Μιλτιάδης Λογοθέτης, ο ακάματος σκαπανέας του πολιτισμού...

Μιλτιάδης Λογοθέτης,  ο ακάματος σκαπανέας  του πολιτισμού...

Μιλτιάδης Λογοθέτης, ο ακάματος σκαπανέας του πολιτισμού...

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 534 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο αρχιτέκτονας
Αγαπητός Ξάνθης

Σε μια κατάμεστη αίθουσα του ΕΒΕΔ, ο ακούραστος σκαπανέας του πνεύματος κ. Μιλτιάδης Λογοθέτης, παρέδωσε στο κοινό την 57η προσπάθεια-πόνημα μιας πολυετούς έρευνας που αφορά του «Κοινοτικούς Θεσμούς στα Δωδεκάνησα στα δύσκολα χρόνια δουλείας -1522-1945».

Ο πρόσφατα ανακηρυχθείς επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστήμιου Αιγαίου κ. Τάσος Γιαννίτσης είχε αναφέρει ότι «τα έθνη αποτυγχάνουν όταν δεν υπάρχουν αξιόπιστη θεσμοί και μάλιστα οι ανοιχτοί οικονομικοί θεσμοί ενισχύσουν την ασφάλεια του κράτους και προωθούν τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη στην τροχιά των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτόμων παραμέτρων».

Οι θεσμοί αποτελούν τον κανονιστικό καμβά λειτουργίας μιας κοινωνίας και σε αυτούς οφείλουμε εν πολλοίς το ευ-ζην.
Αυτές τις κοινωνικοπολιτικές αποφάσεις ο Συγγραφέας έψαξε με περίσσια λεπτομέρεια να προσεγγίσει τα χρόνια της κατοχής από την Τουρκοκρατία μέχρι το τέλος της Ιταλοκρατίας στα νησιά μας.

Κατανέμοντας το πολυσέλιδο βιβλίο ανά νησί στοιχειοθετεί την έρευνα με ευανάγνωστο τόπο αποκαλύπτοντας τους θεσμούς σε πολυεπίπεδη κοινωνική υπόσταση. Ακόμη και οι σχέσεις των «βουτηχτάδων με τα σκάφανδρα» με την τουρκική εξουσία στη Χάλκη κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας αναδεικνύονται γλαφυρά ώστε να φανεί η μοναδικότητα του κάθε νησιού, η ετερότητα της κάθε περιοχής.
Ακόμη και η δημοκρατική ισορροπία της εχεμύθειας και της εμπιστοσύνης υπήρχε στα τότε δημοτικά έγραφα κατά την τουρκοκρατία, όπου απαιτείτο η υπογραφή συγχρόνως και των τριών συντακτών ώστε το έγγραφο να είναι έγκυρο.
Η βάση της κοινωνικής έδρασης είναι η Θρησκεία-Γλώσσα και η Γραφή. Και στα τρία αυτά στηρίχθηκε η ανάλυση ώστε να αποτελέσει το θεμέλιο της συλλογικής μνήμης στα πέρασμα των αιώνων, και όπως είχε αναφέρει η κ.Αρβελέρ ότι κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας ουδέποτε οι Έλληνες αποδέχτηκαν τον όρο «δούλοι», αλλά αισθανόταν «αιχμάλωτοι».
Δεν έχω δικαίωμα να εμβαθύνω το περιεχόμενο του βιβλίου γιατί δεν το έχω διαβάσει και όπως είπε έξυπνα ο δημιουργός του βιβλίου ότι κ.Μανόλης Μακρής που παρουσίασε το πόνημα ήταν ο πρώτος και εύχεται…να μην μείνει πρώτος αναγνώστης...

Η παρουσία του βιβλίου από τον κ.Μακρή διακριτική, συγκροτημένη, με πειστικότητα ότι το βιβλίο δεν είναι μια ρομαντική νουβέλα αλλά εκφράζει γεγονότα, στοιχεία και δομές.
Με «ονόματα και διευθύνσεις» ώστε οι 1.250 σελίδες του βιβλίου να γεμίσουν αλήθειες και τεκμήρια. Για το σήμερα , απομνημονεύοντας το χθες και προετοιμάζοντας το αύριο.

Ο δημιουργός, κ. Λογοθέτης άοκνος εργάτης των καταβολών μας, ταξιδιώτης των γραμμάτων και τεχνών, γκουρού του τουρισμού (ο πρώτος που στις αρχές της δεκαετίας του ’50, διατύπωσε τη θεωρία της αειφόρου ανάπτυξης και της τουριστική πυκνότητας) εξήγγειλε την έκδοση του επόμενου σταθμού συγγράμματος.
Η ηλικία δεν έχει περάσει από την ευφυΐα του κ. Λογοθέτη, παραμένει αειθαλής και φοιτητής, στρατιώτης για την ευμάρεια του τόπου μας. Πραγματικός Ευπατρίδης.
Το παράδειγμα του αποτελεί πνευματικό σηματοδότη για εμάς τους νεότερους και ακτίδα φωτός στη γκρίζα, αφυδατωμένη εποχή μας.

Όλοι επιζητούν το υπέρλαμπρο αστέρι της καθοδήγησης, μιας και γιορτάζουμε σε λίγες ήμερες τις αγίες ημέρες των Χριστουγέννων και αυτό το βρήκαμε στο πρόσωπο του κ.Λογοθέτη.
Ο Θεός να τον έχει καλά και υγιή.
Έχει πολλά ακόμη να προσφέρει για τον τόπο μας.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Το μέλλον που δεν βλέπουμε

Γιάννης Παρασκευάς: Μία βόλτα στη Λίνδο

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες