Έρευνα για το προφίλ του Έλληνα οδηγού

Έρευνα για το προφίλ του Έλληνα οδηγού

Έρευνα για το προφίλ του Έλληνα οδηγού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 187 ΦΟΡΕΣ

Στοιχεία για τις παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους και τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 - 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει το όριο ταχύτητας και το STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, ενώ τέλος δεν ξεχνά να παρκάρει παράνομα.

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, το προφίλ του οποίου σκιαγραφούν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, που παρουσιάστηκαν στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

«Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας.

Χρειάζεται πολλή δουλειά για να αλλάξει η κακή νοοτροπία
Η συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού είναι επιεικώς απαράδεκτη και αυτό διαπιστώνεται από την καθημερινή οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους.

Τα αποτελέσματα της παρακάτω έρευνας δείχνουν ότι θέλει ακόμη να γίνει πολλή δουλειά για να αλλάξει αυτή η κάκιστη νοοτροπία. Θα έλεγα μάλιστα πως θα πρέπει ακόμη να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να δούμε τα πρώτα αχνά θετικά αποτελέσματα.

Μέχρι τότε όμως πάμπολλα δυστυχήματα θα αφαιρέσουν δυστυχώς ακόμη πολλές ζωές, θα προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς αλλά και πάμπολλες δικαστικές διαμάχες.

Το σίγουρο είναι πως η Ελλάδα θα εξακολουθεί ακόμη για πολύ καιρό να κατέχει τα πρωτεία στην κακή οδήγηση και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και την πολύ κακή κατάσταση των ελληνικών δρόμων, παλαιών ή καινούργιων, η συντήρηση των οποίων γίνεται απλώς και μόνο για να καλυφθούν οι κακοτεχνίες.

Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα (Άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.
Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρείς μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

**Αποτελέσματα με αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας
-Xρήση ζώνης ασφαλείας
Σύμφωνα με τα στοιχεία, επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1.260.000 δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί.

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
Το παραβίασαν 2.800.000, δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες
-Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι
Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς,το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες

-Παραβίαση STOP
346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες.
-Xρήση αλκοόλ
750.000 οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%.
-Κινητό και οδήγηση
2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι, ποσοστό 49%. Οι μοτοσικλετιστές πρώτοι, με δεύτερους τους επαγγελματίες.

-Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό
577.000 είχαν αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10% .
-Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση
-1.038.000 το ξέχασαν πριν ξεκινήσουν, ποσοστό 18%.
-Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης
404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%.
-Οδήγηση μοτοσικλέτας χωρίς κράνος
180.000, ποσοστό 35%,

-Παράνομο παρκάρισμα
865.000 - ποσοστό 15%, ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλο-πάρκαραν, ποσοστό 21%.
Οικονομικό κόστος
Σύμφωνα με τα στοιχεία προερχόμενα από την Παγκόσμια Τράπεζα, τα οποία παρουσίασε ο ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε.
Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων
Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός - όχημα - οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα, απαιτείται:
• Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,
• Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,
• Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,

• Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,
• Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,
• Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Το μέλλον που δεν βλέπουμε

Γιάννης Παρασκευάς: Μία βόλτα στη Λίνδο

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες