Τα γλυκά των εορτών: Κίνδυνοι και εξάρτηση

 Η καθημερινή κατανάλωση γλυκών όπως τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες, η σοκολάτα, τα μαρόν γλασέ, το τσουρέκι, οι δίπλες κ.ά. για περισσότερες από δύο εβδομάδες έχει προκαλέσει σε πολλούς φανατικούς των γλυκισμάτων παθολογική εξάρτηση από τη ζάχαρη, με αποτέλεσμα να την αναζητούν συνεχώς.

Έτσι, κάθε φορά που καταναλώνουν κάποιο γλύκισμα ανανεώνεται αυτός ο φαύλος κύκλος.

Σίγουρα, τα γλυκά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εκτός από την εξάρτηση κρύβουν και άλλους κινδύνους:

* Βασιλόπιτα. Για όσους, έχουν υψηλή χοληστερόλη δεν είναι η καλύτερη επιλογή, λόγω των άφθονων αυγών που περιέχει. Επιπλέον, ως γνήσιο γλύκισμα παρέχει αρκετές θερμίδες (τα 80 γραμμάρια της βασιλόπιτας-τσουρέκι έχουν 226 θερμίδες, και της βασιλόπιτας-κέικ 272 θερμίδες), ενώ η άφθονη ζάχαρή της δεν συνιστάται, κυρίως στους ασθενείς με διαβήτη.

* Μελομακάρονα. Το μειονέκτημα τους είναι οι πολλές θερμίδες, οι οποίες ωθούν τους διαιτολόγους στη συμβουλή να μην τρώτε περισσότερα από 1 ή 2 την ημέρα - αναλόγως, βέβαια, και με το μέγεθος.

* Κουραμπιέδες. Για την παρασκευή τους χρησιμοποιείται βούτυρο και άφθονη ζάχαρη. Το βούτυρο αποτελείται κυρίως από κεκορεσμένα λίπη, τα οποία δεν είναι και τα καταλληλότερα για όσους προσέχουν τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια του αίματός τους. Η δε ζάχαρη, επίσης επηρεάζει τα τριγλυκερίδια.

Οι περισσότεροι υπέρβαροι άνθρωποι παρουσιάζουν εξάρτηση από τη ζάχαρη, ειδικά αυτήν την περίοδο του χρόνου. Αυτό τους κάνει να καταναλώνουν πολλές γλυκές τροφές, οι οποίες περιέχουν επιπλέον πολύ λίπος και πολλές θερμίδες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τάση για σοβαρή παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2 και υπερλιπιδαιμίες.

Για να σπάσετε τον φαύλο κύκλο της ζάχαρης μετά τις γιορτές να ασκείστε, γιατί η άσκηση δημιουργεί ευεξία και έτσι μειώνει την ανάγκη για γλυκό. Επίσης, όταν αισθάνεστε την ανάγκη για γλυκό, να τρώτε ένα φρούτο.

Η φρουκτόζη ανεβάζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και δίνει την ίδια αίσθηση ευεξίας που θα έδινε ένα γλυκό. Παράλληλα, καλό είναι στο καθημερινό σας τραπέζι να υπάρχουν άγρια χόρτα, μαύρο ψωμί και όσπρια, που δημιουργούν αίσθημα κορεσμού και καταπολεμούν την επιθυμία για γλυκές γεύσεις.

Πηγή: iator.gr