Παρουσιάστηκαν τα σχέδια και το όραμα για το «Ήχος και Φως»

Παρουσιάστηκαν τα σχέδια και το όραμα για το «Ήχος και Φως»

Παρουσιάστηκαν τα σχέδια και το όραμα για το «Ήχος και Φως»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4541 ΦΟΡΕΣ

Υπάρχουν πάντως διαφορές με τον δήμο που ευελπιστούμε ότι θα λυθούν, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος Κώστας Βρούχος

Το όραμά τους για τη μετατροπή του ανθόκηπου του «Ήχος και Φως» στο νεότερο αξιοθέατο της Ρόδου, με παγκόσμια απήχηση, που θα περιλαμβάνει ένα σύγχρονο θεματικό πάρκο πολιτισμού το οποίο θα συνδέει τη μεσαιωνική ιστορία της πόλης με το σήμερα και θα έχει ελεύθερη είσοδο για όλους τους επισκέπτες, παρουσίασαν, χθες το μεσημέρι, οι συντελεστές της «Ήχος και Φως Α.Ε.».

Η εκδήλωση-παρουσίαση, η οποία έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο “Semiramis”, πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της επίσκεψης των μελετητών και συντελεστών του έργου της ανάπλασης του θρυλικού Δημοτικού Ανθόκηπου της Ρόδου, «Ήχος και Φως», μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας.

Πιο συγκεκριμένα, το φιλόδοξο αυτό project, παρουσίασαν, ο καθένας για το αντικείμενό του: Ο πρώην Δήμαρχος Ροδίων κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, αρχιτέκτονας, ο οποίος ανέλυσε την αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης του ανθόκηπου, στη συνέχεια η κα Έλλη Παγκάλου η οποία είναι αρχιτέκτονας τοπίου-μελετήτρια της ανάπλασης του κήπου, η οποία μάλιστα έχει βραβευτεί για τον κήπο του Ιδρύματος Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.

Ακολούθως, η πολύ γνωστή σχεδιάστρια φωτισμού-μελετήτρια του Ηχοράματος «Ήχος και Φως» και του φωτισμού του πάρκου, κα Ελευθερία Ντεκώ, η οποία ως γνωστόν έχει βραβευθεί με ΕΜΜΥ για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Επίσης, είναι μελετήτρια του νέου φωτισμού της Ακρόπολης. Τέλος, ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η παρουσίαση του 3D Projection Mapping νέου ηχοράματος «Ήχος και Φως» από το δίδυμο Mark Molinos Vallugera και Alberto De Gobbi, που είναι επίσης βραβευμένοι 3D Animation Producers (www.piedramudalab.com).

Σημειώνεται ότι, στη χθεσινή εκδήλωση, παρόντες ήταν αρκετοί ενδιαφερόμενοι, ανάμεσά τους ο πρώην Δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου κ. Αντώνης Γιαννικουρής, οι πρώην Αντιδήμαρχοι κ.κ. Σάββας Διακοσταματίου και Μανόλης Σαββής και άλλοι από διάφορους χώρους.

Ο κύριος Κώστας Βρούχος
Ο κύριος Κώστας Βρούχος

Καταρχάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ήχος και Φως Α.Ε.» κ. Κώστας Βρούχος, έκανε γνωστό ότι το πάρκο σήμερα, Τρίτη 14 Ιουλίου, θα είναι ανοιχτό από το πρωί και μπορεί όποιος επιθυμεί να το επισκεφθεί για να διαπιστώσει ιδίοις όμασι την πρόοδο των έργων. Ο ίδιος, ρωτήθηκε από τον κ. Κουσουρνά για το χρονοδιάγραμμα, μάλιστα ο πρώην Δήμαρχος συνεχάρη τους μελετητές και είπε ότι μας έπεισαν ότι κάτι ξεχωριστό θα γίνει στη Ρόδο αλλά ανέφερε ότι υπάρχει και μία διάχυτη εντύπωση στον κόσμο ότι κάτι δεν πάει καλά στην επένδυση και ρώτησε που βρισκόμαστε τώρα.

Από την πλευρά του, ο κ. Βρούχος είπε ότι το έργο εξελισσόταν κανονικά αλλά δυστυχώς συνέβησαν γεγονότα που ήταν πέρα από τις δυνατότητές τους, αναφερόμενος στην πανδημία. Όπως είπε, επειδή είναι Ροδίτες οι κύριοι μέτοχοι υπάρχει η διάθεση να κάνουν κάτι μοναδικό, αλλά αντικειμενικοί λόγοι τους επιβάλουν να σταματήσουν. Υπάρχει και business plan, πώς γίνεται βιώσιμο δηλαδή το έργο κτλ. Ωστόσο, όλα πήγαν πίσω με την πανδημία αφού δεν μπορούν να το λειτουργήσουν όπως το είχαν σχεδιάσει και έτσι έπρεπε να αναστείλουν τη λειτουργία του μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα, κάτι που ακόμη δεν έχει συμβεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα υποδομής και μένει η τελική διαμόρφωση με χώμα, το γκαζόν κτλ., κάτι που μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα ενώ το ηχόραμα δουλεύεται και τα μηχανήματα τα κύρια της προβολής είναι με διαδικασία μίσθωσης, δηλαδή σε δυο-τρεις μήνες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αλλά πρέπει κάτι τέτοιο να στέκει και επιχειρηματικά. Για τον Δήμο είπε ότι υπάρχουν κάποιες απόψεις που έχει εκείνος και οι ίδιοι έχουν κάποιες αντίθετες απόψεις και βρίσκονται στη διαδικασία να συγκλίνουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

Flashback στο έργο
Την εκδήλωση άνοιξε ο κ. Βρούχος, ο οποίος μίλησε για την Εταιρεία αλλά έκανε και μία σύντομη αναδρομή στο έργο, χαρακτηρίζοντάς το «ορόσημο» για το νησί και τον ελληνικό τουρισμό γενικότερα. Καταρχάς, είπε ότι η Εταιρεία ανέλαβε, μετά από διεθνή διαγωνισμό, τη χρήση του κήπου «Ήχος και Φως», έναντι ενοικίου και ποσοστού επί του εσόδων του πάρκου. Βασικός μέτοχος της «Ήχος και Φως Α.Ε.» είναι η Εταιρεία «ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΕΧΝΚΗ Α.Ε», η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Δωδεκανήσου, η οποία την τελευταία εικοσαετία έχει εκτελέσει πλήθος σύνθετων και απαιτητικών έργων, τόσο στο νησί όσο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εργοδότης τεχνικού-επιστημονικού προσωπικού στη Δωδεκάνησο, απασχολώντας σταθερά και διαχρονικά περισσότερους από είκοσι διπλωματούχους μηχανικούς.

Το ενδιαφέρον της Εταιρείας ξεκίνησε το 2009 όταν επί Δημαρχίας Χατζή Χατζηευθυμίου, έγινε ο πρώτος διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ακινήτου ο οποίος, για διάφορους λόγους, κηρύχθηκε άγονος. Τον Μάρτιο του 2013, επί Δημαρχίας Στάθη Κουσουρνά, έγινε νέος διεθνής διαγωνισμός και η Εταιρεία αναδείχθηκε ανάδοχος. Μετά από έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τον Ιανουάριο του 2016 υπεγράφη το προσύμφωνο με τον Δήμο Ρόδου, επί Δημαρχίας Φώτη Χατζηδιάκου, οπότε και παρέλαβαν το ακίνητο σε πολύ άσχημη, δυστυχώς, κατάσταση, όπως είπε ο κ. Βρούχος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η οικονομική κρίση αλλά και οι διάφορες γραφειοκρατικές εμπλοκές, είχαν οδηγήσει στην εγκατάλειψη του κήπου, με συνέπεια η καταστροφή να κινδυνεύει να γίνει μία αναστρέψιμη. Συγκεκριμένα, εκείνα που αντίκρισαν ήταν:

