Σύλλογος Περιβάλλοντος Ρόδου: Τα προβλήματα και οι κίνδυνοι στη Ρόδου–Καμείρου

Σύλλογος Περιβάλλοντος Ρόδου: Τα προβλήματα και οι κίνδυνοι  στη Ρόδου–Καμείρου

Σύλλογος Περιβάλλοντος Ρόδου: Τα προβλήματα και οι κίνδυνοι στη Ρόδου–Καμείρου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 923 ΦΟΡΕΣ

Τεκμηριωμένες επισημάνσεις αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις, διατυπώνει με ειδική πολυσέλιδη αναφορά (ανοιχτή επιστολή) την οποία κοινοποίησε στον αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου, ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος του νησιού μας, με αφορμή τη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων καθώς επίσης και το κυκλοφοριακό, τα οποία εδώ και χρόνια παραμένουν στην κορυφή των προβλημάτων της περιοχής μας.

Στην έκθεση (σήμερα δημοσιεύεται το Β’ μέρος) καταγράφονται οι παρατηρήσεις, τα προβλήματα και βέβαια οι τεκμηριωμένες προτάσεις προς κάθε αρμόδια αρχή σε ΄τοι αφορά την οδό Ρόδου – Λίνδου, από την πόλη της Ρόδου έως και την Κάμειρο

1. Αστυνόμευση
Σοβαρός παράγοντας είναι η έλλειψη τακτικής αστυνόμευσης και ελέγχου της τήρησης των κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όπως ταχύτητα, συμμόρφωση στις σημάνσεις, κ.λπ.

2. Φωτεινοί σηματοδότες
Οι φωτεινοί σηματοδότες λόγω της αυξημένης ροής των τροχοφόρων τους καλοκαιρινούς μήνες πρέπει να επαναρυθμιστούν. Μερικοί ανάβουν λανθασμένα, όπως στον κόμβο της Φανερωμένης.

Όταν ο ένας ανάβει για τη διέλευση των πεζών, ο άλλος ανάβει πράσινο αντί να αναβοσβήνει τόξο κίτρινης απόχρωσης για την κίνηση των οχημάτων δεξιά προς το ΜΗ.ΔΙΑ.

Βέβαια, στη διάβαση πεζών αναβοσβήνει κίτρινο….που σημαίνει παραχωρήστε προτεραιότητα στους πεζούς Όμως η απόσταση είναι μικρή από φανάρι σε φανάρι και η σήμανση άγνωστη σε πολλούς οδηγούς.
Φωτεινοί σηματοδότες πρέπει να μπουν στη διασταύρωση με την Ιξιά (Τρεις), διότι είναι αδύνατον οι προερχόμενοι από την Ιξιά να μπουν στη λεωφόρο, είτε για την πόλη, είτε να πάνε προς το αεροδρόμιο. Στο σημείο αυτό εύκολα μπορεί να συμβεί ατύχημα.

Στη συμβολή της επαρχιακής οδού Ιαλυσού–Καμείρου με την επαρχιακή οδό Παστίδας (Τσαΐρι-Αεροδρόμιο) η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών δημιουργεί σύγχυση στους οδηγούς. Όταν ανάβει πράσινο στην κατεύθυνση από Παστίδα προς Αεροδρόμιο, παρατηρείται συνήθως πράσινο και στην κατεύθυνση από Κρεμαστή προς αεροδρόμιο.

Έτσι, τα οχήματα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Βέβαια επί του οδοστρώματος και πλευρικά αμέσως μετά τον φωτεινό σηματοδότη στην κατεύθυνση Παστίδα-Αεροδρόμιο υπάρχει απαράδεκτα σήμανση STOP, που είναι πολύ πιθανό να αγνοηθεί από οδηγούς.

Σε αυτή τη σύνδεση, όπως και στην είσοδο/έξοδο από αεροδρόμιο θα έπρεπε να σχεδιαστεί κυκλικός κόμβος για επιτάχυνση και ασφάλεια της κυκλοφορίας.

3. Διαβάσεις Πεζών
Σχετικά με τις διαβάσεις πεζών επικρατεί χαώδης κατάστασης ειδικά στο τμήμα μετά από κόμβο της Φανερωμένης μέχρι και την Ιαλυσό.

Πολλές διαγραμμίσεις έχουν γίνει αυθαίρετα, είναι παράνομες και χωροθετημένες λανθασμένα, π.χ. πάνω σε στάσεις λεωφορείων, στροφές δρόμου κ.λπ.

Μόνο σε λίγες υπάρχει κάθετη σήμανση, οι υπόλοιπες δεν έχουν σήμανση και καμία δεν φωτίζεται το βράδυ.

