Τουριστική σχολή στη Ρόδο από το πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τουριστική σχολή στη Ρόδο από το πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τουριστική σχολή στη Ρόδο από το πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ελευθερία Πελλού

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2878 ΦΟΡΕΣ

Προβλέπεται και η ενσωμάτωση της ΑΣΤΕΡ στο Πανεπιστήμιο

Δύο καθοριστικής σημασίας αποφάσεις, για την περιφέρεια μας και ιδιαίτερα για το νησί της Ρόδου, έλαβε προχθές η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη και τη σημειολογική σημασία της ημέρας, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνεδρίασε την 7η Μαρτίου 2019 και αποφάσισε την έγκριση ίδρυσης Τμήματος Σπουδών Φιλοξενίας, Αναψυχής και Εκδηλώσεων και την έγκριση ίδρυσης Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο νησί μας!

Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, οι διαδικασίες για την ικανοποίηση του, όπως όλα δείχνουν έχουν ξεκινήσει και μάλιστα με τους καλύτερους οιωνούς.

Σε δηλώσεις της η Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Χρυσή Βιτσιλάκη δεν έκρυψε την ικανοποίηση της για την απόφαση που ελήφθη και εξήγησε πως στην πρόταση που θα κατατεθεί προς το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας θα υπάρχει και το σκεπτικό της ανωτατοποίησης της ΑΣΤΕΡ με την ενσωμάτωση της στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και ειδικότερα στο νέο Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας, Αναψυχής και Εκδηλώσεων που προτείνεται να ιδρυθεί στη Ρόδο!


Το νέο Τμήμα και η ΑΣΤΕΡ
Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε η κα. Βιτσιλάκη, «το πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει ως στρατηγική στις νέες συνθήκες τις οποίες σήμερα η Ανώτατη Εκπαίδευση βρίσκεται, δύο διαστάσεις: Η πρώτη είναι να ρίξει βαθύτερες ρίζες στις τοπικές κοινωνίες συνεργαζόμενη με αυτές και την οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική τους και λοιπή δραστηριότητα και ανταποκρινόμενη στα χρόνια αιτήματα που τυχόν συνάδουν και συμβαδίζουν και με την ακαδημαϊκότητα που διακρίνει ένα πανεπιστήμιο.

Η δεύτερη διάσταση είναι να ανοίξουμε τα φτερά μας προς τις διεθνείς συνεργασίες για την προώθηση της ακαδημαϊκής αριστείας και σε διεθνές επίπεδο.

Ανταποκρινόμενοι στην πρώτη διάσταση (αλλά πιστεύω στη συνέχεια και στη δεύτερη) είπε η κα. Βιτσιλάκη, ερχόμαστε να απαντήσουμε σε ένα χρόνιο ζήτημα το οποίο αφορά την ακαδημαϊκή μονάδα της Ρόδου ειδικότερα, και που ήταν το διαχρονικό αίτημα για την ίδρυση ενός τμήματος, και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας, η οποία όμως δεν αφορά μόνο τη τοπική αγορά εργασίας, αφορά και τη μεγαλύτερη βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας, αυτή της φιλοξενίας, του τουρισμού και των συναφών δραστηριοτήτων».

Η Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου αναφέρθηκε και στο θέμα της ΑΣΤΕΡ, το οποίο όπως είπε δεν έχει επιλυθεί.

«Ταυτόχρονα υπάρχει ένα άλλο χρονίζον αίτημα το οποίο ποτέ δεν καλύφθηκε. Ακόμη και με την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική εκπαίδευση επίσης δεν καλύφθηκε, και αυτό αφορά στην ανωτατοποίηση της ΑΣΤΕΡ.

