Τι δεν αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ για το μεταναστευτικό

Γράφει ο
Νότης Μαριάς
Πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ- O ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ,  Καθηγητής Θεσμών ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής

 

Στις 6 Αυγούστου δημοσιεύσαμε άρθρο μας με τίτλο «άμεση αποσυμφόρηση των νησιών του Αιγαίου εδώ και τώρα για λόγους εθνικής ασφάλειας», καθώς ήταν για άλλη μια φορά ξεκάθαρο πως ο Σουλτάνος είχε αποφασίσει να εντατικοποιήσει την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού σε βάρος της Πατρίδας μας.

Στο πλαίσιο αυτό επαναφέραμε για άλλη μια φορά την πρότασή μας την οποία διατυπώσαμε έγκαιρα ήδη από τον Δεκέμβριο του 2015 για αξιοποίηση του άρθρου 72 Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ (ΣΛΕΕ),  το οποίο εμπεριέχει σχετική ρήτρα αναστολής της λειτουργίας του Δουβλίνο 3 που έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε αποθήκη ψυχών. Είναι γνωστό βέβαια ότι σύμφωνα με το άδικο και απαράδεκτο σύστημα των Κανονισμών του Δουβλίνου η Ελλάδα υποχρεούται ως χώρα πρώτης εισόδου να εξετάσει όλες τις αιτήσεις ασύλου που υποβάλλουν όσοι αλλοδαποί εισέρχονται στην Πατρίδα μας ασχέτως βεβαίως του τελικού τους προορισμού που σύμφωνα με δηλώσεις τους δεν είναι η Ελλάδα αλλά οι χώρες του σκληρού πυρήνα της ΕΕ.

Δεν πέρασαν παρά λίγες ημέρες από την παραπάνω παρέμβασή μας και μαζικές μεταναστευτικές ροές πλημμύρισαν τα νησιά του Αιγαίου, τα οποία αυτή τη στιγμή ασφυκτιούν, καθώς έχουν συγκεντρωθεί εκεί πάνω από 24.000 πρόσφυγες και παράνομοι μετανάστες, γεγονός που οδήγησε σε έκτακτη σύνοδο του ΚΥΣΕΑ για το προσφυγικό και σε συνακόλουθες μετακινήσεις προσφύγων από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Το γεγονός αυτό καθ΄ αυτό ότι συγκλείσθηκε στις 31 Αυγούστου το ΚΥΣΕΑ και έλαβε αποφάσεις για το προσφυγικό-μεταναστευτικό καταδεικνύει πέραν των άλλων με τον πιο εύγλωττο τρόπο ότι το προσφυγικό-μεταναστευτικό εξελίσσεται πλέον σε ζήτημα που άπτεται σοβαρά και της εθνικής ασφάλειας της χώρας.

Έτσι, ένα  ζήτημα με σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές πτυχές μετεξελίσσεται πλέον σε ζήτημα που άπτεται της εθνικής ασφάλειας της χώρας, καθώς ο Σουλτάνος με τις επιλογές του εργαλειοποιεί το μεταναστευτικό με στόχο όχι μόνο να αποκομίσει πρόσθετα οικονομικά οφέλη από την ΕΕ αλλά και να εντείνει τις πιέσεις κατά της Πατρίδας μας ιδίως σε μια φάση κατά την οποία η Άγκυρα διεκδικεί πλέον το μισό Αιγαίο υπό τον μανδύα της δήθεν «Γαλάζιας Πατρίδας».

Οι απειλές της Τουρκίας κατά της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας μας δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τις προθέσεις του Ερντογάν. Στόχος ήταν και παραμένει η συν-διαχείριση του Αιγαίου και η αρπαγή των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας μας λόγω των τεράστιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου που βρίσκονται στην Ελληνική ΑΟΖ. 

Στα μέτρα που αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ συμπεριλαμβάνονται αποφάσεις για αποσυμφόρηση των νησιών του Αιγαίου, αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης ασύλου, επαναπροώθηση όλων όσων οι αιτήσεις τους για άσυλο έχουν απορριφθεί και στους δύο βαθμούς, αύξηση επιτήρησης των συνόρων, στήριξη των τοπικών κοινωνιών κλπ.

Τι δεν αποφάσισε όμως το ΚΥΣΕΑ;
Πρώτον
δεν ζήτησε από την ΕΕ την επανεκκίνηση του προγράμματος μετεγκατάστασης  προσφύγων από Ελλάδα προς  άλλες χώρες της ΕΕ. Ένα πρόγραμμα που παρά τα συμφωνηθέντα εκτελέστηκε μόνο κατά 30% από τη Γερμανία, κατά 25% από τη Γαλλία και πολύ λιγότερο ή και καθόλου από άλλες χώρες της ΕΕ. Έτσι, παρά τις ευρωπαϊκές υποσχέσεις για μετεγκατάσταση από την Πατρίδα μας 66.400 προσώπων το πρόγραμμα εκτελέστηκε  μόνο κατά το 1/3.

Δεύτερον, δεν πήρε καμία πρωτοβουλία προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους η κατάργηση του Δουβλίνου 3 που έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε αποθήκη ψυχών.
Τρίτον, δεν αξιοποίησε καθόλου την ανάλογη κυπριακή εμπειρία σε σχέση με τις διαδικασίες χορήγησης ασύλου.

Και τέταρτον δεν αξιοποίησε, όπως έχει προταθεί εδώ και μια τετραετία από την πλευρά μας την ενεργοποίηση του άρθρου 72 ΣΛΕΕ, το οποίο για λόγους δημοσίας τάξεως και εσωτερικής ασφάλειας δίνει τη δυνατότητα στην εκάστοτε Ελληνική κυβέρνηση να αναστείλει όλες τις διατάξεις της ΕΕ που έχουν σχέση με το Δουβλίνο, καθώς και τις λοιπές ρυθμίσεις της ΕΕ για προσφυγικό και μεταναστευτικό. Η ενεργοποίηση  του άρθρου 72 ΣΛΕΕ για λόγους εθνικής ασφάλειας η οποία άλλωστε αποτελεί όρο sine qua non για την εμπέδωση της εσωτερικής ασφάλειας δικαιολογείται, καθώς εντείνονται οι τουρκικές απειλές και τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη παραβιάζουν σε καθημερινή βάση τον  εθνικό εναέριο χώρο, ενώ το τουρκικό ναυτικό παραβιάζει συστηματικά τα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Μάλιστα, οι συνεχείς αυξητικές μεταναστευτικές ροές προς τα νησιά του Αιγαίου εμπνέουν ιδιαίτερη ανησυχία για λόγους δημόσιας τάξης και εθνικής ασφάλειας, καθώς η εκεί συγκέντρωση υπερβολικού αριθμού αλλοδαπών αποτελεί αχίλλειο πτέρνα. Πολύ δε περισσότερο, καθώς ο Υπουργός Εσωτερικών της Τουρκίας Σουλεϊμάν Σοϊλού  μας έχει ήδη απειλήσει ότι αν ανοίξει η δίοδος της Σμύρνης θα περνούν καθημερινά στην Ελλάδα 30.000-35.000 δήθεν πρόσφυγες (“Το Βήμα” 2/8/2019).

Προκρίνουμε  λοιπόν την ενεργοποίηση του άρθρου 72 ΣΛΕΕ.
1) Για να ανασταλεί εδώ και τώρα η λειτουργία του Δουβλίνου 3 και να πάψει η Πατρίδα μας να είναι αποθήκη ψυχών.
2) Για να στείλουμε μήνυμα στις Βρυξέλλες προκειμένου να ξεκινήσει ξανά το πρόγραμμα μετεγκαταστάσεων για να μπορέσουν να πάνε οι πρόσφυγες και μετανάστες σε όποιες χώρες της ΕΕ επιθυμούν.
3) Για να ακυρώσουμε στην πράξη τη στρατηγική του Σουλτάνου που εργαλειοποιεί το Μεταναστευτικό.
4) Για να στηρίξουμε την άμυνα και ασφάλεια της Πατρίδας μας.