H τουριστική προβολή

Του Δημήτρη Προκοπίου

 

Η τουριστική  προβολή είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που προϋποθέτει συγκεκριμένες  παραμέτρους. Συχνά όποιος ασχολείται με τον τουρισμό εκφέρει γνώμη, όμως  η χάραξη της τουριστικής προβολής χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων. 

Η μελέτη βιώσιμης ανάπτυξης του προορισμού και η μελέτη Δυνάμεων Αδυναμιών Ευκαιριών και Κινδύνων και η δημιουργία  μάρκετινγκ πλαν είναι προαπαιτούμενα. Πριν αποφασιστεί πολιτική προβολής πρέπει να γίνει περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης του προϊόντος. Τα στοιχεία πρέπει να συλλεχθούν πρωτογενώς και να ακουστούν οι επαγγελματίες. 

Η μελέτη υπάρχουσας εκτελούμενης τουριστικής  προβολής, η διακρίβωση και αξιολόγηση των εντύπων και των καταχωρίσεων όπως  και η  προβολή στο διαδίκτυο πρέπει να αξιολογηθούν. Η τουριστική  προβολή είναι πολύπλευρη και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις υπερβολικών δαπανών, υπερτιμολογήσεων και λανθασμένων δράσεων.

Η απόφαση αγορών στόχων και κατόπιν η μελέτη σχεδίου τουριστικής προβολής, η δημιουργία έντυπου υλικού, η φωτογράφιση, η εκπόνηση  λογοτύπου και η δημιουργία  brand name. Πρέπει να δίνεται μεγάλο βάρος εδώ στη δημιουργία τουριστικών πακέτων σε συνεργασία με τουριστικά πρακτορεία. 

Οι υπάρχουσες αγορές πρέπει να υποστηρίζονται παράλληλα με την προσπάθεια ανοίγματος  νέων αγορών.

Η τουριστική προβολή δεν επαρκεί, χρειάζεται ειδική πολιτική επαφής για τον τουρισμό με τους επαγγελματικούς φορείς, αλλά και η διεξαγωγή σεμιναρίων  τουριστικής  συνείδησης.