Γ. Παρασκευάς: Δημοτικές παρατάξεις και το πολιτικό τους αφήγημα

Γ. Παρασκευάς: Δημοτικές παρατάξεις και το πολιτικό τους αφήγημα

Γ. Παρασκευάς: Δημοτικές παρατάξεις και το πολιτικό τους αφήγημα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 761 ΦΟΡΕΣ

Χρονιά εκλογών το 23.

Εθνικές εκλογές με την ημερομηνία διεξαγωγής τους, σχεδόν δεδομένη και εκλογές αυτοδιοικητικές πέντε μήνες περίπου μετά από τις πρώτες.

Ημέρα εκλογών, η ημέρα που η εξουσία, τουλάχιστον θεωρητικά ανήκει στον ΛΑΟ, στον ΠΟΛΙΤΗ.

Θεωρητική η προσέγγιση και η ουσία του πράγματος, δυστυχώς η ημέρα των εκλογών είναι αυτή, που ο ΠΟΛΙΤΗΣ παραχωρεί την εξουσία του και τα δικαιώματα του, σε ένα πολιτικό σχηματισμό, σε μια πολιτική παράταξη και σε μια σδράκα ανθρώπων με λευκή επιταγή.

Καμιά δυνατότητα ελέγχου εκ μέρους του, εκ μέρους του πολίτη εννοώ, μέχρι την ημέρα των επόμενων εκλογών, ανάκληση ή ακύρωση της λευκής επιταγής, δεν προβλέπεται και δεν επιτρέπεται με βάση το χαρτί που ο κάθε ο πολίτης έχει βάλει την υπογραφή του και αποκαλείται ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

Τα δικαιώματα του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι», ρητά καθορίζονται από το Σύνταγμα και από τους σχετικούς νόμους της εκλογικής διαδικασίας το ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, το οποίο για λόγους κομματικών σκοπιμοτήτων, δεν καθορίζεται ρητά από το Σύνταγμα.

Κάθε κόμμα που βρίσκεται στην εξουσία τροποποιεί «κατά το δοκούν» και όπως νομίζει ότι το βολεύει, το Εκλογικό σύστημα.

Στην λογική του πολιτικού συμφέροντος του κόμματος που κυβερνά, τροποποιείται και εσχάτως συχνά, η εκλογική διαδικασία των αυτοδιοικητικών εκλογών, με την αλλαγή του εκλογικού συστήματος, χωρίς να λαμβάνονται υπ όψη οι ανάγκες των περιφερειών και των δήμων.

Περιφέρειες και δήμοι, με βάσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις ανύπαρκτες εξουσίες που έχουν, παίζουν τον ρόλο του «μακριού χεριού» του κράτους.

Η ανυπαρξία διοικητικής αυτοτέλειας και οικονομικής αυτοδυναμίας καθιστούν τους Αυτοδιοικητικούς θεσμούς, υποχείρια της εκάστοτε κυβέρνησης και εκτελεστές Κυβερνητικών εντολών.

Ειδικά οι ΔΗΜΟΙ, ο θεσμός που βρίσκεται πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στον πολίτη, δεν έχει ούτε το στελεχιακό δυναμικό, ούτε τις οικονομικές δυνατότητες, να ασκήσει πολιτικές επίλυσης τοπικών προβλημάτων, μελλοντικών σχεδιασμών και εξυπηρέτησης των πολιτών.

Η κατάργηση της απλής αναλογικής, το όριο του 43 τοις εκατό για την εκλογή ΔΗΜΑΡΧΟΥ, το κοινό ψηφοδέλτιο δημοτικού συμβουλίου και τοπικών επιτροπών, οι ουσιώδεις τροποποιήσεις του εκλογικού νόμου από την Ν.Δ. απαγορεύει την συνεργασία των τοπικών δυνάμεων και δυσχεραίνει τον καταρτισμό Δημοτικών ψηφοδελτίων, λόγω του μεγάλου αριθμού συμβούλων που απαιτείται.

Στον ΔΗΜΟ μας, για τον καταρτισμό πλήρους ψηφοδελτίου απαιτούνται τριακόσια οχτώ άτομα (308).

Η αποδυνάμωση των θεσμών της αυτοδιοίκησης ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι, ο ανομολόγητος στόχος των κομμάτων εξουσίας.

Το κόμμα, ο πολιτικός σχηματισμός που κατά το παρελθόν έκανε κάποια μισά βήματα βέλτίωσης αυτής της αισχρής και απαράδεκτης κατάστασης, στους θεσμούς της αυτοδιοίκησης, ήταν το ΠΑΣΟΚ.

Σήμερα ατενίζει τις προσπάθειες του κυβερνώντος κόμματος απαξίωσης των θεσμών της αυτοδιοίκησης, με «σιγήν ιχθύος».
Δηλώνει εκκωφαντικά απών, με τα όσα συντελούνται και δίνει το μήνυμα ανυπαρξίας «στρατηγικού σχεδιασμού» και για τις Εθνικές εκλογές και πολύ περισσότερο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Οι δημοτικές παρατάξεις δεν είναι και δεν πρέπει να είναι, ένα άθροισμα ανθρώπων, οι οποίοι εκ των ενόντων αποφάσισαν για τον άλφα ή τον βήτα λόγο να διεκδικήσουν την δημοτική εξουσία.

Οι δημοτικές παρατάξεις οφείλουν και πρέπει να έχουν το πολιτικό τους στίγμα, η άσκηση εξουσίας στους Δήμους είναι ξεκάθαρα πολιτική πράξη με ιδιαίτερη σημασία.

Καμιά απόφαση του δημάρχου και του δημοτικού συμβουλίου δεν είναι απολίτικη, ο τρόπος διαχείρησης των δημόσιων- δημοτικών αγαθών έχει πάντα πολιτικό πρόσημο.

Πιό το πολιτικό πρόσημο των δήθεν ανεξάρτητων δημοτικών παρατάξεων; Κινήσεις απεμπόλησης του πολιτικού προσήμου της Δημοτικής παράταξης, οδηγεί σε απολίτικους προσανατολισμούς και την ενίσχυση δικαιολογημένων ή αδικαιολόγητων προσωπικών φιλοδοξιών.

Θεμιτή η όποια προσωπική φιλοδοξία, θεμιτή και καλοδεχούμενη η όποια διάθεση συμμετοχής και προσφοράς, αρκεί να μην υποσκάπτουν την συντεταγμένη πορεία προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές και να μην αποδυναμώνουν το κεντρικό πολιτικό αφήγημα.

Για το ΠΑΣΟΚ ένας είναι ο δρόμος, τα κεντρικά του όργανα να διαμορφώσουν και να δημοσιοποιήσουν τον «στρατηγικό σχεδιασμό του κόμματος» και τις διαδικασίες συγκρότησης των δημοτικών παρατάξεων.

Ταυτόχρονα αποδεικνύοντας την κυρίαρχη πολιτική θέση του κόμματος, αυτή της ενίσχυσης της αποκέντρωσης και των θεσμών περιφερειών και δήμων, να υλοποιήσουν αυτή την αρχή στην κομματική δομή και να δώσουν τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες που τους αναλογούν, στα περιφερειακά τους όργανα, νομαρχιακές και Συντονιστικές επιτροπές.

Η συγκρότηση της δημοτικής παράταξης που θα πρεσβεύει και θα παλέψει για την υλοποίηση των θέσεων του ΠΑΣΟΚ, θα πρέπει να προκύψει από την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των μελών, με την εθύνη του τοπικού καθοδηγητικού οργάνου.

Διαβάστε ακόμη

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους