Γερμανοί, Άγγλοι, Ρώσοι τουρίστες στην Ελλάδα: Πού πάνε, πόσα ξοδεύουν

Γερμανοί, Άγγλοι, Ρώσοι τουρίστες  στην Ελλάδα: Πού πάνε, πόσα ξοδεύουν

Γερμανοί, Άγγλοι, Ρώσοι τουρίστες στην Ελλάδα: Πού πάνε, πόσα ξοδεύουν

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 833 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η
Βασιλική Κουρλιμπίνη
από το capital.gr

Το προφίλ των έξι σημαντικότερων "δεξαμενών” του ελληνικού Τουρισμού σε επισκέπτες και έσοδα σκιαγραφεί η νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με ανάλυση του εισερχόμενου τουρισμού ανά περιφέρεια και ανά αγορά. Οι χώρες που βρέθηκαν στο "μικροσκόπιο” και ουσιαστικά αποτελούν τις βασικές πηγές εσόδων (στοιχεία 2017) είναι η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία, οι ΗΠΑ και η Ρωσία.

Η Γερμανία αναδεικνύεται στη βασικότερη αγορά για τον ελληνικό Τουρισμό βάσει του αριθμού των διανυκτερεύσεων και των εισπράξεων και η σημαντικότερη ως προς τα έσοδα σε έξι περιφέρειες. Σύμφωνα με την ανάλυση του Ινστιτούτου, έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (624€ έναντι 458€), αν και έχει την ίδια ημερήσια δαπάνη με το μέσο όρο (68€), λόγω της μεγαλύτερης παραμονής, αντικατοπτρίζοντας την μεγάλη συγκέντρωση τουριστών από την Γερμανία σε προορισμούς "Ήλιος και Θάλασσα" για τις θερινές διακοπές.

Οι 3 δημοφιλέστερες Περιφέρειες για την γερμανική αγορά, ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, είναι η Kρήτη, η Κεντρική Μακεδονία και το Νότιο Αιγαίο.
Γερμανοί, Άγγλοι, Ρώσοι τουρίστες στην Ελλάδα: Πού πάνε, πόσα ξοδεύουν
Η βρετανική αγορά από την άλλη πλευρά είναι η σημαντικότερη αγορά από πλευράς εισπράξεων στην Περιφέρεια Ιόνιων Νησιών, του Βορείου Αιγαίου και της Δυτικής Ελλάδας.
Έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (637€ έναντι 458 €) καθώς και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (78€ έναντι 68€).

Η γαλλική αγορά είναι η τρίτη σημαντικότερη από πλευράς εισπράξεων. Εμφανίζεται σε 4 περιφέρειες top-3, βάσει του αριθμού των επισκέψεων και εισπράξεων ενώ εμφανίζεται 5 φόρες βάσει αριθμού διανυκτερεύσεων.
Πρώτη θέση κατέχει μόνο στον αριθμό επισκέψεων στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (577€ έναντι 458€) καθώς και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (81€ έναντι 68€).

Οι Ιταλοί έχουν τη χαμηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (453€) με τη χαμηλότερη ημερήσια δαπάνη (63€).

Η αμερικανική αγορά, συμπληρώνει το top-5 των σημαντικών αγορών. Αποτελεί την αγορά με την υψηλότερη τουριστική για την περιφέρεια Αττικής. Η δαπάνη ανά επίσκεψη αγγίζει τα 573 € και η ημερήσια δαπάνη τα 85€. Επίσης οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ επισκέπτονται 1,64 περιφέρειες έναντι 1,14 που είναι ο γενικός μέσος όρος για τον εισερχόμενο τουρισμό.

Οι Ρώσοι τουρίστες τέλος δεν εμφανίζονται σε καμία περιφέρεια βάσει του αριθμού των επισκέψεων, των εισπράξεων και των διανυκτερεύσεων. Έχουν υψηλή δαπάνη ανά επίσκεψη (605€ ) καθώς και υψηλή ημερήσια δαπάνη (71€). Οι 3 δημοφιλέστερες Περιφέρειες για τη ρώσικη αγορά ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων είναι το Νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και η Κεντρική Μακεδονία.

Στα άλλα στοιχεία της μελέτης, από την ανάλυση των βασικών δεικτών (δαπάνη ανά επίσκεψη, δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μέση διάρκεια παραμονής), προκύπτει ότι οι περιφέρειες που κατά κύριο λόγω δέχονται τουρισμό "Ήλιος και Θάλασσα", δηλαδή το νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και τα Ιόνια νησιά έχουν τις υψηλότερες τιμές και στους τρεις δείκτες.

- Στις τρεις περιφέρειες, ο δείκτης δαπάνης ανά επίσκεψη κυμάνθηκε υψηλότερα σε σχέση με το μέσο όρο 458€ της Ελλάδας.
-Η δαπάνη ανά επίσκεψη παρουσίασε αύξηση σε σχέση με το 2016 μόνο στο Νότιο Αιγαίο.

- Στις περιφέρειες που συνορεύουν με τις Βαλκανικές χώρες παρατηρούνται οι χαμηλότερες ή από τις χαμηλότερες τιμές και στους τρεις δείκτες παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2016.
- Η περιφέρεια Αττικής ενώ έχει χαμηλή δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με το μέσο όρο, έχει υψηλή δαπάνη ανά διανυκτέρευση λόγω της μικρής διάρκειας παραμονής των επισκεπτών.
- H δαπάνη ανά επίσκεψη παρουσίασε αύξηση 1,9%, η δαπάνη ανά διανυκτέρευση 1,1% και η μέση διάρκεια παραμονής 0,8%.

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού