Τεράστιες αντιδράσεις από Ροδίτες  για τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια

Πυκνώνουν μέρα με τη μέρα οι αντιδράσεις από τους κατοίκους της Ρόδου, οι οποίοι διαπιστώνουν ολοένα και περισσότερο ότι η  μονοπωλιακή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον τομέα των αεροπορικών εταιρειών, δημιουργεί τεράστιο οικονομικό αλλά και κοινωνικό πρόβλημα, ειδικά στις οικογένειες που έχουν φοιτητές, στους εργαζόμενους από άλλες περιοχές της χώρας (στρατιωτικούς, εκπαιδευτικούς, δημόσιους υπαλλήλους κλπ) αλλά και σε όσους από τους κατοίκους του νησιού μας, χρειαστούν για λόγους υγείας να μεταβούν εκτάκτως στην Αθήνα ή στην Κρήτη.

Η έρευνα που πραγματοποίησε η Rhodes Aviation Team είναι πάντως εντυπωσιακή, καθώς επιβεβαιώνει και αποτυπώνει με στοιχεία, όλο αυτό που χιλιάδες κάτοικοι του νησιού μας έχουν βιώσει, μετά την  κατάργηση του δρομολογίου της Ryanair στο δρομολόγιο της Αθήνας – Ρόδου. Την κατακόρυφη αύξηση δηλαδή των εισιτηρίων που,  όπως όλα δείχνουν,  θα έχει ακόμα χειρότερη εξέλιξη μέσα στους επόμενους μήνες και τις δραματικές συνέπειες που έχει και θα εξακολουθήσει να έχει σε βάρος μας.

Την ίδια στιγμή, κανείς από τους τοπικούς μας εκπροσώπους δεν έχει διαμαρτυρηθεί ούτε στο ελάχιστο για τις κατακόρυφες αυξήσεις που παρουσιάζουν τα αεροπορικά εισιτήρια σε σχέση με αντίστοιχα χρονικά διαστήματα όπου στη γραμμή υπήρχε ανταγωνισμός από άλλη εταιρεία.  
 


Καμία διαμαρτυρία επίσης δεν έγινε ούτε για την κατάργηση της γραμμής Ρόδο – Ηράκλειο και αντίστροφα, (λειτουργεί μόνο 90 μέρες την καλοκαιρινή περίοδο) γεγονός που υποχρεώνει χιλιάδες επιβάτες (Κρητικούς, Ροδίτες, φοιτητές, δημόσιους υπαλλήλους  κλπ) να ταξιδέψουν μέσω Αθηνών ή Θεσσαλονίκης, με πολύωρες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία  και βέβαια με το ανάλογο αυξημένο κόστος.

Για τη Ρόδο, εδώ και δεκαετίες, δεν ισχύει κανένα μεταφορικό ισοδύναμο, αφού το κράτος των Αθηνών (συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων εταιρειών, που θησαυρίζουν εδώ και χρόνια από εμάς) μας θεωρούν πιθανότητα κροίσους, οι οποίοι δεν διαμαρτύρονται για όσα «χαράτσια» και να τους επιβάλουν.

Τι έδειξε η έρευνα της Rhodes Aviation Team
Στο πλαίσιο λοιπόν τη έρευνας αυτής,  όσον αφορά το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων για μετάβαση στην Αθήνα, προέκυψε το εξής παράδοξο:
Σε συγκεριμένες ημερομηνίες,  οι τιμές στο εισιτήριο  Ρόδο-Αθήνα να είναι πανάκριβο, ενώ σε σύγκριση  με τις τιμές που προσφέρει η Aegean σε ταξίδια από Ρόδο προς άλλον προορισμό μέσω Αθηνών (πχ Τελ Αβίβ) το εισιτήριο για Αθήνα να είναι φθηνότερο έως και 55 ευρώ! Στο κείμενο της έρευνας αναφέρεται συγκεκριμένα:

«Θέλετε να πετάξετε στην Αθήνα σύντομα; Έχετε ένα θέμα υγείας που χρειάζεται άμεση μετάβαση στην  Αθήνα; Πρέπει να συμμετάσχετε σε διάσκεψη ή επαγγελματική συνάντηση στα κεντρικά γραφεία των περισσότερων εταιρειών στην Αθήνα; Σκοπεύετε να πάρετε την οικογένειά σας σε ένα ταξίδι Σαββατοκύριακου στην Αθήνα αφού τελικά έχετε ελεύθερο χρόνο και κάποια εξοικονόμηση;
Λοιπόν, καλή τύχη με το ταξίδι σας.

Από τον Ιούνιο που η Ryanair τερμάτισε τη διαδρομή Αθήνα-Ρόδος, το Αιγαίο έμεινε ως μοναδικός αερομεταφορέας και βεβαίως όπως κάθε επιχείρηση θα έκανε σε ένα μονοπώλιο, αρμέγει κυριολεκτικά την αγορά.

 

 

 Όχι μόνο οι τιμές έχουν αυξηθεί στα ύψη, αλλά και το Αιγαίο φαίνεται να διατηρεί αυστηρά την παραγωγική ικανότητα, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Το 4% των ημερήσιων πτήσεων με 720 θέσεις που πληρώνουν κατά μέσον όρο 120 ευρώ είναι πιο κερδοφόρες από 6-7, με 1.100 θέσεις κατά μέσο όρο 60-70 ευρώ, ενώ η αεροπορική εταιρεία χρησιμοποιεί λιγότερο προσωπικό και εξοπλισμό!!!
Αλλά τι γίνεται με εμάς; Λοιπόν, εάν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά τις ζητούμενες τιμές, οι οποίες μπορούν να φτάσουν μέχρι 250+ ευρώ ανά άτομο για ένα ταξίδι 45 λεπτών, τότε κάνετε το ταξίδι.

Διαφορετικά, θα πρέπει να μεταβείτε στο πλοίο, το οποίο με τη σειρά του -που στην πραγματικότητα είναι επίσης μονοπώλιο- κοστίζει περίπου 85 ευρώ με καμπίνα που πιθανώς θα χρειαστείτε σε ένα ταξίδι 16 ωρών συν οποιεσδήποτε άλλες δαπάνες που μπορεί να έχετε (τρόφιμα, ποτά) ένα μακρύ ταξίδι.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να μποϊκοτάρουμε το Αιγαίο, αλλά πραγματικά πρέπει να τους κατανοήσουμε ότι χρειαζόμαστε καλύτερη μεταχείριση.  Δεν είμαστε ούτε πλούσιοι όσο πολλοί θέλουν να πιστέψουν ούτε ηλίθιοι, απλώς απαιτούμε χαμηλότερους ναύλους, καθώς οι προσιτές αεροπορικές μεταφορές για εμάς είναι ουσιαστικές, αφού δεν μπορούμε να οδηγήσουμε τα αυτοκίνητά μας για να οδηγήσουμε στην Αθήνα και το πλοίο δεν είναι κατάλληλο σε πολλές περιπτώσεις. Οι τοπικές αρχές, που εκπροσωπούν κάθε έναν από εμάς, θα πρέπει αναλάβουν επιτέλους πρωτοβουλίες, συγκεκριμένες, για να πάρει και η εταιρεία  το μήνυμα. 

Αν όχι, τότε πρέπει πραγματικά να δοθούν τα κίνητρα σε άλλες εταιρείες  όπως η Ellinair, η Volotea, η Κύπρος, ακόμη και η Ryanair για να υπάρξει σοβαρός ανταγωνισμός ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΡΟΔΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΜΑΣ. Το ταξίδι με αεροπλάνο για τους νησιώτες δεν θα πρέπει να είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη για διάφορους λόγους και η Aegean  πρέπει να αγκαλιάσει τις ανάγκες μας και να μην μας κάνει να αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις.»