Αλλά και την ημέρα δεν είναι εύκολα ορατές αφού έχουν βαφτεί με ακρυλικές βαφές.

Ο κίνδυνος ατυχήματος σε αυτά τα σημεία είναι πολύ πιθανός.


4. Πεζοδρόμια
Τα πεζοδρόμια όπου υπάρχουν είναι κατειλημμένα είτε από ξερόχορτα και θάμνους είτε από τις πρασιές των πλαϊνών οικοπέδων που εμποδίζουν την διέλευση των πεζών.

Στην αριστερή πλευρά της οδού με τα καταστήματα υπάρχει μια διαχωριστική λευκή γραμμή που χρησιμεύει ως πεζοδρόμιο για τους πεζούς.

Δυστυχώς και αυτή η λωρίδα καταλαμβάνεται τη νύκτα από αυτοκίνητα που σταθμεύουν μόνιμα έξω από τα καταστήματα, υποχρεώνοντας τους πεζούς να βαδίζουν στο οδόστρωμα με κίνδυνο να κτυπηθούν από διερχόμενα αυτοκίνητα.

5. Φωτισμός
Γενικά ο φωτισμός δεν είναι επαρκής για μια λεωφόρο με τέτοια μεγάλη κίνηση, ιδιαίτερα σε κρίσιμα σημεία, όπου πρέπει να είναι έντονος και κίτρινης απόχρωσης, όπως σε διαβάσεις πεζών και στα σημεία συμβολής με πλευρικούς παρόδους.

Σε πολλά σημεία λείπουν στύλοι φωτισμού, ενώ σε άλλα οι λάμπες είναι καμένες. Γενικά όλο το δίκτυο πρέπει να ελέγχεται συχνά.

6. Κάθετη και οριζόντια σήμανση
Οι σημάνσεις σε ολόκληρο το περιφερειακό οδικό δίκτυο του νησιού χρειάζονται επανέλεγχο.
Πολλές κάθετες σημάνσεις πρέπει να αντικατασταθούν λόγω φθοράς και άλλες να επανατοποθετηθούν σωστά όπου πρέπει. Γενικά υπάρχει έλλειψη σήμανσης και ακατάλληλη πληροφόρηση.

Οι επισκέπτες μας από Αεροδρόμιο προς Ρόδο συναντούν μία κακόγουστη τεράστια σκουριασμένη σιδηροκατασκευή (στο ύψος της Βάρης) με αναρτημένη μία μεγάλη πινακίδα, στην οποία δεν διακρίνεται η πληροφόρηση.

Με αυτό τον τρόπο υποδεχόμαστε τους ξένους και ημεδαπούς επισκέπτες μας; Το ίδιο και η τεράστια σπασμένη διαφημιστική πινακίδα έξω από το ίδρυμα του «Αγ. Ανδρέα» δίπλα από το αεροδρόμιο περιμένει εδώ και 10-15 χρόνια κάποιον να την ξηλώσει.Δ. Επαρχιακή Ρόδου-Καμείρου στο ύψος των ξενοδοχείων της κοινότητας Θεολόγου.

Στην ξενοδοχειακή περιοχή Θεολόγου έχουν καταγραφεί δεκάδες τροχαία ατυχήματα. Κύρια αιτία είναι η υπερβολική ταχύτητα που αναπτύσσουν εκεί τα οχήματα.

Μια λύση που θα πρέπει να αξιολογήσουν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι είναι η κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων στο ύψος της Alpha Bank και στο Doreta Beach. Έτσι ελέγχεται η ταχύτητα και διευκολύνεται η διασταύρωση της οδού από πεζούς και οχήματα.

Προφανώς, ο δρόμος για μεταρρυθμίσεις είναι δύσκολος, αλλά δεν υπάρχει άλλος. Απαιτεί μεγάλη προσπάθεια από τον καθένα μας, όπως αλλαγή νοοτροπίας με πρόταξη του δημόσιου έναντι του ατομικού συμφέροντος και συνεργασία πολιτών και εποπτικών / κανονιστικών αρχών. Δεν υπάρχει χώρος για αντιπαλότητες, σκοπιμότητες και προσωπικά – κακώς εννοούμενα – συμφέροντα. Ας μην ξεχνάμε ότι μεταξύ των βασικών στόχων είναι η στήριξη κάθε προσπάθειας που προάγει την ασφάλεια και συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου μας.

Στις δύσκολες εποχές που ζούμε και οι οποίες ίσως είναι δυσκολότερες στο μέλλον, θα πρέπει το νησί μας να ξεχωρίζει και να διακρίνεται για το περιβάλλον του, τόσο το φυσικό όσο και το ανθρωπογενές.
Αυτό καλό είναι να το καταλάβουμε όσο πιο σύντομα γίνεται.

Διαβάστε ακόμη

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»