Ούτε μία πρόταση δεν έγινε δεκτή για τα υδατοδρόμια!

Καμία από τις προτάσεις που κατέθεσε η περιφερειακή αρχή, για τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου που αφορά τη δημιουργία υδατοδρομίων στη χώρα, δεν υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση και ως εκ τούτου δεν ενσωματώθηκε στο νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Η εξέλιξη αυτή όπως ήταν φυσικό προκάλεσε απογοήτευση, καθώς είχαν κατατεθεί 34 τεκμηριωμένες προτάσεις, που δυστυχώς αγνοήθηκαν επιδεικτικά. Όμως όπως δήλωσε χτες ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, η περιφέρεια θα επιμείνει και θα τις υποβάλει εκ νέου.

Ο περιφερειάρχης εξέφρασε τη λύπη του, για το γεγονός ότι το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή μετά από δύο χρόνια και γιατί, όπως είπε, στην Ελλάδα δε σκεφτόμαστε… πρακτικά, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι την επόμενη εβδομάδα θα πάει ο ίδιος στην Αθήνα για να προωθήσει το θέμα.  

«Είχαμε δουλέψει το 2016, για να φτιαχτεί ένα καινούριο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας. Στις 16 Σεπτεμβρίου 2016 τελείωσε η διαβούλευση εκείνου το σχεδίου. Τότε είχαμε αποτυπώσει και είχαμε καταθέσει σε υπόμνημα 34 παρατηρήσεις γιατί είχαμε αντιρρήσεις και είχαμε μία διαφορετική πρόταση και αυτό γιατί πιστεύαμε ότι έτσι όπως ήταν το νομοσχέδιο τότε δημιουργούσε μεγαλύτερα προβλήματα από ό,τι έλυνε.

Είχαμε μείνει με την εντύπωση ότι τουλάχιστον ένας σημαντικός αριθμός από αυτές τις παρατηρήσεις θα ενσωματώνονταν στο νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο πήγε στη Βουλή μετά από δύο χρόνια! Πραγματικά είναι θλιβερό, αλλά ακόμα χειρότερο είναι ότι όπως μου είπαν οι συνεργάτες μου μάλλον χάσαμε με…34-0!

Έχουμε υποστεί μία βαριά ήττα σε ό,τι αφορά τις προτάσεις που είχαμε καταθέσει. Η πρώτη τους εντύπωση είναι ότι μάλλον καμία από τις προτάσεις μας δεν έχει ενσωματωθεί. Αυτό προφανώς θα αποτελέσει ένα αντικείμενο μίας νέας παρέμβασης στους αρμόδιους υπουργούς για να… χτιστεί ένα νέο νομοσχέδιο ώστε να μην είναι αποτρεπτικό για επενδύσεις» δήλωσε χτες ο κ. Χατζημάρκος που κλήθηκε από τους δημοσιογράφους να σχολιάσει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.

Μάλιστα δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για το περιβάλλον που διέπει σήμερα τη δημιουργία υδατοδρομίων, αλλά διαβεβαίωσε ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί. «Στη χώρας μας δε σκεφτόμαστε πρακτικά και δεν είμαστε λειτουργικοί, και δεν εστιάζουμε στο  πώς θα φέρουμε αποτέλεσμα. Εμείς το στόχο των υδατοδρομίων θα συνεχίσουμε να τον κυνηγάμε και να τον υπηρετούμε με συνέπεια.

Λυπάμαι γιατί το νομοσχέδιο πήγε στη Βουλή μετά από δύο χρόνια και γιατί δεν έχει μέσα τις παρατηρήσεις τις οποίες έχουμε τεκμηριώσει.

Εμείς όμως τη δική μας δουλειά τη συνεχίζουμε. Έχουμε… ανοίξει το διεθνή διαγωνισμό και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα φτάσουμε στο στόχο και δεν εγκαταλείπουμε όσο δύσκολο και αν είναι το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση το αμέσως επόμενο βήμα μας είναι να επανυποβάλουμε τις παρατηρήσεις μας για τα σημεία του νομοσχεδίου που πιστεύουμε ότι είναι αντιλειτουργικά και την επόμενη εβδομάδα θα βρεθώ στην Αθήνα για να στηρίξω τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν».

Με την ευκαιρία τόνισε πως σε ό,τι αφορά τα νησιά, στα οποία θα δημιουργηθούν υδατοδρόμια, εκτός από αυτά που περιλαμβάνονται στο διαγωνισμό υπάρχει και άλλη ομάδα νησιών που δεν είναι μέσα σε αυτόν καθώς είναι πιο… προχωρημένα, όπως είπε, και έχουν φτάσει ήδη σε επίπεδο μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πρόκειται για συνολικά 8 στην περιφέρεια (σ.σ. στα Δωδεκάνησα είναι τα υδατοδρόμια σε Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο και Πάτμο).