Μισογκρεμισμένοι τοίχοι, φθαρμένα σκαλοπάτια και παρτέρια, κατεστραμμένα βοτσαλωτά, διαλυμένες υποδομές, άγρια βλάστηση, αδιάβατα μονοπάτια, καταφύγιο αστέγων και εξαρτημένων ατόμων. Και είπε, στη συνέχεια ο κ. Βρούχος: «Παρ’ όλα αυτά, η αγάπη μας για τον τόπο και το όραμα που είχαμε για το Ήχος και Φως, μας ώθησε να δημιουργήσουμε την καλύτερη δυνατή ομάδα μελετητών και συνεργατών, σε διεθνές, πραγματικά, επίπεδο, για να παραδώσουμε κάτι μοναδικό για το οποίο θα είμαστε περήφανοι εμείς, ως Ρόδιοι επιχειρηματίες, αλλά και όλοι οι επενδυτές του έργου αλλά και όλοι οι ροδίτες γενικότερα».

Έτσι, με μεγάλο ενθουσιασμό ξεκίνησαν οι μελέτες για την αδειοδότηση του έργου οι οποίες έρεπε να φέρουν την έγκριση του ΚΑΣ και μέσα από την πολύ καλή συνεργασία που είχαν με την τοπική αρχαιολογική υπηρεσία, τη Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης αλλά και την εμπειρία του κ. Γιαννόπουλου σε αντίστοιχα έργα, μόλις σε δύο χρόνια κατάφεραν να αδειοδοτήσουν το πάρκο και έτσι το Φεβρουάριο του 2018, πέντε χρόνια μετά τον διαγωνισμό, να υπογράψουν το οριστικό συμφωνητικό με τον Δήμο Ρόδου το οποίο επίσης έλαβε την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και να εγκατασταθούν στο πάρκο τον Μάρτιο του 2018.

Είπε, μάλιστα, ότι ο χώρος είναι τόσο μαγικός που σε καμία στιγμή αυτά τα 11 χρόνια δεν σκέφτηκαν να εγκαταλείψουν το έργο. Μάλιστα, το όραμα αυτό είναι που, σύμφωνα με τον κ. Βρούχο, κράτησε την επένδυση ζωντανή από το 2013, εν μέσω οικονομικής κρίσης, θεομηνιών και καταστροφών στο χώρο, κλοπών, καταγγελιών, εξωδίκων, μηνύσεων και ιδιαίτερα της πανδημίας της τελευταίας χρονιάς η οποία πραγματικά εξάντλησε κάθε δυνατότητα συνεργασίας του έργου.

Θέλησε, ακόμη, να τονίσει ότι, παρά τη φιλοδοξία και το όραμα των ντόπιων μετόχων, το όλο έργο αποτελεί τελικά μία επένδυση, η οποία γίνεται από μία επιχείρηση η οποία επενδύσει τα χρήματά της, για να παράγει κέρδος, τηρώντας πάντοτε τους νόμους, τους κανόνες της αγοράς, τις απαιτήσεις της σύμβασης και όλες τις διαδικασίες. Στο έργο, εκτός του ενοικίου που ήδη εισπράττεται παρ’ ότι το έργο δεν λειτουργεί και του ποσοστού του τζίρου που προβλέπεται όταν οι επιχειρήσεις λειτουργήσουν, ο Δήμος και η Ρόδος θα παραλάβει έναν πρότυπο χώρο πρασίνου, ανοιχτό όλη την ημέρα, με δωρεάν είσοδο, με όλα τα σύγχρονα μέσα ασφαλείας και υγιεινής. Ταυτόχρονα, περισσότερα από 120 άτομα θα απασχολούνται καθημερινά για τη λειτουργία του πάρκου στην πλήρη του ανάπτυξη!

Η επένδυση: Μέχρι σήμερα, έχουν επενδύσει πάνω από 1.250.000 ευρώ, τα οποία είναι αποκλειστικά χρήματα των μετόχων, δίχως δάνεια και επιδοτήσεις. Ενδεικτικά, έχουν γίνει: Αποκατάσταση αναλημματικών τοίχων, αποκατάσταση παλαιού θεάτρου, αποκατάσταση κτηρίου ελέγχου ηχοθεάματος, σσύγχρονες Η/Μ υποδομές ύδρευσης, αποχέτευσης, άρδευσης και φωτισμού, υποδομές για πρόσβαση ΑΜΕΑ, κατασκευή 670 τ.μ. στεγασμένων χώρων με WC, αποθήκες και ανελκυστήρες AMEA, αναψυκτήριο, φύτευση 5.000 φυτών και δέντρων, παραγωγή σύγχρονου (3D mapping) ηχοράματος διάρκειας 30 λεπτών σε 6 γλώσσες ταυτόχρονα.

Το έργο
Στη συνέχεια, ο κ. Βρούχος είπε ότι μετά από εξαντλητική έρευνα κατάφεραν να επιλέξουν τους κορυφαίους συνεργάτες στο είδος τους που, όμως, η πανδημία, το έκανε πολύ δύσκολο να συνεργαστούν στην πιο κρίσιμη φάση του έργου, στο τέλος του. Αναλυτικά:

Ο κ. Γιαννόπουλος
Ξεκινώντας, είπε ότι το «Ήχος και Φως» που είχε καθιερωθεί ως χωρικό σημείο αναφοράς της πόλης της Ρόδου για δεκαετίες, είναι δείγμα πολύ πρώιμης συνεργασίας, από τη δεκαετία του 1960, του Δήμου της Ρόδου με το νεοσύστατο τότε ΕΟΤ για να εγκαταστήσει ο τελευταίος μία πολύ καινοτόμα για την εποχή της λειτουργία που ήταν το ηχόραμα του «Ήχος και Φως».

Δηλαδή, το Παλάτι των Ιπποτών, με τη χρήση χιλιάδων λαμπτήρων έγινε πρωταγωνιστής ενός αφηγήματος της ιστορίας της Ρόδου που αφηγούνταν φωνές όπως ήταν του Μάνου Κατράκη στα ελληνικά και του Πίτερ Ουστίνοφ στα αγγλικά. Ο δημοτικός ανθόκηπος είναι ένα τμήμα του οργανωμένου πρασίνου που περιβάλλει τη μεσαιωνική τάφρο, έτσι όπως το σχεδίασαν το μεσοπόλεμο οι Ιταλοί και είναι το μοναδικό κομμάτι που είναι ανθόκηπος και το μοναδικό σημείο που προσφέρει μία ανεπανάληπτη οπτική του Παλατιού του Ιπποτών.

Μάλιστα, ο κ. Γιαννόπουλος, χαρακτήρισε τον κήπο έναν «γνωστό άγνωστο» για τους Ροδίτες, αναφέροντας ότι κανείς δεν ξέρει ότι το «Ήχος και Φως» δεν είναι κατασκεύασμα της εποχής της Ιταλοκρατίας αλλά είναι νεοελληνική κατασκευή και ότι μόνο ο κήπος είναι. Αυτή την παραδοξότητα, λοιπόν, συμφώνησαν όλοι μαζί να ανατρέψουν, δηλαδή να ανοίξουν τον κήπο στον κόσμο, όπως και ότι χρειάζονταν να προσφύγουν στην ιδέα ενός θεματικού πάρκου που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. «Η επιτομή της ιδέας είναι το θεματικό πάρκο», είπε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων, λοιπόν, μετακινείται η είσοδος για τα εισιτήρια, ώστε να είναι ελεύθερος στην πρόσβαση ο κήπος, όπως και οι θεατές από το αμφιθεατράκι που γνωρίζουμε, στη νοτιοδυτική πλευρά του κήπου για να είναι πιο κοντά στο Καστέλο και την καφετέρια που μεταφέρεται απέξω μέσα, σε τρεις διαφορετικές πλευρές.

Σημειώνεται ότι υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα, τα οποία δημιουργήθηκαν με προσχώσεις και έτσι πήγαν στη λύση της βύθισης λειτουργιών όπως αίθουσες εκδηλώσεων, εκθέσεων κτλ. και το ΚΑΣ τους έδωσε τελικά τη δυνατότητα για υπόγειους χώρους κάτω από το πρώτο διάζωμα του κήπου. Αυτό σημαίνει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χώροι υγιεινής για πολλά άτομα, ανελκυστήρας, εστιατόριο κ.ά.

Για τους υπαίθριους χώρους έκαναν την επιλογή μία κατασκευής 650 τ.μ. βυθισμένων αιθουσών, μεταλλικής, ούτως ώστε αν χρειαστεί στο μέλλον να λυθεί η κατασκευή και να έρθει στην προτέρα κατάσταση, να γίνει. «Ήταν επιλογή μας, ως μελετητές, να πάμε σε μία λογική παρέμβασης χαμηλών τόνων, σεμνής», είπε ο κ. Γιαννόπουλος, «σεβόμενοι και την ιστορία που κουβαλά ο χώρος και ότι το σημείο αυτό συνδιαλέγεται με πάρα πολύ σημαντικά αποτυπώματα της ιστορίας της πόλης».

Αρχιτεκτονική τοπίου
Για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου μίλησε η κα Παγκάλου λέγοντας ότι είναι ένας κήπος που δημιουργήθηκε την εποχή του μεσοπολέμου αλλά έχει σαφείς αναφορές στους μεσαιωνικούς κήπους. Αφού έγινε μία εκτίμηση της κατάστασής του, λοιπόν, αφαίρεσαν τα ξενικά είδη.

Είπε ότι ως χώρος παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί ακριβώς εξελίσσεται σε τρία επίπεδα και αυτό που θέλουν να δώσουν είναι τις διαφορετικές χωρικές εμπειρίες που αποκομίζει κάποιος μπαίνοντας από την πλατεία Ρίμινι, μέσα από τους μεγάλους φίκους, και σιγά σιγά να καθώς περιηγείται στο χώρο, περνώντας από το σιντριβάνι στον κήπο των ρόδων αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να καταλάβει πώς ένα τοπίο εξελίσσεται μέσα στο χρόνο. Φεύγοντας από τον κεντρικό πυρήνα, επαναλαμβάνονται κάποια μοτίβα αλλά μέσα σ’ αυτό βρίσκουμε, εκτός από τις παλιές τριανταφυλλιές, και άλλα φυτικά στοιχεία, όπως φασκόμηλο, λεβάντες, ακόμα και θυμάρια για να ενεργοποιήσουν όλες τις αισθήσεις.

Πολύ σημαντικό είναι ότι ο κήπος αυτός θα είναι ελεύθερα προσβάσιμος απ’ όλους τους κατοίκους και τους επισκέπτες ενώ θέλουν να δώσουν και έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα σ’ αυτό το πάρκο. Χρησιμοποίησαν ακόμη λεμονιές και πορτοκαλιές κατά μήκος των αναλημματικών τοίχων, πάντα κάνοντας αναφορές σε παλιές γκραβούρες ή σε πίνακες της εποχής.

Η φύτευση στα καφέ αλλάζει, γίνεται πιο πράσινη και προσφέρει σκιά. Ανεβαίνοντας στο τρίτο επίπεδο, κάνουν μία αναφορά στους ροδανόκηπους που χρησιμοποιούνταν για την κουζίνα αλλά και φυτά με ιαματικές ικανότητες ενώ και εδώ θα μπορούν να γίνονται εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Στο χώρο της ορχήστρας, μπροστά στο θεατράκι, η πρόθεσή τους είναι να χρησιμοποιήσουν πίδακες νερού που και θα αλλάξουν τη θερμοκρασία τις πρωινές ώρες αλλά θα είναι και πόλος έλξης και παιχνιδιού για τα παιδιά. Επίσης, υπάρχουν παιδικές χαρές με σύγχρονα, ανακυκλώσιμα υλικά, και αφού υπάρχουν μεσαιωνικές αναφορές στο χώρο και αυτή θα είναι θμεατική, δηλαδή θα έχει ένα μικρό ξύλινο κάστρο ή άλλα παιχνίδια που θα ταξιδεύουν τα παιδιά στο χώρο και το χρόνο. Η ξυλεία είναι από αειφόρα υλοτομία και βέβαια δεν χρησιμοποιούν πλαστικό αλλά μικρό βοτσαλάκι σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και εθνικές προδιαγραφές. Σημειώνεται ότι όλα τα υλικά είναι αυτά που βρήκαν.

Τι διαδέχεται το θρυλικό ηχοθέαμα
Πηγαίνοντάς μας στη νύχτα όπου κάνει…τα «μαγικά» της, η και Ντεκώ, είπε ότι πρωταρχικό τους ζητούμενο ήταν να φωτοδοτείται ο χώρος αλλά πολύ διακριτικά ούτως ώστε το φως να μην είναι δεσπόζον μέσα στη νύχτα, έτσι ώστε αφενός να υπογραμμίσει τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του χώρου αφετέρου να αφήσουν όλες τις αισθήσεις να αναπτυχθούν και κυρίως της όσφρησης. Θα υπάρχει λοιπόν ένα σύστημα σε όλο τον ανθόκηπο τέτοιο έτσι ώστε ο φωτισμός να μπορεί να αυξομειώνεται και να μειώνεται καθώς περνάει η νύχτα.

Η φιλοσοφία τους είναι να υπάρχει το αποτέλεσμα του φωτός αλλά τα φωτιστικά να μην είναι διακριτά και να «κρύβονται», Πολύ σημαντικά στοιχεία είναι το βοτσαλωτό, ο αναλημματικός τοίχος, το θεατράκι και όλοι οι χώροι που είναι φυτευμένοι με μεγάλη ποικιλία από ρόδα. Για το κεντρικό σιντριβάνι θα επιλέξουν ένα που θα είναι κλασικό στο σχήμα του και θα αλλάζουν αργά τα χρώματα αλλά σε αποχρώσεις από ανοιχτό γαλάζιο μέχρι θερμό λευκό. Το κεντρικό σημείο με τα ρόδα θα το φωτίσουν με «πυγολαμπίδες» που θα φωτίζουν επιλεκτικά τις τριανταφυλλιές. Οι μοναδικοί φίκοι της εισόδου θα λειτουργήσουν για τους ίδιους σαν γλυπτά της φύσης και θα φωτιστούν από κάτω προς τα πάνω ενώ θα τονίσουν το πράσινο.

Επίσης, πολύ διακριτικά θα φωτίσουν το θεατράκι ώστε κάποιος να μπορεί να περιηγηθεί και το βράδυ. Και η σκηνή το πρωί μπορεί να έχει τους πίδακες νερού που το βράδυ θα «χορεύουν» και θα αλλάζουν χρώματα υπό τους ήχους κάποια μουσικής, κάτι που από μόνο του αποτελεί θέαμα. Στο family section, δηλαδή με την παιδική χαρά και το καφέ για τους γονείς, που θα μπορεί να λειτουργεί και βραδινές ώρες, τα φωτιστικά θα παιχνιδίζουν, θα υπάρχουν και φωτιστικά σώματα τα οποία θα είναι ασφαλή για να παίζουν τα παιδιά.

Το ηχόραμα
Όπως είναι γνωστό, αυτό προβάλλεται πάνω στους τοίχους του Καστέλου και θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό με τα πλέον σύγχρονα μέσα και την τεχνολογία αιχμής του 3D mapping. Μάλιστα, σε σχέση με το παρελθόν που το Ήχος και Φως χρησιμοποιούσε πάρα πολλά φώτα, οι επενδυτές έχουν αποφασίσει να βάλουν προτζέκτορες λέιζερ, της τελευταίας διετίας, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν λιγότερη ενέργεια κατά 90-95%! Ακόμη, το Ήχος και Φως δεν θα είναι τέτοιο αλλά video mapping, μία τεχνική κατά την οποία οι δημιουργοί χρησιμοποιούν την ίδια την αρχιτεκτονική των επιφανειών πάνω στα οποία προβάλλεται.

Στην προκειμένη περίπτωση θα έχουμε μία τρισδιάστατη εικόνα,,δηλαδή από τα παράθυρα του τοίχου θα μπορούμε να μπούμε μέσα στο Καστέλο, ή θα γκρεμίζονται οι τοίχοι και άλλα εφέ. Επίσης, θα χρησιμοποιήσουν προβολές και πάνω στα δένδρα που ενδείκνυνται. Μάλιστα, σε ένα σημείο φιλοδοξούν να αναβιώσουν και τον Κολοσσό!

Μάλιστα, για την ομάδα αυτή η κα Ντεκώ είπε χαρακτηριστικά ότι είναι μία ομάδα η οποία κάνει ποίηση με την εικόνα, δηλαδή είναι πάρα πολύ εντυπωσιακό το αποτέλεσμα αλλά έχει πάντα ποίηση μέσα του. Στη συνέχεια, ήρθαν οι δημιουργοί που έδειξαν ένα εντυπωσιακό demo από τη δουλειά τους, ενώ έχουν βραβευθεί πολλές φορές σε φεστιβάλ φωτός.

Όσον αφορά την αφήγηση, η κα Ντεκώ είπε ότι όλη η ομάδα που ασχολήθηκε με αυτό, πήρε τη γενναία απόφαση να μην εστιάσουν μόνο στην εποχή των Ιπποτών αλλά να μιλήσουν για όλη την ιστορία της Ρόδου. Αυτό, όμως, ήταν ένα τεράστιο έργο το οποίο κατάφεραν να το συμπυκνώσουν περίπου στα 25-35 λεπτά. Αποφάσισαν συγκεκριμένα να αφηγηθούν μία ιστορία, ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, το οποίο θα το αφηγηθούν δύο πρόσωπα, ένας άντρας που θα είναι ο Ήλιος και η γυναίκα θα είναι η Ρόδος.

Ο διάλογός τους περνάει από τη γέννηση της Ρόδου μέχρι το σήμερα και ταυτόχρονα οι θεατές θα βλέπουν τις εντυπωσιακές εικόνες. Μάλιστα, κράτησαν την πρώτη παράγραφο από το Ήχος και Φως το τότε, αποτίοντας έτσι φόρο τιμής. Επίσης, έχει γραφτεί 35’ πρωτότυπη μουσική με ηχητικά εφέ που «ντύνει» την αφήγηση, ενώ έχει μεταφραστεί σε έξι γλώσσες. Ταυτόχρονα θα ξεκινάει και το video mapping.

Την αφήγηση θα κάνουνο δύο ηθοποιοί, επώνυμοι Έλληνες, επώνυμοι θα είναι και στην αγγλική γλώσσα και θα φροντίσουν και στις άλλες γλώσσες να είναι αναγνωρίσιμες φωνές ηθοποιών στη χώρα τους.

Κλείνοντας, μάλιστα, οι δημιουργοί του video mapping, τόνισαν ότι παρά το γεγονός ότι θα υπάρχει αφήγηση, για τους ίδιους είναι σημαντικό να μιλούν και οι ίδιες οι εικόνες, και το πιο σημαντικό είναι να κάνουν τους τοίχους «να μιλήσουν» με μία ποιητική γλώσσα και να δώσουν μία πιο «αρτίστικ» ματιά, να «μπλέξει» δηλαδή ο μύθος με την ιστορία. Στην ιστορία υπάρχει αναφορά και στους σεισμούς, και στη δημιουργία του Κολοσσού, στο θάνατο του δράκου και σε πολλά άλλα.

Η κ. Ελευθερία Ντεκώ
Η κ. Ελευθερία Ντεκώ
Η κ. Έλλη Παγκάλου
Η κ. Έλλη Παγκάλου
Ο κ. Γιώργος Γιαννόπουλος
Ο κ. Γιώργος Γιαννόπουλος
Η ομάδα που παρουσίασε το φιλόδοξο project του ήχος και φως
Η ομάδα που παρουσίασε το φιλόδοξο project του ήχος και φως

Διαβάστε ακόμη

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»