Το 2ο Δημοτικό Σχολείο  πόλεως Ρόδου στην Ουαλία

Από τις 18 έως τις 21 Μαρτίου 2019, πραγματοποιήθηκε στην Ουαλία η δεύτερη εταιρική συνάντηση για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 με τίτλο «Sharing time, connecting learning» στο οποίο το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου συμμετείχε μεταξύ έξι σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από πέντε διαφορετικές χώρες με συντονίστρια χώρα τη Γαλλία.  

Η διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση έλαβε χώρα στο Stebonheath Primary School στην πόλη Llanelli της Ουαλίας. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν τρεις (3) εκπαιδευτικοί Π.Ε. 70 η κ. Ελένη Μπύρου δασκάλα της Ε΄2 Τάξης και υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος, η κ. Αικατερίνη Ζαφειρίου, δασκάλα Ειδικής Αγωγής στο Τμήμα Ένταξης και ο κ. Γιώργος Ευθυβουλίδης δάσκαλος της Δ’ 3 Τάξης.

Μετά την όμορφη εκδήλωση καλωσορίσματος, ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Έπειτα και σύμφωνα με την εγκεκριμένη πρόταση του σχεδίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους πραγματοποίησαν διδακτικές παρεμβάσεις μέσα από τις οποίες θέλησαν να κάνουν γνωστά στους Ουαλούς μαθητές αλλά και στους συναδέλφους τους στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας και παράδοσης. Είχε προηγηθεί η απαραίτητη προετοιμασία  γι’ αυτές τις παρεμβάσεις με τη δημιουργία βίντεο που αφορούσαν το σχολείο, την Ρόδο, την ιστορία της Ρόδου, ήθη και έθιμα αλλά και την Ελλάδα γενικότερα.

Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα περιελάμβανε παρακολούθηση μέσα στην τάξη του έργου των  Ουαλών δασκάλων και γενικά παρατήρηση όλων των εκφάνσεων του τρόπου ζωής στην Ουαλία μέσα από το σχολείο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής στο Llanelli πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στα αξιοθέατα της περιοχής, ξεναγήσεις σε κάστρα, μουσεία και φυσικά γευσιγνωσία με τα τοπικά παραδοσιακά φαγητά.  Η φιλοξενία των Ουαλών συναδέλφων ήταν άψογη. Γενικά ήταν μια πετυχημένη συνάντηση των μελών της ομάδας Erasmus +  που πέτυχε τον στόχο του προγράμματος, δηλαδή να  αναδειχθεί η κοινωνική και εκπαιδευτική αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι έξι εταίροι μέσα από τις κοινές δράσεις τους κατόρθωσαν «ν’ ανοίξουν» τα σχολεία που εκπροσωπούν και να  φέρουν σε επαφή τους μαθητές τους με τους πολιτισμούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Μέσα από αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιδιώκεται να αναβαθμιστεί το επαγγελματικό προφίλ του εκπαιδευτικού και να προαχθεί η δικτύωση του σχολείου με φορείς και σχολεία στην Ευρώπη και σε διεθνές επίπεδο. Η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες έχει ως αποτέλεσμα την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη καθώς μελετώντας τις κουλτούρες διαφορετικών λαών, μπορούμε να γνωρίσουμε καινοτόμες ιδέες και να δημιουργήσουμε τις δικές μας.

Η ανταλλαγή παιδαγωγικών μεθόδων και αποτελεσματικών πρακτικών αναμένεται να αποφέρει θετικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία  καθώς δίνονται ευκαιρίες να εκσυγχρονιστούν τα συστήματα της εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στις βασικές προκλήσεις της σημερινής κοινωνίας.