Παρουσιάστηκε χθες στη Ρόδο η στρατηγική για τον τουρισμό

Παρουσιάστηκε χθες στη Ρόδο η στρατηγική για τον τουρισμό

Παρουσιάστηκε χθες στη Ρόδο η στρατηγική για τον τουρισμό

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1181 ΦΟΡΕΣ

Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και η παρουσίαση της «Εθνικής Στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό 2030» και των σχεδίων δράσης, με έμφαση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, ήταν τα βασικά θέματα συζήτησης στην εκδήλωση που πραγματοποίησε ο ΣΕΤΕ, χθες, στη Ρόδο, στο ξενοδοχείο Atrium-Platinum, παρουσία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια.

Εκτός από τον Υπουργό, την εκδήλωση τίμησαν με την ενεργό συμμετοχή τους ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος Ρόδου, κ. Αντώνης Καμπουράκης, ενώ από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος, Παναγιώτης Τοκούζης, Αντιπρόεδρος, Σταύρος Μήτσης, Μέλος Δ.Σ., Αθηναγόρας Κωνσταντινίδης, Μέλος Δ.Σ., Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια, Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ.

Δηλώσεις

Λίγο πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, σε δηλώσεις τους στα ΜΜΕ έδωσαν το στίγμα, καταρχάς ο Υπουργός, ο οποίος θέλησε να μιλήσει νησιώτης αφού κατά το ήμισυ κατάγεται από τη Σύρο και είπε: «Καλωσορίζουμε την εξαιρετική πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, του INΣΕΤΕ και της Marketing Greece για αυτή τη συζήτηση με τον Περιφερειάρχη, τον Δήμαρχο, τους ξενοδόχους του νησιού και όλες τις Αρχές με βάση το πώς βλέπουμε όλοι την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος για την επόμενη δεκαετία.

Ο ΣΕΤΕ έχει κάνει ένα πολύ καλό έργο, συνοψίζοντας τους βασικούς πυλώνες, που θεωρούμε όλοι αυτοί που ασχολούμαστε με το τουριστικό προϊόν, ότι μπορούν να αποτελέσουν κομβικό σημείο, έτσι ώστε να αναπτυχθούμε με έναν τρόπο ισόρροπο, με βιώσιμα τουριστικά μοντέλα, με σεβασμό στο περιβάλλον.

Και φυσικά με τα μερίσματα της επιτυχίας να πηγαίνουν στη μέση ελληνική οικογένεια, στην οικογενειακή τουριστική επιχείρηση και στους ανθρώπους του τόπου.

Χαιρετίζουμε τη διοργάνωση και συμμετέχουμε με πολύ μεγάλη χαρά. Εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να προασπίζουμε το προϊόν μας, με βασικό γνώμονα να στηρίξουμε την οικογενειακή τουριστική επιχείρηση και να δώσουμε ελπίδα και χαρά στους Έλληνες».

Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Η περιφερειακή εκδήλωση του ΣΕΤΕ, είναι μία υπέροχη ευκαιρία να βρεθεί μαζί όλη η πυραμίδα του ελληνικού τουρισμού: είναι ο ιδιωτικός τομέας, είναι όλοι οι εργαζόμενοι και είναι και όλες οι βαθμίδες της δημόσιας διοίκησης οι οποίες πρέπει να δουλέψουν μαζί.

Τα αποτελέσματα που έρχονται τώρα, έρχονται γιατί ακριβώς υπάρχει μία πολύ καλή συνεργασία, συνεννόηση, υπάρχει συναντίληψη σε πάρα πολλά πράγματα», είπε και εξέφρασε τη χαρά του που είναι μέλος αυτής της πολύ μεγάλης ομάδας «η οποία με το σχέδιο και τη δουλειά της έχει δώσει χειροπιαστά αποτελέσματα στην οικονομία και άρα και στην κοινωνία, την περίοδο που τα είχε περισσότερο ανάγκη από ποτέ».

«Όταν μιλούν τα πράγματα, τα στόματα σιωπούν», ξεκίνησε λέγοντας ο Δήμαρχος και συνέχισε: «Εάν δείτε τους παριστάμενους, και στην αίθουσα αλλά και εκτός αυτής, θα δείτε χαμόγελο ικανοποίησης. Η συνεργασία είναι πάρα πολύ σημαντική. Τελειώνουμε το πρώτο μισό του Μαΐου, τα πράγματα είναι ενθαρρυντικά.

Οι εργαζόμενοι, η κοινωνία στη Ρόδο, αρχίζει και ξανά ενθαρρύνεται ότι θα έχει ένα καλό καλοκαίρι και μια καλή τουριστική χρονιά. Είμαι ευτυχής που οι συμμαχίες μεταξύ των επαγγελματιών έχουν αποτελέσματα.

Η πολλή δουλειά που κάνουν, ο ΣΕΤΕ, ο πρόεδρός του, ο κ. Ρέτσος, το Υπουργείο Τουρισμού, η Περιφέρεια, δουλεύουν για να μπορούν να έχουν τα μαγαζιά μας κόσμο, οι εργαζόμενοι δουλειά, η κοινωνία ψωμί και ο τόπος να μπορεί να ελπίζει. Χαίρομαι γι’ αυτή τη σημερινή εκδήλωση».

Μία εικόνα για το πώς εξελίσσεται το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας με τα σημερινά δεδομένα, έδωσε, σε δήλωσή του, και ο κ. Ρέτσος, ο οποίος είπε, καταρχάς, ότι, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, ο ΣΕΤΕ ξαναξεκίνησε τις επαφές του με την περιφέρεια, με τα μέλη του σε όλη την Ελλάδα.

Μάλιστα, θύμισε ότι η τελευταία περιφερειακή εκδήλωση του ΣΕΤΕ είχε γίνει στις 26 Φεβρουαρίου του 2020 στη Ρόδο, την ημέρα που ανακοινώθηκε και το πρώτο κρούσμα του κορωνοϊού.

«Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως- είπε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ-με ένα πάρα πολύ ισχυρό brand, όμως θέλει πάρα πολλή δουλειά σε ό,τι έχει να κάνει με τη διαχείριση των προορισμών της μέσω της βελτίωσης των υποδομών για να συνεχίσουμε να προσελκύουμε αυτό τον αριθμό τουριστών αλλά και υψηλότερης ποιότητας τουρίστες, οι οποίοι θα έχουν μία πολύ καλή εμπειρία, πρέπει να γίνουν τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές.

Πρέπει επίσης να εμπλουτίσουμε το προϊόν μας, να φτιάξουμε νέα προϊόντα τα οποία θα μπορέσουμε να πουλήσουμε αποτελεσματικά και στις ώριμες αγορές που συνεργαζόμαστε αυτή τη στιγμή αλλά και σε άλλες, προκειμένου το αποτύπωμα του τουρισμού να αυξηθεί και να παραμείνει ο τουρισμός στις κορυφαίες δραστηριότητες της χώρας για τα επόμενα χρόνια, αντέχοντας τον ανταγωνισμό, ο οποίος, ιδιαίτερα μετά την πανδημία είναι ακόμα πιο σκληρός».

Για το πού αποδίδεται αυτή η σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος, είπε ότι η Ελλάδα κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει και τη δουλειά που είχε γίνει πριν από την πανδημία αλλά και το πόσο ασφαλής προορισμός θεωρήθηκε τα δύο αυτά χρόνια του covid με τον τρόπο που λειτούργησε και το καλοκαίρι του 2020 περιορισμένα αλλά και το καλοκαίρι του 2021.

Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι στις προτιμήσεις των ξένων τουριστών η χώρα μας είναι συνέχεια στην κορυφή, κάτι όμως που, σύμφωνα με τον ίδιο, κάνει και μεγαλύτερη την ευθύνη όλων, και του ιδιωτικού τομέα, και ειδικά φέτος το καλοκαίρι που θα έχουμε πολύ τουρισμό μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, οφείλουμε να είμαστε καλύτεροι από ποτέ, εννοώντας σωστά τιμολογημένο προϊόν, σωστή παροχή υπηρεσίας, με πάρα πολλά προβλήματα, και με την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού αλλά και με το πρόβλημα της ακρίβειας, του αυξημένου ενεργειακού κόστους που σίγουρα θα συμπιέσει πολύ τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων.

Όμως, είναι πολύ κρίσιμο να κάνουμε όπως πρέπει τη δουλειά μας φέτος γιατί όσο δύσκολο είναι να στήσεις τη φήμη του προορισμού, άλλο τόσο δύσκολο είναι να την καταστρέψεις με μία-δύο κακές χρονιές, επεσήμανε ακόμη ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Όσον αφορά τις εισπράξεις, όπως είπε δεν θα μειωθούν από την ακρίβεια και φαίνεται ότι η χώρα μας θα έχει καλά έσοδα σε ένα πολύ ρευστό περιβάλλον, όμως έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα αυτή τη στιγμή, εκτιμά ότι θα πάμε καλύτερα από τον στόχο των 15 δισ, που έχει θέσει ο προϋπολογισμός.

Από εκεί και πέρα, πρέπει να διαφοροποιήσουμε τις εισπράξεις από τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων.

Όπως εξήγησε, θα υπάρξουν επιχειρήσεις που θα έχουν τα έσοδα του 2019, σίγουρα όμως δεν θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα διότι υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη αύξηση και στο ενεργειακό τους κόστος, και στο εργασιακό κόστος και μέσα στη χρονιά σίγουρα θα υπάρξει αύξηση και στο κόστος δανεισμού.

Άρα, μένουμε καταρχήν στο ότι θα έχουμε καλά έσοδα για τον τουρισμό διότι στην κατάσταση που βρισκόμαστε και με τα δημοσιονομικά μας, αυτά θα είναι μία πολύτιμη ανάσα για τη χώρα και την κοινωνία της γιατί τα πράγματα από το Φθινόπωρο και μετά θα είναι δύσκολα, τόνισε ακόμα.

Σχετικά με το θέμα της έλλειψης των εργαζομένων, ο κ. Ρέτσος έκανε λόγο για μία «πολυπαραγοντική εξίσωση» που δεν λύνεται με ραβδί και είπε ότι το θέμα αυτό έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Υπάρχει έλλειψη η οποία έχει να κάνει με το πώς έχει αναθεωρηθεί η άποψη, μέσα στα δύο χρόνια της πανδημίας, κυρίως του νέου κόσμου, για τον τουρισμό που, κακά τα ψέματα, παραμένει μία εποχική δραστηριότητα, είπε και συνόψισε στα εξής:

«Άρα, λοιπόν, χρειάζονται και μακροπρόθεσμες πολιτικές. Δηλαδή, πολιτικές που υποδεικνύεται και μέσω του στρατηγικού μας σχεδίου πως μπορεί να μεγαλώσει στην περίοδο, άρα λοιπόν να κάνεις τον τουρισμό πιο σημαντική απασχόληση για έναν νέο άνθρωπο, πώς μπορεί, σε συνεργασία με το κράτος, να δημιουργηθούν πολιτικές απασχόλησης και τον χειμώνα σε προορισμούς εκτός Αθηνών για κάποιο νέο να απασχοληθεί και τον χειμώνα αντί να αμείβεται με επίδομα ανεργίας και από εκεί και πέρα υπάρχουν και οι άμεσες λύσεις που είναι ουσιαστικά η παραδοχή του προβλήματος και το άνοιγμα και σε εργαζομένους από το εξωτερικό, κάτι το οποίο κάνουν ήδη οι ανταγωνίστριες χώρες μας.

Πάντως, είναι μία πάρα πολύ δύσκολη εξίσωση που δεν θα μας απασχολήσει μόνο φέτος, θα μας απασχολήσει για αρκετά χρόνια», είπε.

Η παρουσίαση
Στην κεντρική τοποθέτησή του, ο κ. Κικίλιας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Σε αυτά τα χρόνια των πολλαπλών κρίσεων -με κορωνίδα την παγκόσμια υγειονομική κρίση- τα πράγματα δεν ήταν εύκολα.

Με τις πρωτοβουλίες, όμως, που αναλάβαμε και την πολιτική τόλμη -πρώτα από όλα- του ίδιου του Πρωθυπουργού, οργανωθήκαμε με τα κατάλληλα υγειονομικά πρωτόκολλα, τα οποία ζήλεψαν πολύ μεγάλες χώρες παγκοσμίως -κολοσσοί στην ασφάλεια- και επιτύχαμε το rebranding της χώρας μας ως ασφαλή προορισμό. Κάτι που αποτελεί και σήμερα το βασικό προαπαιτούμενο προκειμένου κάποιος να ταξιδέψει με την οικογένειά του σε μία άλλη χώρα.

Σε αυτήν την προσπάθεια είναι γεγονός ότι συνέβαλε -και συμβάλλει- τα μέγιστα ο ιδιωτικός τομέας.