Στη στρατηγική του Πανεπιστημίου την οποία εξέθεσα στο σύνολο των βουλευτών της κυβέρνηση στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα, ανέφερα ότι στο νέο πλαίσιο με τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ και των υπολοίπων ιδρυμάτων, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου πρέπει να καταστεί το μόνο ίδρυμα το οποίο θα αποτελέσει «ομπρέλα» εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Ανώτατης και Ανωτέρας εκπαίδευσης στο χώρο. Δεν μπορεί να γίνει αλλιώς όταν έχουν γίνει τεράστια περιφερειακά Πανεπιστήμια. Το Αιγαίο έρχεται να «αγκαλιάσει» το σύνολο των νησιών του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο πλαίσιο αυτό, το χρόνιο αίτημα της Ρόδου και της Δωδεκανήσου για την ανωτατοποίηση της ΑΣΤΕΡ, της ιστορικής αυτής σχολής που στελέχωσε επί δεκαετίες όλο το χώρο της φιλοξενίας ανά την Ελλάδα και όχι μόνο της Ρόδου, το οποίο όμως δυστυχώς έχει εγκαταλειφθεί και σε κάθε περίπτωση γνωρίζουμε από όλες τις ενστάσεις που εκφράζονται από πολλαπλές πλευρές, ότι δεν λειτουργεί στην πραγματικότητα πλέον.

Σε κάθε περίπτωση η ανωτατοποίηση της έρχεται σήμερα να πραγματωθεί με την διατύπωση της Συγκλήτου η οποία λέει: «Ανωτατοποίηση της ΑΣΤΕΡ δια της ενσωμάτωσης της στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και θεραπεία μεταξύ άλλων των αντικειμένων που η ΑΣΤΕΡ θεραπεύει, αυτό της φιλοξενίας από νεοϊδρυθέν τμήμα, το οποίο προτείνουμε στο Υπουργείο και το οποίο θα είναι Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας, Αναψυχής και Εκδηλώσεων».

Όπως εξήγησε στη συνέχεια η Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου το συγκεκριμένο τμήμα που προτείνεται να ιδρυθεί στη Ρόδο «περιλαμβάνει ένα πολύ ευρύτερο φάσμα το οποίο δεν εστιάζεται μόνο σε αυτό που λέμε στις παραδοσιακές τουριστικές σπουδές, διαφοροποιείται από το τμήμα που ήδη διαθέτει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που είναι το τμήμα το οποίο είχε δημιουργήσει μεγάλες πολιτικές και άλλες έριδες, για πάρα πολλά χρόνια και είναι το Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του τουρισμού που παράγει στελέχη οικονομίας και διοίκησης και μελετά ευρύτερα το τουριστικό φαινόμενο στο πλαίσιο της οικονομικής δραστηριότητας και των σχετικών επιστημών».

Η κα. Βιτσιλάκη ξεκαθάρισε πως στο νεοϊδρυθέν τμήμα «θέλουμε να θεραπεύει επιστημονικά συμπληρωματικά αντικείμενα και από πολλαπλή προσέγγιση διεπιστημονική, για να μπορέσει να φωτίσει και να παράξει και νέους επιστήμονες, αλλά ταυτόχρονα και να αποτελέσει και αυτό, σε συνεργασία με το Τμήμα της Χίου που είναι το πρώτο του Πανεπιστημίου, να υλοποιήσει διετή προγράμματα σπουδών σε εξειδικευμένα επαγγελματικά αντικείμενα.

Σε συνεργασία δηλαδή με τους τοπικούς φορείς (με το Επιμελητήριο με την Ένωση Ξενοδόχων, με λοιπούς φορείς πολιτιστικού – τουρισμού κ.α) να αποφασίσουμε και να αναπτύξουμε για τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας, εξειδικευμένο επαγγελματικό προσωπικό, το οποίο θα συνεργαστεί με έναν αριθμό εξειδικευμένων καθηγητών του Πανεπιστημίου για να παράσχει επαγγελματική εκπαίδευση».

Το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Όπως τόνισε στη συνέχεια η Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, αυτό σηματοδοτήθηκε επιπλέον προχθές, όχι μόνο από την ίδρυση του εν λόγω τμήματος αλλά και από την έγκριση ίδρυσης Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης!
«Πρόκειται για ένα νέο θεσμό που έχει πρόσφατα νομοθετηθεί και στο πλαίσιο του οποίου ευελπιστούμε να παράσχουμε και εξειδικευμένα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Με αυτή τη λογική θα μπορέσει και το προσωπικό, χρόνιο αίτημα του οποίου επίσης αποτελεί η ανωτατοποίηση της ΑΣΤΕΡ, να ενταχθεί στο Πανεπιστήμιο!

Ακόμα και οι συμβασιούχοι της ΑΣΤΕΡ είναι άτομα τα οποία έχουν μακρά γνώση και ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν και σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης που θα σχεδιαστούν και θα προχωρήσουν, και με την ίδρυση του Τμήματος αλλά και σε συνεργασία με το Τμήμα της Χίου και την εκεί επίβλεψη και καθοδήγηση» είπε η κα Βιτσιλάκη.

Εξηγώντας περισσότερο την αναγκαιότητα ίδρυσης του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου είπε ότι «επειδή η συνένωση των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ στην πραγματικότητα κατήργησε αυτό που παραδοσιακά λέγαμε «τεχνολογική εκπαίδευση», η οποία βέβαια δεν περιελάμβανε μόνο τεχνολογικά αντικείμενα, αλλά ένα πολύ ευρύτερο τμήμα στην πραγματικότητα τμημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης που ανωτατοποιήθηκαν μέσα σε μία νύκτα, ήταν εμφανές ότι με τις συνενώσεις στην ουσία καταργήθηκε η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Έρχονται λοιπόν ένας νέος θεσμός τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που πρόσφατα το 2017 θεσμοθετήθηκαν αλλά τώρα δρομολογείται δια των διαδικασιών και της χρηματοδότησης που φαίνεται πολύ μικρή μεν, αλλά τουλάχιστον είναι χρηματοδότηση που έρχεται στα Πανεπιστήμια, για να ιδρύσουμε ένα κέντρο με διετές πρόγραμμα σπουδών.

Στο πλαίσιο αυτό ένα τμήμα στη προκειμένη περίπτωση σαν αυτό της Ρόδου (που θα ιδρυθεί) σε συνεργασία και με τους τοπικούς εκπροσώπους των φορέων απασχόλησης και προκειμένου για την ενδυνάμωση του τοπικού εργατικού δυναμικού, συνεργάζονται μέρος του πανεπιστημίου ορισμένοι καθηγητές επιστημονικά υπεύθυνοι και επαγγελματίες με εμπειρία στο χώρο, για την επαγγελματική εκπαίδευση εξειδικευμένων στελεχών και αντικειμένων που η τοπική οικονομία χρειάζεται.

Σκεφτείτε -είπε η κα. Βιτσιλάκη- για παράδειγμα ένα διετές πρόγραμμα για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό. Έχουμε πολλούς επαγγελματίες εξειδικευμένους που έχουν αντίστοιχους δύο- τρεις καθηγητές από το Πανεπιστήμιο οι οποίοι σχεδιάζουν διοργανώνουν και επιβλέπουν ένα διετές πρόγραμμα σπουδών που έχει και σπουδές αλλά έχει και ένα μεγάλο μέρος πρακτικής άσκησης.

Έτσι λοιπόν ταυτόχρονα συνδεόμαστε ενεργά και συνδέουμε την επιστήμη με την τοπική κοινωνία και την τοπική αγορά εργασίας, τις ανάγκες της και την εκπαίδευση του προσωπικού της τόσο σε επιστήμονες δια της ιδρύσεως του Πανεπιστημιακού Τμήματος όσο και επαγγελματίες δια της ιδρύσεως των διετών προγραμμάτων σπουδών»!

Διαβάστε ακόμη

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου

Από την εφηβεία στην ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες

Σε πανελλήνιο συνέδριο μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρεμαστής και 1ου Δημοτικού Αφάντου

Λαοί και θρησκείες συναντώνται στο νησί «της πεταλούδας» και του «ελαφιού»

Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου… ταξιδεύει!

Το 1ο ΓΕΛ Ρόδου (Βενετόκλειο) στο Cern

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Γιορτή ποίησης στο 1ο ΔΣ Κρεμαστής