Άγρα πελατών-Στο κυνήγι των πελατών

Άγρα πελατών-Στο κυνήγι των πελατών

Άγρα πελατών-Στο κυνήγι των πελατών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2418 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Μανώλης Ζερβός, Γενικός Γραμματέας Ινστιτούτου Καταναλωτών Νοτίου Αιγαίου και
Αστυνομικός

Όπως υποδηλώνει το όνομα της λέξης από τα αρχαία χρόνια, το κυνήγι, το ψάρεμα και όπως χρησιμοποιείται μεταφορικά για την επιδίωξη, με τον όρο Άγρα στην περίπτωσή μας εννοούμε το κυνήγι των πελατών.

Παρόλο που η Άγρα απαγορεύεται διά νόμου και επισύρει ποινές στον υπάλληλο που προσφεύγει σε αυτή την τακτική προσέλκυσης πελατείας αλλά και στον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, παραταύτα η Άγρα συνεχίζει να υφίσταται στον βωμό του κέρδους.

Σίγουρα μια εικόνα ενός υπαλλήλου που στέκεται στα όρια του καταστήματος που εργάζεται και απευθύνει χαιρετισμό στους διερχόμενους ή προστρέχει να τους λύσει κάποια απορία ή να τους βοηθήσει αφού φαίνεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δεν μπορεί να συγκριθεί και δεν εντάσσεται στην ίδια κατηγορία με την εικόνα ατόμων που εμποδίζουν τη διέλευση των διερχομένων κλείνοντάς τους τον δρόμο και παροτρύνοντάς τους να δεχθούν υπηρεσίες της επιχείρησης για την οποία εργάζονται.

Αυτά τα άτομα στην τελευταία περίπτωση έχει παρατηρηθεί να ξεφεύγουν κατά πολύ από τα όρια της επιχείρησης που εργάζονται, να γίνονται ενοχλητικοί για τους περαστικούς, μπαίνοντας μπροστά τους, αρχίζοντας να τους ακολουθούν προτείνοντάς τους προσφορές μέχρι και να τους τραβάνε από τα χέρια!

Πολλοί πάνε ένα βήμα παραπέρα και απευθύνοντας ερωτήσεις στους διερχόμενους αφού μάθουν τι τους ενδιαφέρει τους προτείνουν μια εναλλακτική λύση κάνοντας έτσι να αποκρούσουν την αρχική τους επιλογή και τους οδηγούν σε ένα προϊόν και μια υπηρεσία που δεν ανταποκρίνεται τελικά σε αυτό που αναζητούσαν, ο σκοπός για αυτούς όμως έχει επιτευχθεί αφού κέρδισαν τον πελάτη αδιαφορώντας για τη δυσαρέσκειά τους.

Η τακτική αυτή εκτός από ενοχλητική και κουραστική για τον επισκέπτη, τον τουρίστα και τον οποιοδήποτε που απολαμβάνει τηβόλτα του είναι μια τρομερή δυσφήμιση για την περιοχή και εν γένει ολόκληρου του τόπου αφού δείχνει κακή συμπεριφορά και έλλειψη σεβασμού.

Επίσης διαταράσσει τους κανόνες του ελεύθερου εμπορίου και της ελεύθερης επιλογής από τον καταναλωτή κάνοντας κακό στις υπόλοιπες επιχειρήσεις που ή αναγκάζονται να προσφύγουν και αυτοί στην τακτική της άγρας πελατών διαιωνίζοντας το πρόβλημα αυτό ή επιλέγοντας να παραμείνουν κόσμιοι βλέπουν να στραγγαλίζονται από τους ανταγωνιστές τους που με αθέμιτους τρόπους τους παίρνουν κυριολεκτικά τους πελάτες μέσα από τα χέρια!

Βρισκόμαστε στο 2021 και βλέπουμε ακόμη αγγελίες σε μέσα για αναζήτηση υπαλλήλου «κράχτη» κάτι που όπως αναφέρθηκε είναι παράνομο!

Ο υπάλληλος που θα αναλάβει το κομμάτι του «ψαρέματος» συνήθως έχει την πίεση του ιδιοκτήτη να του γεμίσει το μαγαζί ή λειτουργώντας με ποσοστό κέρδους ο πρώτος προσπαθεί να πείσει περισσότερους ώστε να κερδίσει περισσότερα στο τέλος της ημέρας. Ειδικότερα στην εποχή του κορωνοϊού που οι επιχειρήσεις πασχίζουν να κερδίσουν τους ελάχιστους υποψήφιους πελάτες τους ο αθέμιτος ανταγωνισμός εμφανίζεται πιο βάναυσος από ποτέ και τα υγειονομικά πρωτόκολλα καταστρατηγούνται πολλές φορές από τους λεγόμενους κράχτες αφού πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής για να διαφημίζουν το προϊόν τους!

Δυστυχώς αυτή η τακτική σκοπεύει να αρπάξει τον πελάτη στοχεύοντας στο τώρα με κάθε τίμημα και μη βλέποντας βραχυπρόθεσμα οι επιχειρηματίες αδυνατούν να κατανοήσουν ότι αυτή η τακτική κάνει δυσφήμιση στην επιχείρησή τους και γενικά στο επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών της περιοχής που δραστηριοποιούνται υποβαθμίζοντας μόνοι τους το προϊόν τους.

Στην ψυχολογία του ενεργού και ενημερωμένου καταναλωτή λειτουργούν τα αντανακλαστικά του και καταλαβαίνει ότι σε μια περιοχή που συμβαίνουν αυτά τα φαινόμενα κάτι δεν πάει καλά και έτσι σίγουρα θα «μαυρίσει» την ευρύτερη περιοχή.

Πιο συγκεκριμένα, όπως όλοι γνωρίζουμε με το διαδίκτυο οι αναφορές τους και οι καταγγελίες τους θα διαβαστούν από μεγάλο αριθμό ανθρώπων και αυτό θα αποτελέσει μεγαλύτερη δυσφήμιση και απόκρουση από υποψήφιους καταναλωτές στην ευρύτερη περιοχή που συμβαίνουν αυτά τα φαινόμενα.

Αν εξετάσουμε το ζήτημα και από τη μεριά του καταναλωτή και ο ίδιος φέρει μερίδιο ευθύνης που δέχεται να κατευθύνεται με τέτοια μέθοδο να δεχθεί κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία αδυνατώντας να καταλάβει ότι επιχειρήσεις που προσφεύγουν σε τέτοιους τρόπους δεν σέβονται εξ αρχής τον πελάτη και σε πολλές περιπτώσεις μένουν απόλυτα δυσαρεστημένοι από αυτό που τους έταξαν συγκριτικά τελικά με αυτό που πήραν, έκπληκτοι από έναν παραφουσκωμένο λογαριασμό ή απογοητευμένοι από κακό επίπεδο υπηρεσιών!

Κακά τα ψέματα η Άγρα που γίνεται με έντονα ενοχλητικό τρόπο στόχο έχει πολλές φορές την εξαπάτηση του καταναλωτή με διάφορους τρόπους ώστε να πεισθεί.

Ο καταναλωτής πρέπει να είναι ενεργός και να περνάει το μήνυμα μέσα από τις επιλογές του. Να επιβραβεύει τον σωστό επιχειρηματία. Οι αρχές βρίσκονται σε συνεχή αγώνα για την πάταξη τέτοιων περιστατικών. Η παιδεία είναι το παν. Η καλή συμπεριφορά και ο σεβασμός πάντα κερδίζουν μακροπρόθεσμα!

Διαβάστε ακόμη

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους