Ο κόλπος των Κρητικών-Ιξιάς-Τριαντών αποδεικνύεται ασφαλές λιμάνι
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 337 ΦΟΡΕΣ
Γράφει ο Γεώργιος Β. Παπαγεωργίου
Έχω μόνο ουσιαστικές εμπειρίες, η μια που αφορά τη Νέα Μαρίνα στην περιοχή «Ζέφυρος», η οποία παρά τα τεράστια σε κόστος και έκταση τεχνικά έργα, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντισταθεί επιτυχώς κυρίως στους ισχυρούς νοτιάδες. Όλα βρίσκονται εν κινδύνω στη Μαρίνα.
Έζησα χρόνια στην περιοχή, παρακολούθησα όλα τα έργα εξ αρχής και τις τεράστιες δυσκολίες με την τοποθέτηση κυβολίθων ειδικών από τσιμέντο σε μεγάλο ύψος και έκταση-μήκος-πλάτος, οι οποίοι και δεν μπορούν να αντισταθούν επιτυχώς στη μανία των ισχυρών ανέμων.
Η δεύτερη εμπειρία μου αφορά την περιοχή Κρητικών-Ιξιάς όπου ζω τα τελευταία χρόνια. Παρακολουθώ το γεγονός ότι όταν υπάρχουν ισχυροί κυρίως βοριάδες άνεμοι αλλά και νοτιάδες, πολλά μεγάλα σκάφη, τάνκερ, μικρά και μεγάλα, διάφορα εμπορικά αλλά και επιβατηγά. Σήμερα είδα και το επιβατηγό πλοίο της εταιρείας BLUE STAR FERRIES και άλλα πέντε σκάφη, να είναι ελλιμενισμένα με ασφάλεια στον κόλπο των Κρητικών - Ιξιάς- Τριαντών διότι δεν μπορούσαν να είναι ασφαλή στο κεντρικό λιμάνι και απορώ γιατί έγινε εκεί.
Τα φαινόμενα λοιπόν δεν μας απατούν. Αντιθέτως μας επιβεβαιώνουν ότι ένας φυσικός κόλπος, είναι ασφαλέστερος από το πιο κεντρικό εμπορικό αλλά και τουριστικό λιμάνι. Είναι κυρίως ΥΠΗΝΕΜΟΣ ακόμη και στα πιο ακραία καιρικά φαινόμενα των ισχυρών ανέμων, αλλά και ασφαλές για ΟΛΑ τα πλοία γιατί είναι βέβαιον ότι αυτά τα σκάφη δεν ελλιμενίζοντο στον ΚΟΛΠΟ, κινδύνευαν πολύ σοβαρά και θα έπρεπε να φύγουν για να βρουν αλλού καταφύγιο.
Απορώ λοιπόν γιατί όλοι οι αρμόδιοι, ειδικοί, τεχνικοί και μη αλλά κυρίως οι παράγοντες της τοπικής κοινωνίας και εξουσίας, θεσμοί, οργανώσεις, επιμελητήρια, τεχνικά και εμπορικά, δεν ασχολήθηκαν ποτέ σοβαρά με ένα τόσο ΣΟΒΑΡΟ θέμα, αφού τα λιμάνια για τα νησιά είναι τα κορυφαία, τα πιο σημαντικά έργα υποδομής στα οποία μπορείς να στηριχθείς για την πρόοδο και ανάπτυξη του νησιού.
Μεγάλο έργο, μεγάλο κόστος, όμως απαιτεί τον ΑΝΑΓΚΑΙΟ και σοβαρό προβληματισμό ΟΛΩΝ των παραγόντων, ενώ μια ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ με μικρό κόστος, θα ήταν η αρχή.