Στην αρμοδιότητα των δήμων και των περιφερειών οι γουρούνες

Της
Αλεξάνδρας Κασσίμη
από την “Καθημερινή”

 

Στην αρμοδιότητα των δήμων και των περιφερειών περιέρχεται η ρύθμιση της κυκλοφορίας των ιδιόμορφων οχημάτων που έχουν ανεξέλεγκτα κατακλύσει ορισμένες περιοχές της χώρας. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να αναθέσει το πλαίσιο λειτουργίας για τις γουρούνες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι εκπρόσωποι της οποίας γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και τις επιθυμίες της τοπικής κοινωνίας, ενώ διατηρούν και την αρμοδιότητα διαχείρισης του τοπικού οδικού δικτύου.

Το σκεπτικό του νομοθέτη θέλει τις τοπικές αρχές να θεσπίζουν κανόνες ανάλογα με την επικινδυνότητα της κάθε περιοχής, τις ανάγκες και τα μεγέθη της κάθε περιφέρειας. Ωστόσο, υπάρχει ένας πρώτος προβληματισμός για τον τρόπο συνεργασίας μεταξύ δήμων και περιφερειών.

Σήμερα, υπολογίζεται ότι στη χώρα κυκλοφορούν περισσότερες από 25.000 γουρούνες που διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας, ενώ η πλειονότητά τους συναντάται στην Κρήτη, στη Ρόδο, στην Κω και στη Ζάκυνθο.

Οι ρυθμίσεις για τις γουρούνες βρίσκονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την αλλαγή του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης.

Σε μια προσπάθεια να εξομαλυνθεί το σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, το οποίο, μετά τις τροποποιήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, έθεσε σε ομηρία χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς, επαγγελματίες και εκπαιδευτές, επανέρχεται για διάστημα έξι μηνών (με δυνατότητα επέκτασης ακόμη τριών μηνών) το προηγούμενο καθεστώς διεξαγωγής των εξετάσεων. Στο διάστημα αυτό, επιτροπή που θα συσταθεί αναμένεται να συντάξει το νέο επικαιροποιημένο και κυρίως εφαρμόσιμο σύστημα εξετάσεων οδήγησης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Σήμερα υπολογίζεται ότι περίπου 150.000 υποψήφιοι οδηγοί δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις οδήγησης λόγω των στρεβλώσεων που προκλήθηκαν.

Ταυτόχρονα, με τη νέα ρύθμιση απαλλάσσονται οι οδηγοί άνω των 74 ετών από την υποχρέωση πρακτικής επανεξέτασης για την ανανέωση του διπλώματός τους, εναρμονίζοντας τα ελληνικά δεδομένα με τα ισχύοντα στην Ε.Ε. Με γνώμονα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, στο εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπεται η επανασύσταση των δευτεροβάθμιων ιατρικών επιτροπών, με στόχο τον ουσιαστικότερο έλεγχο των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 80 ετών.

Το νομοσχέδιο αποτελείται από μόλις τέσσερα άρθρα και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρχει χώρος να «περάσουν» μέσα σε αυτό άλλες τροπολογίες, εάν υπάρξει σχετικό νομοθετικό ενδιαφέρον. Μέχρι τη διαμόρφωση νέου πλαισίου οι εξετάσεις οδήγησης επανέρχονται στα όσα ίσχυαν πριν από την αλλαγή που ψηφίστηκε, αλλά εφαρμόστηκε τμηματικά. Μάλιστα, υπάρχουν καταγγελίες που θέλουν τις ατασθαλίες να έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά το μικρό διάστημα που εφαρμόστηκε το νέο σύστημα. Ιδιοκτήτες σχολών οδηγών ασφάλισαν το όχημά τους με συμβόλαιο μεικτής ασφάλειας, ώστε αυτό να εξασφαλίζεται κατά την εξέταση, όταν βρίσκεται υπό την οδήγηση του υποψηφίου.

Εναλλακτικά, θα μπορούσε ο υποψήφιος να καταβάλει ένα ποσό για τη σύναψη ατομικού ασφαλιστήριου συμβολαίου. Ωστόσο, πληροφορίες θέλουν ορισμένους ιδιοκτήτες να ζητούν από τους υποψηφίους να πληρώσουν ένα ποσό ελαφρώς μικρότερο από αυτό που θα πλήρωναν εάν έκαναν ατομικό ασφαλιστήριο, χωρίς όμως να τους δίνουν κάποιο συμβόλαιο.
Δήλωναν στον υποψήφιο ότι έκανε ατομική ασφάλεια για την οποία πλήρωνε, και τα χρήματα κατευθύνονταν στην τσέπη του ιδιοκτήτη της σχολής οδηγών.