«Με τη μάσκα μου μπορώ... τα δικαιώματά μου να διεκδικώ»
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 550 ΦΟΡΕΣ
Όμορφες συνεργασίες με ηχηρά μηνύματα από τα σχολεία μας σε συνθήκες Πανδημίας
Μία ομάδα Νηπιαγωγών από όλη την Ελλάδα ανέλαβε αυτήν την δύσκολη σχολική χρονιά ένα διαφορετικό eTwinning έργο. Ο τίτλος του έργου "Wearing my mask I can....", μας προϊδεάζει ότι οι μηνιαίες δράσεις του θα περιστρέφονται γύρω από τι άλλο; Την μάσκα.
Αρχικά ο Σεπτέμβρης ήταν αφιερωμένος στη σωστή χρήση της μάσκας από τα νήπια και έπειτα το θέμα θα επεκτείνονταν επιπρόσθετα, στη χρήση και το ρόλο της μάσκας σε όλες τις χρονικές περιόδους με διαφοροποίηση σε εμφάνιση, χρήση και συμβολισμό. Η μάσκα γίνεται λοιπόν το εργαλείο, προκειμένου να εκπαιδευτούν οι μαθητές στο νηπιαγωγείο σε διάφορες θεματικές.
Τον Νοέμβριο τα σχολεία όλης της χώρας αναστέλλουν την λειτουργία τους λόγω της πανδημίας του Covid 19 και στο προσκήνιο μπαίνει πια η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ένα εγχείρημα πρωτόγνωρο για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Το έργο "Wearing my mask I can" όμως συνεχίζεται και προσαρμόζεται στις νέες εξ αποστάσεως συνθήκες. Μέσα από τις ψηφιακές τάξεις με συνεργούς και τους γονείς οι οποίοι παίρνουν πια ενεργό ρόλο, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν σταματά.
Τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία του έργου επιλέγουν τον μήνα Δεκέμβριο να ασχοληθούν με τα Δικαιώματα του παιδιού με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα στις 11 Δεκεμβρίου.
Η δράση φέρει τον τίτλο “Με τη μάσκα μου μπορώ… τα δικαιώματά μου να διεκδικώ" με στόχους την ευαισθητοποίηση, την προώθηση της ενσυναίσθησης και την εκμάθηση των βασικών δικαιωμάτων του παιδιού, έτσι ώστε οι μαθητές να οραματιστούν μια ευτυχισμένη παιδική ηλικία, να εκτιμήσουν τις καθολικές ανάγκες των παιδιών και να αντιληφθούν τις διαφορές στις συνθήκες ζωής που υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Το Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου, το Νηπιαγωγείο Πιπεριάς Πέλλας το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας και το 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου Κρήτης ένωσαν τις δυνάμεις τους και ανέλαβαν την δημιουργία συνεργατικού τραγουδιού και αφίσας προσπαθώντας να δώσουν το δικό τους μήνυμα για τα δικαιώματά των παιδιών.
Μέσα από μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική διαδικασία, με μαθητές πάντα πρόσχαρους παρά την μικρή τους ηλικία και με την ανεκτίμητη βοήθεια των γονέων τους, οι μαθητές παρακολούθησαν παρουσιάσεις και βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών, αξιοποίησαν τις πρότερες γνώσεις τους και απάντησαν σε κουίζ σχετικά με τα δικαιώματα,συζήτησαν,έγραψαν, αναστοχάστηκαν, διάβασαν παραμύθια και αντάλλαξαν ζωγραφιές. Στη συνέχεια συνέδεσαν εικόνες αφού τις περιέγραψαν λεκτικά και δημιούργησαν ρίμες με την απαραίτητη ομοιοκαταληξία, για να προκύψουν στίχοι εύηχοι και ελκυστικοί.
Το τραγούδι , με τίτλο: «Τα παιδιά για τα δικαιώματά τους», ενορχηστρώθηκε από τον δάσκαλο μουσικής Λιπαρίνη Γιάννη, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά ακόμη μια φορά και δημοσίως, και ερμηνεύτηκε από την μαθήτρια Σαμαρά Ιωάννα, καθώς ήταν τεχνικά αδύνατη η παράλληλη ηχογράφηση όλων των παιδιών.
Να επισημάνουμε εδώ ότι το τραγούδι με την σύμφωνη γνώμη των γονέων έλαβε μέρος στο διαγωνισμό στιχουργικής του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού»:
https://youtu.be/kdyHwxjXXKE
Ομάδα τραγουδιού-υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί
Λουτσοπούλου Σοφία (Νηπιαγωγείο Παστίδας) και Μπεγλοπούλου Μαρία (Νηπιαγωγείο Πιπεριάς Πέλλας): https://vimeo.com/496680691
Ομάδα Αφίσας-υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί
Σαββίγκου Ζηνοβία (Νηπιαγωγείο Παστίδας)- Γαζιώτου Λίτσα (1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας) -Σταυρουλάκη Ελένη και Βογιατζάκη Ελένη (1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου)
Το βίντεο της δράσης Δεκεμβρίου όλων των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων του έργου https://youtu.be/7lGxl_xJ9YM