Γ. Ρέτσος:  Ψυχραιμία και σοβαρότητα  απ’ όλους για τον κορωνοϊό

Ψυχραιμία και σοβαρότητα αναφορικά με τον κορωνοϊό, συνέστησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος από τη Ρόδο όπου βρέθηκε χθες στο πλαίσιο της συνάντησης εργασίας με τις τουριστικές επιχειρήσεις που διοργανώθηκε στο νησί.

Παράλληλα ρωτήθηκε από τα μέσα ενημέρωσης και για άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τον τουρισμό και την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, τονίζοντας ότι πιο ξεκάθαρη εικόνα θα έχουμε για το 2020 μετά την έκθεση του Βερολίνου. Σε ό,τι σε ότι αφορά το Brexit ειδικά φέτος επισήμανε ότι δεν θα υπάρξει κάποια επίπτωση καθώς η χρονιά που διανύουμε είναι ακόμη χρονιά διαπραγματεύσεων. Ειδικότερα ξεκινώντας από τη χθεσινή συνάντηση εργασίας δήλωσε ότι πρόκειται για μία καθιερωμένη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιείται σε όλη την Ελλάδα.

«Η Ρόδος είναι από τα μεγαλύτερα τουριστικά μέρη της χώρας και είναι μία συνάντηση με επιχειρηματίες προκειμένου να κάνουμε μία ανασκόπηση του τι έγινε μέχρι σήμερα, να δούμε τις προοπτικές και να ακούσουμε προβλήματα που συνεχώς ανακύπτουν» είπε ο κ. Ρέτσος.

Για τον κορωνοϊό
Αναφερόμενος στον κορωνοϊό είπε ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει. Εκείνο όμως που πρέπει να έχουμε υπόψη μας ως χώρα είναι ότι είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε 33 εκατ. τουρίστες, όπως τόνισε, προσθέτοντας:

«Αυτό πρέπει να το λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας για τον τρόπο με τον οποίο εκφράζουμε το δημόσιο λόγο μας. Είναι ένα θέμα ιατρικό και θα πρέπει η διαχείριση και η όποια επικοινωνία του να εξαντλείται από τους αρμόδιους φορείς που είναι η ιατρική κοινότητα και ο ΕΟΔΥ. Δεν υπάρχει χώρος για άλλη επικοινωνιακή διαχείριση που μόνο κακό μπορεί να κάνει. Και βέβαια ψυχραιμία, έχει αντιμετωπίσει ξανά η ανθρωπότητα παρόμοια περιστατικά. Να θυμίσω τον ιό Sars. Με τον ίδιο τρόπο να αντιμετωπιστεί ξανά το πρόβλημα χωρίς ακρότητες και να πάρουμε ως παράδειγμα τον τρόπο διαχείρισης που έχουν δείξει άλλες χώρες της Ευρώπης και όχι το παράδειγμα της Ιταλίας».

Για τη φετινή σεζόν
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου πιο σαφή νούμερα, όπως είπε, θα έχουμε όπως κάθε χρόνο μετά την έκθεση στο Βερολίνο. «Τα νούμερα που φαίνονταν στην αρχή της χρονιάς ήταν θετικά. Περιμένουμε να επανεκτιμήσουμε την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί μετά τον ιό.

Πάντως όλα έδειχναν ότι φέτος θα είναι μία θετική χρονιά» δήλωσε ο κ. Ρέτσος λέγοντας επίσης ότι τώρα που είναι και η περίοδος των κρατήσεων προφανώς και υπάρχει ένας σκεπτικισμός αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμη για να κάνει κάποιος ασφαλείς εκτιμήσεις. Όπως είπε, «δε σημαίνει ότι κάποιος που έχει καθυστερήσει αυτή τη στιγμή να κάνει την κράτησή του δεν θα την κάνει τελικά, προτείνοντας να αφήσουμε να περάσει λίγος χρόνος να δούμε πώς εξελίσσεται η κατάσταση και τότε να κάνουμε εκτιμήσεις».

Για το Brexit
Ερωτηθείς για το Brexit απάντησε ότι θα είναι σίγουρα ένας γρίφος αλλά θεωρεί ότι δεν θα έχει καμία επίπτωση τη φετινή χρονιά, καθώς όλο το 2020 θα είναι μία χρονιά διαπραγμάτευσης της Μεγάλης Βρετανίας με την Ευρώπη και οι όποιες αποφάσεις δεν πρόκειται να έχουν ληφθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.   «Προφανώς και περιμένουμε αλλαγή των διαδικασιών, visa κ.λπ. και θεωρούμε ότι οι διαδικασίες αυτές πρέπει να είναι απλές καθώς δεν είναι στο συμφέρον κανενός να υπάρχει ένα καθεστώς που θα λειτουργεί ανασχετικά για τον τουρισμό» κατέληξε.

Ελληνοτουρκικά - προσφυγικό
Αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά και το προσφυγικό ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ δήλωσε: «Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις ήταν για μήνες πρώτη είδηση αλλά δε φάνηκε τουλάχιστον τουριστικά να επηρεάζουν και το θεωρώ λογικό καθώς δεν αφορά αυτό τους ξένους. Δεν παρακολουθούν την πολιτική κατάσταση κάθε χώρας για να αποφασίσουν πού θα πάνε διακοπές. Το προσφυγικό το αντιμετωπίζουμε για πολλά χρόνια, όταν κληθήκαμε να το ξαναδιαχειριστούμε σε μεγάλα νούμερα ο τρόπος που αντέδρασαν οι τοπικές κοινωνίες λειτούργησε θετικά για τη χώρα μας, θέλω να πιστεύω ότι δεν θα αποτελέσει ανησυχητικό παράγοντα, αλλά πλήττει τα νησιά που έχουν αυτό το μεγάλο φορτίο, αυτό είναι γεγονός».

Iωάννα Δρέττα
διευθύνουσα σύμβουλος Μarketing Greece

Στη διοργάνωση της χθεσινής συνάντησης εργασίας αναφέρθηκε η διευθύνουσα σύμβουλος της Μarketing Greece, η οποία είπε τα εξής:
«Για μία ακόμα φορά βρισκόμαστε στη Ρόδο και παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα μίας συμμαχίας που φτιάξαμε για την προβολή του νησιού.

Φέτος συμπληρωματικά όσων δράσεων κάνουμε με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εδώ και αρκετά χρόνια, δημιουργήσαμε μία συμμαχία με 8 ξενοδοχεία από τη Ρόδο και υπό την αιγίδα της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου.
Κάναμε μία ψηφιακή καμπάνια, δημιουργήσαμε πρώτα το υλικό, τρία βίντεο τα οποία περιγράφουν με έναν εμπειρικό τρόπο την εμπειρία στη Ρόδο μαζί με φωτογραφικό υλικό καθώς και τα ταξίδια των δημοσιογράφων που εδώ και χρόνια διοργανώνουμε στο νησί με μεγάλη επιτυχία για ακόμα μία χρονιά.
Είμαστε φέτος εδώ για να δείξουμε στη συνάντηση αυτή τα αποτελέσματα αυτής της δράσης και να κάνουμε και τα σχέδιά μας για του χρόνου».