Η ελληνική ακτοπλοΐα μέσα από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού

Η ελληνική ακτοπλοΐα μέσα  από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού

Η ελληνική ακτοπλοΐα μέσα από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 205 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Ευάγγελος Γ. Φραγκάκης
δήμαρχος Χάλκης

Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με μια παράδοση αιώνων που ξεκινάει από την αρχαιότητα. Τα τελευταία χρόνια, με την επιχειρηματική πρωτοβουλία των ακτοπλοϊκών εταιρειών δρομολογήθηκαν στις θαλάσσιες ενδομεταφορές νεότευκτα ταχύπλοα πλοία που μείωσαν σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και κατέστησαν την ακτοπλοΐα ακόμα πιο ανταγωνιστική σε μια χώρα με πληθώρα νησιών όπως η Ελλάδα.

Με έναν εξέχοντα ρόλο προμηθευτή υπηρεσιών η Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλες σπουδαίες παραδοσιακές ναυτιλιακές χώρες, μιας και παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό πληθυσμού που ασχολείται ενεργά με την ναυτιλία είτε άμεσα είτε έμμεσα. Στη χώρα μας η ακτοπλοΐα αναβαθμίζεται και αναδιοργανώνεται συνεχώς σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στις δύσκολες προκλήσεις τόσο στον τομέα των μεταφορών όσο και του εμπορίου.

Το γεγονός ότι ζούμε σε μια Μεσογειακή χώρα και ότι σαν δήμαρχος ενός μικρού νησιού όπως η Χάλκη με κάνει να γνωρίζω βιωματικά ότι η ναυτιλία δεν είναι μόνο επάγγελμα αλλά και τρόπος ζωής καθώς από αυτήν βιοπορίζονται αρκετές οικογένειες νησιωτών.

Παρότι ο τομέας της ακτοπλοΐας απελευθερώθηκε με σκοπό την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού και την αναβάθμιση του επιπέδου της ποιότητας των υπηρεσιών προς τον επιβάτη, το κράτος διατηρεί τον θεσμικό του ρόλο να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον παρεμβαίνοντας εκεί όπου οι δυνάμεις της αγοράς δεν επαρκούν από μόνες τους για να εξασφαλίσουν ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Και αυτό ακριβώς μεγεθύνει την υποχρέωση της πολιτείας για διασφάλιση του κοινωνικού χαρακτήρα της ακτοπλοΐας με σκοπό την εδαφική μας διατήρηση και την εξασφάλιση της ίσης οικονομικής ανάπτυξης των νησιών μας.

Ο μέσος όρος των ατόμων που μετακινούνται ετησίως με πλοία, ανέρχεται στα 30 εκατομμύρια και για τα οχήματα ο αριθμός αγγίζει τα 7 εκατομμύρια, αριθμοί που συμπεριλαμβάνουν τον τουρισμό, τις αναγκαίες μετακινήσεις των κατοίκων αλλά και τη μεταφορά τροφίμων και βασικών ειδών.

Από τα παραπάνω συνεπάγεται ότι η εξεύρεση του κατάλληλου πλοίου στον κατάλληλο χρόνο – κόστος – λιμάνι – διασύνδεση – ωρολόγιο πρόγραμμα – με τη χρήση μεταφορικού ισοδύναμου ή πλήρους έκπτωσης για τους μόνιμους κατοίκους των ακριτικών νησιών αποτελεί μια τεράστια εξίσωση η οποία ανά τακτά χρονικά διαστήματα αποζητά λύσεις.

Και τελικά ο αποδέκτης είτε της ευνοϊκής είτε της δυσμενούς επίλυσης αυτής της περίπλοκης συνθήκης, είναι ο μικρονησιώτης που ζει και υποστηρίζει τον τόπο του 12 μήνες τον χρόνο.

Διαβάστε ακόμη

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους