Οι ερευνητικές εργασίες στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

Οι ερευνητικές εργασίες  στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

Οι ερευνητικές εργασίες στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 378 ΦΟΡΕΣ

Ένα καινοτομικό μοντέλο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

Τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», έθεσαν ως βασικό στόχο της ίδρυσής τους να προσφέρουν όχι μόνο υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, αλλά ολοκληρωμένη μόρφωση, με έμφαση στη δημιουργική σκέψη, στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, στον αρμονικό συνδυασμό της ανθρωπιστικής παιδείας με τη σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία, στην ταυτόχρονη προαγωγή της ατομικής πρωτοβουλίας και της συλλογικής προσπάθειας.

Να βελτιώσουν την ποιότητα και τον τρόπο της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Να προτείνουν διδακτικές-παιδαγωγικές καινοτομίες στα σχολικά προγράμματά τους.

Ανάμεσα στις εκπαιδευτικές καινοτομίες που υλοποιούνται συμπεριλαμβάνονται οι «Ερευνητικές Εργασίες». Η υλοποίηση αυτής της καινοτομίας συνέβαλε στην καθιέρωση εκπαιδευτικών πρακτικών που βασίζονται στη συνεργασία, τη διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καλλιέργεια στάσεων και τη δημιουργία ενός σχολικού κλίματος που ενθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών.

Οι «Ερευνητικές Εργασίες» αποτελούν ένα καινοτομικό μοντέλο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που εφαρμόζεται στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Οι μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, επιλέγουν θέματα για επεξεργασία, διαμορφώνουν ερευνητικούς στόχους, σχεδιάζουν την ερευνητική διαδικασία που θα ακολουθήσουν, συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα και εξάγουν συμπεράσματα.

Επιπρόσθετα, κοινοποιούν στην ευρύτερη κοινότητα τις έρευνές τους μέσω της συγγραφής επιστημονικών άρθρων.

Με τον τρόπο αυτό, εξοικειώνονται με τη δομή, το περιεχόμενο, τους γλωσσικούς και απεικονιστικούς κώδικες που συνθέτουν ένα επιστημονικό άρθρο.

Παρά τις ιδιαιτερότητες της φετινής χρονιάς, έχει ξεκινήσει και συνεχίζεται απρόσκοπτα σε διαδικτυακό περιβάλλον η εκπόνηση των νέων ερευνητικών εργασιών από τους μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους. Σε αυτές συμμετέχουν μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α’ τάξης του Λυκείου.

Φέτος, κατά την πρώτη φάση του προγράμματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να ενημερωθούν από τους Καθηγητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για τον τρόπο σύνθεσης και εκπόνησης μίας ερευνητικής εργασίας. Η καθοδήγηση των Καθηγητών θα αποτελέσει σημαντικό εφόδιο για τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων, αφού θα τους προετοιμάσει και θα τους ενισχύσει σημαντικά με πληροφορίες και γνώσεις που θα τους χρειαστούν τόσο στη σχολική όσο και στη μετέπειτα πανεπιστημιακή τους πορεία.

Τα εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» ευχαριστούν θερμά τον κ. Κωνσταντίνο Τσολακίδη, Ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και τους κυρίους κ. Νικόλαο Ανδρεαδάκη και Μιχάλη Σκουμιό, αναπληρωτές καθηγητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου που πραγματοποίησαν τις διαλέξεις.

Αυτή την περίοδο οι μαθητές έχουν ήδη επιλέξει τα θέματα των εργασιών και υλοποιείται η εκπόνησή τους. Σε τακτά χρονικά διαστήματα υπάρχουν διαδικτυακές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους μαθητές.

Ήδη κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων οι εκπαιδευτικοί έχουν επαναδιαπραγματευτεί το θέμα με τους μαθητές, έχουν εξηγήσει και συνδημιουργήσει με τους μαθητές τη μέθοδο και τα κριτήρια αξιολόγησης της εργασίας και έχουν φροντίσει για τη δημιουργία των επιμέρους ομάδων εργασίας των μαθητών.

Οι εργασίες που θα προκύψουν από αυτή τη διαδικασία θα παρουσιαστούν στους μαθητές στο πλαίσιο του «7ου Μαθητικού Συνεδρίου» των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς διαδικτυακά (ή διά ζώσης εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες).

Στο συνέδριο αυτό δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να παρουσιάσουν οι ίδιοι εργασίες με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής μελέτης / έρευνας και με αυτό τον τρόπο εξοικειώνονται με τη διαδικασία της παρουσίασης ερευνητικής εργασίας σε Επιστημονικό Συνέδριο.

Η Διεύθυνση των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» ευχαριστεί τους και συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι (παρά τον αυξημένο φόρτο εργασίας που έχουν τα διαδικτυακά μαθήματα που πραγματοποιούν αυτή την περίοδο) καθοδηγούν αποτελεσματικά τους μαθητές σε όλες τις φάσεις της σχεδίασης και της υλοποίησης των ερευνητικών εργασιών.

Άξιοι θερμών συγχαρητηρίων είναι και οι μαθητές των εκπαιδευτηρίων, όχι μόνο για την υψηλή ποιότητα των εργασιών που συγκροτούν κάθε σχολική χρονιά, αλλά και για τη συνέπεια και υπευθυνότητα που επιδεικνύουν σε όλη τη διάρκεια της εκπόνησης των ερευνητικών εργασιών τους.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων