Ti είναι το "project" για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο "πράσινο" και "έξυπνο" νησί της Μεσογείου

Ti είναι το "project" για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο "πράσινο" και "έξυπνο" νησί της Μεσογείου

Ti είναι το "project" για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο "πράσινο" και "έξυπνο" νησί της Μεσογείου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 295 ΦΟΡΕΣ

Στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 70% στο τέλος του έργου και στην περικοπή του ενεργειακού κόστους κατά 25%, αποσκοπεί το πρόγραμμα μετατροπής της Αστυπάλαιας σε πρότυπο ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την Volkswagen.

Παράλληλα θα λειτουργήσει πιλοτικά για την αλλαγή του μοντέλου ηλεκτροπαραγωγής σε μικρά ή απομακρυσμένα νησιά. Η πρωτοβουλία αυτή είναι πλήρως εναρμονισμένη με τους στρατηγικούς στόχους της Ελλάδας για πράσινη μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ η αποτίμηση των πρώτων βημάτων του προγράμματος θα γίνει σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον CEO του ομίλου Volkswagen δρ. Herbert Diess στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στο νησί.

Το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου, εδράζεται ουσιαστικά σε τέσσερις πυλώνες: Πρώτος πυλώνας είναι η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο εγχείρημα αυτό συμβάλλει επίσης το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων "e-astypalea", το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.

Στόχος του δεύτερου πυλώνα είναι η αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής, ευέλικτα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και για κάθε προορισμό στο νησί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες, και θα εξαλειφθεί η απόλυτη εξάρτηση από ΙΧ και μισθωμένα αυτοκίνητα, ειδικά την τουριστική περίοδο.

Οι αλλαγές που θα γίνουν θα υποστηριχθούν από τον τρίτο πυλώνα, ο οποίος προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Σε αυτή την περίπτωση, στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.

Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό.

Διαβάστε ακόμη

Συμπόσιο για την πλαστική ρύπανση τον Οκτώβριο στη Ρόδο

Επιστήμονες χαρτογραφούν τις αποικίες των μυρμηγκιών στα Δωδεκάνησα

Τα μυρμήγκια Camponotus και Cremmatogaster θα μελετηθούν στην Κάρπαθο

Ιάκωβος Κολαϊνής: «Βρε πώς αλλάζουν οι καιροί» – Οικολογική ισορροπία σε αναζήτηση

Φυτεύοντας το δάσος της θάλασσας στους Λειψούς

Κλιματική αλλαγή: Ξηρασία, κυκλώνες και έντονες βροχοπτώσεις θα επηρεάσουν τη Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια, λένε οι κλιματολόγοι

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο καθαρισμός του βυθού στο Μανδράκι

Ο Φο.Δ.Σ.Α. Νοτίου Αιγαίου συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR 2023)