Έφτασε ο κόμπος στο χτένι με  την κατάσταση στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Μέχρι τον υπουργό Τουρισμού Θανάση Θεοχαρόπουλο έφτασε το θέμα λειτουργίας του αεροδρομίου της Ρόδου, μετά τη συσσώρευση παραπόνων, διαμαρτυριών και καταγγελιών από επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και από επισκέπτες του νησιού.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, στο πλαίσιο συνάντησης που είχε χτες το μεσημέρι με τον υπουργό ο πρόεδρος της συνομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ελλάδας Παναγιώτης Τοκούζης, τον ενημέρωσε και για τα προβλήματα στη λειτουργία του «Διαγόρας» και του μετέφερε το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για τον προορισμό.

Η κατάσταση με τα συνεργεία και τις εργασίες που πραγματοποιούνται ταυτόχρονα σε όλους τους χώρους φαίνεται ότι είναι εκτός ελέγχου με αποτέλεσμα μέσα και έξω από το κτήριο, να επικρατεί χάος και ταλαιπωρία,  κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και να τίθενται σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.   
Τα προβλήματα έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και κανένας δεν μπορεί να αποκαταστήσει την ομαλή λειτουργία του, παρά τις εκκλήσεις των τουριστικών πρακτόρων που γίνονται δέκτες των διαμαρτυριών από τους πελάτες τους, πολλοί από τους οποίους σκοπεύουν να καταφύγουν ακόμα και σε μηνύσεις.

Σε μία ύστατη προσπάθεια να αποφευχθούν τα χειρότερα, με την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης που αναμένεται, χτες οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων ζήτησαν συνάντηση με τον διευθυντή του αεροδρομίου Σπύρο Χαλκιά.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε και σε αυτήν τέθηκαν για μία ακόμα φορά τα ανοιχτά ζητήματα που προκαλούν οργή και αγανάκτηση σε ντόπιους και ξένους ενώ ζητήθηκε να καταβληθούν προσπάθειες ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του αεροδρομίου.
Μάλιστα υπογραμμίστηκε ότι υπήρχε εξ αρχής η διάθεση για συνεργασία και συνεννόηση, με τη Fraport

Greece, όμως όλους αυτούς τους μήνες έγιναν κατά την κρίση τους πολλά λάθη και γενικά υπήρξαν λάθος χειρισμοί. Η κατάσταση επιδεινώθηκε με την ταυτόχρονη εκτέλεση εργασιών στο αεροδρόμιο, εν μέσω μεγάλης κίνησης που είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα.

Τα προβλήματα που  αναδείχτηκαν
Οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων αναφέρθηκαν σε όλα τα ζητήματα που προκαλούν την οργή και την αγανάκτηση όλων, και ειδικότερα μίλησαν για τη διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των πούλμαν η οποία έτσι όπως έγινε μείωσε τελικά τις θέσεις και προκάλεσε πρόσθετα προβλήματα.
Οι διαγραμμίσεις που έγιναν δεν έλαβαν υπόψη τους το γεγονός ότι τα πούλμαν θα πρέπει να γεμίσουν τους αποθηκευτικούς τους χώρους στο πλάι, ανοίγοντας και κλείνοντάς τους, με αποτέλεσμα σε 8 θέσεις να παρκάρουν μόνο 5 πούλμαν.

Στο χώρο των αφίξεων δε λειτουργεί ο κλιματισμός με αποτέλεσμα οι επιβάτες να νιώθουν δυσφορία από την αναμονή μέχρι να πάρουν τις αποσκευές τους ενώ σε μεγάλο μέρος του κτηρίου υπάρχουν μηχανήματα, καλώδια, συνεργεία και διαχωριστικά.

Η ταλαιπωρία συνεχίζεται και έξω από το κτήριο καθώς οι επιβάτες προσπαθώντας να διασχίσουν το δρόμο για να φτάσουν απέναντι σε πούλμαν, ταξί και βαν, διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχουν ράμπες και διαβάσεις. Τότε διασχίζουν το δρόμο από όποιο σημείο μπορούν με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να πέσουν πάνω στα οχήματα που κινούνται μπροστά από το κτήριο και τα οποία αφού δε βλέπουν διάβαση δε σταματούν.

Το χειρότερο όμως είναι ότι επειδή δεν υπάρχουν ράμπες οι αποσκευές των τουριστών πέφτουν από το πεζοδρόμιο στο δρόμο και στην προσπάθειά τους να τις σηκώσουν οι τουρίστες δεν προσέχουν την κίνηση των τροχοφόρων που κινδυνεύουν να τους χτυπήσουν.
Επίσης,  στα φανάρια που βρίσκονται στο δρόμο εισόδου του αεροδρομίου γίνονται έργα για τη δημιουργία κόμβου που θα επιτρέπει την είσοδο και έξοδο των βυτιοφόρων καυσίμων στην πίστα, ώστε να μη γίνεται η κίνησή τους μέσα στην πίστα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται συνωστισμός σε εκείνο το σημείο αφού ο χώρος στενεύει και δεν υπάρχει ευκολία ελιγμών για τα πούλμαν. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η αναμονή για να μπορέσει να περάσει όχημα έφτασε και τα 45 λεπτά, ενώ σε περιστατικό που κλήθηκε το ασθενοφόρο η αναμονή έφτασε τα 25 λεπτά μέχρι να μπορέσει να βγει από τον ευρύτερο χώρο του «Διαγόρας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της χαοτικής κατάστασης από την κίνηση των οχημάτων οδηγοί πούλμαν αναγκάστηκαν να αποβιβάσουν τους τουρίστες τους ακόμα και στην περιοχή της Βάρης καθώς είχαν παγιδευτεί στην κίνηση και αν καθυστερούσαν οι πελάτες τους θα έχαναν το αεροπλάνο.
Αυτό βέβαια έγινε με μεγάλο ρίσκο καθώς το σημείο εκείνο απέχει πολύ από το αεροδρόμιο και οι άνθρωποι έπρεπε να μεταφέρουν τις αποσκευές τους σε μεγάλη απόσταση, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.

Το ερώτημα βέβαια που έθεσαν πολλοί είναι τι θα γίνει στην περίπτωση που έχουμε φωτιά υπό αυτές τις συνθήκες και τι θα γίνει όταν σε περίπου δέκα μέρες η κίνηση ανέβει κατακόρυφα!
Από την άλλη,  υπάρχει και θέμα με τα σκουπίδια τα οποία… άλλαξαν θέση και τώρα συγκεντρώνονται στο χώρο πίσω από τα πούλμαν για να μην τα βλέπουν οι τουρίστες. Δυστυχώς όμως όχι μόνο τα βλέπουν και τα φωτογραφίζουν αφού είναι πίσω τους αλλά τώρα τα… μυρίζουν κιόλας, όπως επισημάνθηκε.

Φαίνεται ότι η κατάσταση έχει εξοργίσει όχι μόνο τους τουρίστες αλλά και τους τουριστικούς οργανισμούς οι εκπρόσωποι των οποίων εξέφρασαν από παράπονα που έκαναν να είπαν ανεπίσημα σε συζητήσεις ότι το αεροδρόμιο είναι ανεπαρκές και ότι σκέφτονται να μειώσουν τα αεροπλάνα που στέλνουν! Ήδη όμως πολλοί πελάτες τους, μιλούν με τα χειρότερα λόγια για τη Ρόδο και λένε ότι δεν θα ξαναέρθουν.

Αυτό πάντως που εν κατακλείδι υπογραμμίζουν όλοι είναι ότι σωστά δόθηκε μεν βάρος  στην πίστα για τη φιλοξενία περισσότερων αεροσκαφών και την αποκατάσταση των προβλημάτων αλλά στη συνέχεια δόθηκε προτεραιότητα στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων με την επέκταση των καταστημάτων και των χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος και όχι στη διαχείριση των τουριστών κατά την άφιξη και την αναχώρησή τους καθώς και στην εξυπηρέτησή τους. 

  Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η κατάσταση σε ένα αεροδρόμιο που ήταν προβληματικό, να χειροτερέψει ακόμα περισσότερο και να έχουμε ακόμα περισσότερα παράπονα και καταγγελίες.