Γιατί, είναι η ομαδική προσπάθεια αυτή η οποία φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Χαίρομαι που η φετινή σεζόν ξεκινάει νωρίς και δυνατά και που στέκεστε όλοι στο ύψος των περιστάσεων. Από το βήμα αυτό, σήμερα, χαιρετίζω τη διαρθρωτική αυτή πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, της Marketing Greece, του ΙΝΣΕΤΕ και όλων όσοι δουλεύουν σε αυτή τη μεγάλη ομάδα, να υπάρξει έπειτα από πολλές δεκαετίες -κατά τις οποίες το τουριστικό προϊόν ήταν άναρχο- ένα σχέδιο που θα μπορεί να δίνει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μετρήσιμα αποτελέσματα ανά τομέα, ανά περιοχή, ανά τουριστικό προϊόν, για τις επενδύσεις εκείνες που θα επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερα κέρδη στα χρόνια που έρχονται, καθώς και πιο ποιοτικό, αναβαθμισμένο και βιώσιμο τουριστικό προϊόν.

Εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να προασπίζουμε το προϊόν μας, με βασικό γνώμονα να στηρίξουμε την οικογενειακή τουριστική επιχείρηση και να δώσουμε ελπίδα και χαρά στους Έλληνες».

Σχολιάζοντας την πορεία του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Ρέτσος σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινά με αισιοδοξία, αν και με διαφοροποιήσεις ανά περιφέρεια, και χωρίς η γενικά αισιόδοξη τάση να συνδέεται, σε όλες τις περιπτώσεις, με αντίστοιχα καλή εικόνα των τουριστικών επιχειρήσεων.

Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι οι επιχειρήσεις του τουρισμού φέτος θα κληθούν να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις, ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών πιέσεων και της αύξησης του λειτουργικού και εργασιακού κόστους και επεσήμανε ότι το ζήτημα της έλλειψης εργαζομένων, το οποίο αποτελεί αντικείμενο κοινού προβληματισμού και μείζον θέμα για όλο το φάσμα των υπηρεσιών στην Ευρώπη, πρέπει να αντιμετωπιστεί με στρατηγική προσέγγιση.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ έθεσε ως στρατηγικό στόχο την προσπάθεια μετάβασης από την επιδοματική πολιτική που ισχύει σήμερα στη χάραξη πολιτικών επιδότησης της εργασίας.

Σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση, για την οποία ο κ. Ρέτσος ανέφερε ότι αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος, και παγκόσμια τάση, επεσήμανε ότι, αφενός, ο τουριστικός τομέας δεν μπορεί να απορρίψει, αφετέρου όμως δημιουργεί την ανάγκη μέτρων, ρυθμιστικού πλαισίου και ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση φαινομένων στρέβλωσης του ανταγωνισμού, μη εφαρμογής κλαδικών συμβάσεων, καθώς και μεγάλης απώλειας κρατικών εσόδων από διαφυγόντες φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Ο κ. Χατζημάρκος, τόνισε ότι «στο Νότιο Αιγαίο χτίζουμε υποδομές στα νησιά εξαιρετικά κρίσιμες, φτιάχνουμε έργα που είχε ξεχάσει και ο χρόνος. Κτίζεται ήδη η προβολή των προορισμών μέσα από τον αναπτυξιακό οργανισμό της Περιφέρειας «Κ2» και ολοκληρώνεται η στρατηγική για την κρουαζιέρα.

Στον πολιτισμό, δρομολογούνται πολύ σημαντικά έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και τη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Στο ανθρώπινο δυναμικό διοχετεύουμε μεγάλο μέρος των προσπαθειών μας στη μεγάλη συμφωνία που κάναμε με την TUI για το βιώσιμο μέλλον του Τουρισμού.

Στο Νότιο Αιγαίο θα βρείτε έναν παίκτη, ο οποίος εύκολα θα περπατήσει τη στρατηγική που παρουσίασε σήμερα ο ΣΕΤΕ, αφού μόνο με τα στοιχεία του 2021, βρισκόμαστε κατά 33% πάνω από τον στόχο που θέτει η στρατηγική για τον τουρισμό του 2030.

Για εμάς όμως, το μεγαλύτερο, το «άπιαστο» ρεκόρ ήταν αυτό του 2020. Αυτό έθεσε τις βάσεις γι’ αυτό που σήμερα απολαμβάνουμε στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Αν είχαμε αποτύχει το 2020 και το 2021, δεν θα είχαμε αυτές τις επιδόσεις σήμερα».

Σε παρέμβασή του, ο κ. Καμπουράκης, αφού εξέφρασε τη μεγάλη του χαρά για την ευκαιρία να έχουν στο επίκεντρο της συνάντησής τους με τον ΣΕΤΕ, το τουριστικό αύριο της Ρόδου, των Δωδεκανήσων και όλου του Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο μιας εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030, είπε ότι ήδη κάνουν αυτή τη δύσκολη προσπάθεια και φέρνουν ήδη αποτελέσματα στη Ρόδο που τη δικαιώνουν…

«Κερδίσαμε μια σπουδαία νίκη στη σεζόν του 21 και συνεχίζουμε με ακόμη πιο εντυπωσιακές τουριστικές επιδόσεις το 22, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις που έχουμε μέχρι στιγμής και είναι πολύ ενθαρρυντικές.

Για τον τουρισμό μας, την οικονομία μας, την τοπική αγορά, την απασχόληση, τη θωράκιση των ροδίτικων νοικοκυριών ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα», είπε ακόμη, τονίζοντας ότι στην επιτυχία δεν φτάνεις με «αυτόματο πιλότο» και ότι υπάρχει ένας δρόμος, αυτός της συνεργασίας. Και, μεταξύ άλλων, ανέφερε για τη Ρόδο:

«Με το ίδιο πνεύμα συνεργασίας, δίνουμε τη μάχη, και στο τοπικό επίπεδο. Όλοι στην πρώτη γραμμή. Όλοι κοιτώντας, προς την ίδια κατεύθυνση: Περιφέρεια, και Περιφερειάρχης, Δήμος, ΠΡΟΤΟΥΡ, Φορείς κι Ενώσεις, ο Ροδίτης ξενοδόχος, που τολμά και κάνει επενδύσεις, ο Ροδίτης εργαζόμενος, με την ευγένεια, το χαμόγελό του, και την φιλότιμη προσφορά του.

Για τον Δήμο Ρόδου, η επιλογή είναι μία: Την ανάδειξή της, στον πρώτο βιώσιμο τουριστικό προορισμό, παγκοσμίως, μέσα από μεγάλης κλίμακας συνέργειες, με τον ιδιωτικό τομέα, όπως ο παγκόσμιος τουριστικός κολοσσός της TUI.

Θέλουμε τη Ρόδο μας πρωταγωνιστή, και οδηγό, του Βιώσιμου Τουρισμού, απαντώντας αποτελεσματικά σε μείζονα ζητούμενα, όπως η ανακύκλωση, και η ενεργειακή αξιοποίηση, απορριμμάτων και αποβλήτων, στο πλαίσιο μιας κυκλικής οικονομίας, η εξοικονόμηση ενέργειας, η επένδυση, στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, εμπλουτίζουμε θεματικά το προϊόν μας, αναδεικνύοντας και προστατεύοντας αποτελεσματικά, την κληρονομιά μας. Η Μεσαιωνική πόλη, η επαναλειτουργία του Εθνικού Θεάτρου της Ρόδου, η αποκατάσταση της Νέας Αγοράς, η Νέα Μαρίνα, η Νέα Επισκευαστική Ζώνη Σκαφών και Yachts, η Αστική Ανάπλαση, είναι έργα μεγάλης κλίμακας, που δρομολογούνται σήμερα και διασφαλίζουν μια νέα ποιότητα καθημερινότητας: πρώτα για τους συμπολίτες μας, αλλά και για τους επισκέπτες μας...».

Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στα Δωδεκάνησα από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια και Άρη Ίκκο.

Στο πλαίσιο αυτό, ειδική αναφορά έγινε στις δυνατότητες των προορισμών για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη και επέκταση της τουριστικής περιόδου μέσω της ανάπτυξης του ναυτικού τουρισμού και των θεματικών προϊόντων που συμβάλλουν στoν εμπλουτισμό, στη διαφοροποίηση και στη συνολική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Σύμφωνα με τη μελέτη, στις σημαντικότερες προκλήσεις για τον τουρισμό των Δωδεκανήσων συγκαταλέγονται η μονοδιάστατη εστίαση στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» και η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη με στόχο τη διατήρηση του μοναδικού τοπίου, των φυσικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών πόρων, καθώς και της αυθεντικότητας των νησιών.

Η κα Δρέττα, αφού παρουσίασε τις επικοινωνιακές δράσεις, πρωτοβουλίες και συμπράξεις στα Δωδεκάνησα υπογράμμισε ότι «Η δυναμική των Δωδεκανήσων σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που αναδύονται την επόμενη μέρα της πανδημίας μπορούν να δώσουν μια πραγματική ώθηση στον ελληνικό τουρισμό.

Επιλέγοντας στρατηγικά την επικοινωνία μας και επανατοποθετώντας ουσιαστικά το προϊόν μας έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες όπου θα ευημερήσει ο τουρισμός που οραματιζόμαστε».

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου