Το Χιούμορ στη ζωή μας και η Γελοιογραφία στη στάση μας

Το Χιούμορ στη ζωή μας και η Γελοιογραφία στη στάση μας

Το Χιούμορ στη ζωή μας και η Γελοιογραφία στη στάση μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 447 ΦΟΡΕΣ

(Λίγα λόγια για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα)

Γράφει ο Αγαπητός Ξάνθης
Αρχιτέκτονας

Το Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E-learning), του Κέντρου Επιμόρφωσης και δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ παρέχει πλήθος εκπαιδευτικών συγχρόνων θεματικών χρησιμοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα «ΡΕΑ». Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα προγράμματα είναι το «Γελοιογραφία και Χιούμορ-Θεωρία και Πρακτική».

Η διδασκαλία του υποκειμένου διεξάγεται εξ αποστάσεως μέσω διαδικτύου προσφέροντας στον εκπαιδευμένο «αυτονομία» δηλαδή δυνατότητα μελέτης ανεξάρτητα των περιοριστικών παραγόντων, όπως είναι η φυσική παρουσία σε συγκριμένο χώρο και χρόνο.

Ο εκπαιδευτικός γνώμονας της όλης εξ αποστάσεως μάθησης είναι η απόκτηση γνώσης τόσο σε θεωριτικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για τον εμπλουτισμό σε προσωπικό αλλά και σε επαγγελματικό τομέα.
Συγκεκριμένα, ο σκοπός του δίμηνου προγράμματος είναι η εξοικείωση με την τέχνη της γελοιογραφίας σε επίπεδο χιούμορ και αφήγησης (σχεδιασμού και αστείου) και η παράλληλη διερεύνηση της λειτουργίας του κωμικού στοιχείου στο περιεχόμενο μέσα από τα διάφορα είδη της.

Ουσιαστικά, η αποδιδόμενη τέχνη της γελοιογραφίας στοχεύει στη διακωμώδηση καταστάσεων, λόγων, πράξεων προσώπων με σκοπό τη δηκτική ανάδειξη πλευρών τους και την πρόκληση κριτικής σκέψης και συζήτησης.

Με τη χρήση σκίτσων και την ταυτόχρονη δημιουργία αφήγησης στοιχείων δημιουργείται το χιούμορ, το οποίο βρίσκεται στην καρδιά της γελοιογραφίας.

Η εκμάθηση δεξιοτήτων για το παραγόμενο αποτέλεσμα ενός σκίτσου με λόγια ή και χωρίς, προσδοκά στην προσωπική βελτίωση του μαθητή τη στιγμή που η γελοιογραφία από μόνη της θεωρείται ως το κατεξοχήν εργαλείο προσέκλυσης ενδιαφέροντος τόσο στο κοινωνικό, οικονομικό αλλά και πολιτικό μοτίβο στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σ’ όλους που έχουν την ευαισθησία και την αίσθηση του χιούμορ και επιθυμούν να το εξειδικεύσουν μέσα από τη θεωρία αλλά και την πρακτική εφαρμογή.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

1η Ενότητα:

• Α. Η Γελοιογραφία ως Είδος Ιστορίας, Αναφορές Ρεύματα
• Β. Οι πηγές της Ιδέας μας και τα Είδη της Γελοιογραφίας
• Γ. Η εικόνα ενός Πάνελ της Ιστορίας

2η Ενότητα:

• Α. Χιούμορ μόνο με εικόνες
• Β. Χιούμορ και Διάλογοι
• Γ. Χιούμορ με την Πολιτική, τα Επίκαιρα και τα Διαχρονικά θέματα.

Το σκίτσο γεννιέται μέσα από το χρόνο, το χώρο, τη στιγμή, το πρόσωπο, την έμπνευση και απεικονίζεται με καθαρά οπτικά στοιχεία μέσα από ένα συγκεκριμένο ύφος, περιεχόμενο και τεχνική.
Αυτό μπορεί να συνοδεύεται συμπληρωματικά με λόγια-φούσκες συνδυάζοντας τις δεξιότητες της εικόνας με το κείμενο και τα γεγονότα με τις καταστάσεις.

Οι συμβουλές για τη χρήση κλιμακωτών προσχεδίων για μια εικόνα ευανάγνωστη, η οποία θα ενέχει ανατροπή και απόκλιση μέσα από την καθημερινότητα ή από ένα συμβάν αποδίδει την καλύτερη διερεύνηση της χιουμοριστικής λειτουργίας του σκίτσου.

Το σκίτσο είναι παράγωγο παθιασμένης εργασίας μυαλού και χεριού και το ισορροπημένο αποτέλεσμα σίγουρα θα δικαιώσει το δημιουργό αλλά και τον απολαμβάνοντα.
Οι υποδείξεις από τον εκπαιδευτή: κ. Αντώνιο Νικολόπουλο με συνεργάτη τον κ. Βασίλη Παπαγεωργίου ήταν επιτυχημένες και καίριες για να μπορεί κανείς να αντιληφθεί το σκίτσο ως έκφραση ψυχής και αποτύπωσης ψυχαγωγίας σ’ ένα κόσμο αφυδατωμένο από τη «γνήσια» χαρά.

Τα βίντεο παρουσίασης αλλά και το έντυπο υλικό παράδοσης είχαν μια θετική αποδοτικότητα εννοιών και μέσων αλλά και η επικοινωνία με τον εκπαιδευτή ήταν εποικοδομητική και «κερδοφόρα» στη λύση σχετικών προβληματισμών που ανέκυπταν κατά χρόνο εκμάθησης και των ανάλογων άμεσων απαντήσεων.

Η παρακολούθηση του προγράμματος εν’ ώρα πανδημίας ήταν μια όαση και συστήνεται σ΄ όλους που θέλουν και μπορούν να δουν τη ζωή με χιούμορ και να μεταβάλλουν τη στάση τους με στοιχεία ευθυμίας και ανατροπής της στατικότητας.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Το μέλλον που δεν βλέπουμε

Γιάννης Παρασκευάς: Μία βόλτα στη Λίνδο

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες