ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου το επόμενο στοίχημα

ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου το επόμενο στοίχημα

ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου το επόμενο στοίχημα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 677 ΦΟΡΕΣ

Της
Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
στο Euro2day.gr

Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι το επόμενο στοίχημα για τον ΑΔΜΗΕ. Η ανάλυση όλων των τεχνικών και οικονομικών προαπαιτούμενων των δύο μεγάλων projects βρίσκεται σε τελικό στάδιο, προκειμένου να ενταχθούν στο τελικό σχέδιο του επόμενου Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του Διαχειριστή, 2022-2031. Το σχέδιο αυτό αναμένεται να υποβληθεί στη ΡΑΕ για έγκριση μέσα στον Μάιο.

Μετά τη δρομολογημένη διασύνδεση των Κυκλάδων, που ολοκληρώνεται με την τέταρτη φάση το 2024, και της διασύνδεσης της Κρήτης, από φέτος το καλοκαίρι με το μικρό καλώδιο και στα μέσα του 2023 με το μεγάλο, σειρά παίρνουν πλέον τα Δωδεκάνησα και οκτώ αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα σε αντίστοιχα νησιά του Β.Α. Αιγαίου. Πρόκειται για τη Σκύρο, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Λήμνο, τη Λέσβο, τη Χίο (με τα Ψαρά), την Ικαρία (με τους Φούρνους-Θύμαινα), τη Σάμο και το Αγαθονήσι.

Σύμφωνα με τους αρχικούς προϋπολογισμούς, για τη διασύνδεση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου θα απαιτηθούν περί τα 900 εκατ. ευρώ και για τα Δωδεκάνησα περί το 1,5 δισ. ευρώ. Στόχος είναι να προηγηθεί η διασύνδεση των Δωδεκανήσων, το 2027, και να ακολουθήσει δύο χρόνια μετά, το 2029, και η διασύνδεση του Β.Α. Αιγαίου. Το πλάνο της διασύνδεσης, που θεωρείται ένα από τα σημαντικά έργα του ΑΔΜΗΕ, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.

Στην πρώτη φάση, προγραμματίζονται διασυνδέσεις του ΚΥΤ Κορίνθου-Κω, Κω-Ρόδου, ΚΥΤ Νέας Σάντας-Λήμνου, Λήμνου-Λέσβου, με ορίζοντα αποπεράτωσης το 2027. Στη δεύτερη φάση, οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Αλιβερίου-Σκύρου, Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου, ως το 2028. Στην τρίτη φάση θα ακολουθήσει το κλείσιμο των διασυνδετικών βρόγχων με τις διασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου, που τοποθετείται στο 2030.

Το πόσο σημαντική είναι η προώθηση κι αυτών των νησιωτικών διασυνδέσεων με το ηπειρωτικό σύστημα, πέραν των οφελών από τη μείωση της δαπάνης για τα ΥΚΩ και την αξιοποίηση ενέργειας από ΑΠΕ, προκύπτει και από το γεγονός ότι σήμερα τα μικρής και μεσαίας κλίμακας αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα του Αιγαίου καλύπτουν το 10% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της χώρας.

Διαβάστε ακόμη

Έφυγε από τη ζωή ο πρώην δήμαρχος Χάλκης Λευτέρης Λαθουράκης

Μιχάλης Θωμάτος: «Συνεχίζουμε με σχέδιο, συνεργασία και ταπεινότητα, γνωρίζοντας ότι έχουμε μπροστά μας ένα απαιτητικό καλοκαίρι»

Αντώνης Καμπουράκης: «Κύριε Γερονικόλα, τελικά σας ενοχλεί η πραγματικότητα ή απλώς δεν σας βολεύει;»

Σημαντικές επιτυχίες είχαν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου της Ρόδου

Δύο υποθέσεις παραβατικότητας στη Ρόδο: Ανήλικος κατέληξε στο νοσοκομείο από κατανάλωση αλκοόλ – Συλλήψεις και για υπερβολική μουσική

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η φωτιά που ξέσπασε λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι στον Καλαμώνα

Φωτιά σε καλαμιές ανάμεσα σε Δαματριά και Θολό - Μεγάλη κινητοποίηση των δασοπυροσβεστικών δυνάμεων του νησιού

Τρεις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου την επόμενη εβδομάδα