε επιπλέον επιβάρυνση την κατάργηση της ειδικής έκπτωσης που υπήρχε η οποία από το 2018 θα καταργηθεί και στα υπόλοιπα νησιά στα οποία ίσχυε ακόμα. Το θέμα της υπερφορολόγησης το θέτουμε διαρκώς θεωρούμε ότι το γεγονός ότι παραμένουμε ισχυρός τουριστικός προορισμός οφείλεται σε σωστές ενέργειες και από τον ιδιωτικό τομέα και από το κράτος τα τελευταία χρόνια, όμως οφείλεται σε μεγάλο μέρος στη συγκυρία.

Κάποιες από τις ανταγωνιστικές μας αγορές, πχ η Τουρκία και η βόρεια Αφρική έχουν ουσιαστικά προβλήματα εδώ και χρόνια όμως αυτό δε σημαίνει ότι κάποια στιγμή δε θα ανακάμψουν. Οπότε όταν ανακάμψουν θα μας βρουν με ένα προϊόν ακριβό που λόγω της υπερφορολόγησης είναι ήδη ακριβότερο από το μέσο του ανταγωνισμού και με ένα επίσης προϊόν ίσως γερασμένο διότι με τη διαρκή αύξηση της φορολογίας δε μένει η δυνατότητα στον επιχειρηματία, να επανεπενδύσει μέρος των όσων κερδίζει για να μπορεί να διατηρεί τις υποδομές του σε καλή κατάσταση.

Οπότε το πρόβλημα μπορεί να μη φαίνεται σήμερα, γιατί ουσιαστικά αυτό που ακούμε είναι αν το προϊόν μας είναι υπερφορολογημένο τότε γιατί έρχονται όλο και περισσότεροι τουρίστες κάθε χρόνο. Εκείνο που λέω είναι ότι το πρόβλημα δε θα φανεί φέτος ή του χρόνου αλλά σε βάθος τριετίας αν συνεχίσει έτσι αυτή η πολιτική της υπεροφολόγησης. Αν ο κύκλος αντιστραφεί γιατί ο τουρισμός είναι κυκλική δραστηριότητα τότε θα έχουμε το πρόβλημα».

Τέλος ερωτηθείς για την κρουαζιέρα απάντησε ότι ο κλάδος έχει προβλήματα γιατί σχετίζεται και με την Τουρκία. «Σε γεωπολιτικά θέματα δεν μπορείς να επέμβεις. Νομίζω όμως ότι γενικά η Ελλάδα και η ανατολική Μεσόγειος ήταν ένας σημαντικός προορισμός, και θα παραμείνει και το πρόβλημα νομίζω είναι πρόσκαιρο. Υπάρχουν προοπτικές για την κρουαζιέρα να ανακάμψει στο μέλλον» κατέληξε.

Δήλωση Χατζημάρκου
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος αναφερόμενος στη συνάντηση με τον ΣΕΤΕ είπε: «είχα συνάντηση με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ και μέλη του δ.σ. Εμείς με το ΣΕΤΕ ως περιφέρεια έχουμε στενή συνεργασία, εμείς ζούμε και αναπνέουμε ως περιοχή από τον τουρισμό. Έχουμε συνεργαστεί πολύ καλά τα τελευταία τρία χρόνια, αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και οι σκέψεις και οι προσπάθειες των δύο πλευρών είναι να την κάνουμε πιο εντατική.
Επίσης να προσθέσουμε στο πλαίσιο των θεμάτων για τα οποία συνεργαζόμαστε και τη γαστρονομία την οποία ως περιφέρεια υπηρετούμε έχοντας και τον τίτλο της γαστρονομικής περιφέρειας για το 2019 και επειδή και ο ΣΕΤΕ θα αναδείξει αυτά τα χαρακτηριστικά σε όλη την Ελλάδα, θα συνεργαστούμε και σε αυτό το επίπεδο».

Τι αναφέρθηκε
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας έγινε μεταξύ άλλων αναφορά σε πολλά ζητήματα που χαρακτηρίζουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής τα περισσότερα από τα οποία αφορούσαν τη Ρόδο, ανάμεσα στα οποία και η επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης το οποίο χαρακτηρίστηκε από τους παριστάμενους… ως φόρος.
Επίσης επισημάνθηκε η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού, τα προβλήματα στη λειτουργία του αεροδρομίου και η κατάσταση των ακτών, ενώ υπογραμμίστηκε ο σημαντικός ρόλος που παίζει η Marketing Greece στο πλαίσιο συνεργασίας με τους τουριστικούς φορείς για την προβολή και διαφήμιση των νησιών.

Ανακοίνωση ΣΕΤΕ
«Συναντήσεις εργασίας πραγματοποίησε σήμερα (χθες) στη Ρόδο ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Α. Ρέτσος με τα Μέλη του Συνδέσμου και παραγωγικούς φορείς του νησιού. Στις συναντήσεις, μεταξύ άλλων, συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος Ρόδου, κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο Πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ και Αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΤΕ, κ. Παναγιώτης Τοκούζης, ο Αντιπρόεδρος Οικονομικών του ΔΣ του ΣΕΤΕ, κ. Κώστας Κωνσταντινίδης και ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου, κ. Γιώργος Βερνίκος.

Στόχος των συναντήσεων ήταν η ανταλλαγή απόψεων, η καταγραφή των σημαντικότερων ζητημάτων και των ευκαιριών που προκύπτουν για τον ελληνικό τουρισμό καθώς και οι προοπτικές που υπάρχουν για τη Ρόδο και το σύνολο των προορισμών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Στο πλαίσιο των συναντήσεων, συζητήθηκαν θέματα σε σχέση με τη στρατηγική του ΣΕΤΕ για μία ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη και για μία ουσιαστική διασύνδεση τομέων όπως για παράδειγμα της αγροδιατροφής και του πολιτισμού που μπορούν άμεσα να ενισχύσουν ποιοτικά την εμπειρία που προσφέρει η χώρα μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών του τουρισμού.

Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε ζητήματα όπως η προώθηση των προορισμών του Νοτίου Αιγαίου με τη στήριξη της Marketing Greece, η επικείμενη επιβολή του φόρου διαμονής στα καταλύματα, η επερχόμενη κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε νησιά του Αιγαίου και τα προβλήματα που εμποδίζουν την επενδυτική προοπτική των προορισμών.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Α. Ρέτσος μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων δήλωσε σχετικά: «Μαζί με το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ και τη Μarketing Greece, ο ΣΕΤΕ μέσα από μία σειρά συναντήσεων που πραγματοποιεί σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας επιχειρεί να αναδείξει καίρια ζητήματα που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο που δραστηριοποιείται στον τομέα. Αυτός είναι ο σκοπός και της σημερινής μας παρουσίας στη Ρόδο.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου διατηρούν υψηλά μερίδια στις βασικές μας διεθνείς αγορές ενώ υπάρχουν δυνατότητες για την περαιτέρω αύξησή τους. Υπάρχουν, όμως, ζητήματα τόσο εδώ όσο και σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας που εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν το σύνολο των δυνατοτήτων τους. Ο φόρος διαμονής στα καταλύματα και η επικείμενη κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε όσα νησιά του Αιγαίου διατηρείται ακόμη το εν λόγω καθεστώς αποτελούν αντιαναπτυξιακά μέτρα που υποθάλπουν τη τουριστική δυναμική των προορισμών».

Να σημειωθεί ότι στις συναντήσεις εργασίας του ΣΕΤΕ στη Ρόδο παραβρέθηκαν ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου κ. Γιώργος Αμβράζης, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, κα. Ιωάννα Δρέττα.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου