Ιάκωβος Κολαϊνής: Τα έγκαιρα μέτρα ασφαλείας και όχι κατόπιν τραγωδίας, σώζουν ζωές

Ιάκωβος Κολαϊνής: Τα έγκαιρα μέτρα ασφαλείας και όχι κατόπιν τραγωδίας, σώζουν ζωές

Ιάκωβος Κολαϊνής: Τα έγκαιρα μέτρα ασφαλείας και όχι κατόπιν τραγωδίας, σώζουν ζωές

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1719 ΦΟΡΕΣ

Ανοιχτή επιστολή, για τα όσα τραγικά βιώνει η χώρα μας αυτό το χρονικό διάστημα, αλλά και τα ζητήματα ασφαλείας στους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού μας, θίγει με σχετική επιστολή του στη «Ροδιακή» ο συμπολίτης μας, οικονομολόγος κος Ιάκωβος Κολαϊνής.

Στην επιστολή του αναφέρει συγκεκριμένα:
«Κύριε διευθυντή,
Τις τελευταίες ημέρες η χώρα μας είναι σοκαρισμένη από τον άδικο και αδικαιολόγητο θάνατο 57 συνανθρώπων μας εξαιτίας της σύγκρουσης των δύο τρένων στην κοιλάδα των Τεμπών.

Ένα δυστύχημα το οποίο, ακόμα και το ανθρώπινο λάθος, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα είχε αποφευχθεί, αν και εφόσον είχαν γίνει έγκαιρα τα έργα ασφάλειας που βαλτώνουν εδώ και αρκετά χρόνια στο συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στον απόηχο αυτού του φοβερού δυστυχήματος, έχω την άποψη ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να τεθεί επί τάπητος το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας στη Ρόδο και να αναληφθούν πρωτοβουλίες προκειμένου να εκτελεστούν τα απαραίτητα έργα με σκοπό τη βελτίωση του οδικού δικτύου και κατ' επέκταση της οδικής ασφάλειας στο νησί μας.

Στη συνέχεια θα αναφερθώ σε αυτά που όλοι βιώνουμε και έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια τόσο στην πόλη της Ρόδου όσο και στον οδικό άξονα στην ανατολική πλευρά του νησιού, δηλαδή τον οδικό άξονα που συνδέει την πόλη με τη Λίνδο και τη Νότια Ρόδο, περιοχές με έντονη και συνεχή τουριστική ανάπτυξη.

Ο παραπάνω οδικός άξονας που αποκαλείται Εθνική Οδός Ρόδου - Λίνδου, όπως όλοι γνωρίζουμε, χαράχτηκε και τέθηκε σε κυκλοφορία εδώ και 50 χρόνια , (εκτός από τη γέφυρα Γαδουρά που κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980), και έγινε διαπλάτυνση από το Ροδίνι μέχρι τα Κολύμπια στα μέσα της δεκαετίας του 1990, γεγονός που βελτίωσε σημαντικά την οδική ασφάλεια και έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της Ρόδου.

Όμως, με την πάροδο των χρόνων και την ολοένα και αυξανόμενη κυκλοφορία των οχημάτων, ο εν λόγω οδικός άξονας για να είναι ασφαλής, κατά τη γνώμη μου, χρειάζεται να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις, οι κυριότερες των οποίων είναι:

1. Η Διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού Ρόδου - Λίνδου από τα Κολύμπια μέχρι Λίνδο και Κατταβιά.

Όσοι κυκλοφορούν στον παραπάνω οδικό άξονα αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα αυτού του έργου.

Η οδήγηση κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες από τα Κολύμπια μέχρι τη Λίνδο, αλλά τα τελευταία χρόνια και από τη διασταύρωση Λίνδου προς Κιοτάρι - Κατταβιά είναι ανυπόφορη και επικίνδυνη με αποτέλεσμα συχνά πυκνά να έχουμε θανατηφόρα ατυχήματα.

Η διαπλάτυνση είναι αναγκαία, αν θέλουμε να έχουμε ποιοτική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, διότι αργά ή γρήγορα η απώλεια ανθρώπινων ζωών θα αποτελέσει αρνητικό κριτήριο στην προσέλκυση τουριστών.

Είναι αυτονόητο ότι κανείς δεν πηγαίνει διακοπές σε ένα μέρος όπου υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να χάσει τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα ή ακόμα και να φύγει χωρίς τα παιδιά του, όπως συνέβη προ διετίας σε μια γαλλική οικογένεια που διέμενε σε ξενοδοχείο της Ρόδου λόγω μη τήρησης άλλου είδους κανόνων ασφαλείας.

2. Η Άμεση ασφαλτόστρωση τόσο των κεντρικών οδικών αρτηριών εντός της πόλης π.χ. Ροδίνι - Μαντράκι κλπ, όσο και της Εθνικής οδού Ρόδου- Λίνδου στο σύνολό της.

Επειδή ενδεχομένως η ασφαλτόστρωση της Εθνικής Οδού θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο, θα πρέπει να βελτιωθεί άμεσα η βατότητα του οδοστρώματος σε όλους τους κόμβους από τη διασταύρωση του Κόμβου προς Καλυθιές μέχρι και τα Κολύμπια, όπως έχει γίνει προ διμήνου στους κόμβους από Ροδίνι μέχρι και Τσαΐρι- Αεροδρόμιο.

3. Η καλύτερη και έγκαιρη σήμανση κυρίως σε ό,τι αφορά τους τουριστικούς προορισμούς.

Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ρόδου, οδηγούνται από τουρίστες, οι οποίοι δεν γνωρίζουν το οδικό δίκτυο, αλλά ούτε και πού βρίσκονται τα διάφορα αξιοθέατα που θέλουν να επισκεφτούν, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κινούνται λανθασμένα.

Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφερθεί η περίπτωση του κόμβου Κολυμπίων - Επτά Πηγών, όπου οι περισσότεροι τουρίστες λόγω της ανεπαρκούς και έγκαιρης σήμανσης, ενώ έχουν προορισμό τη Λίνδο βρίσκονται στην έξοδο προς Επτά Πηγές, οπότε την τελευταία στιγμή αλλάζουν λωρίδα ή τους δίνει κάποιος τη δυνατότητα να μπουν στην κατεύθυνση προς Λίνδο με σοβαρό κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα.

Η συχνή πτώση οχημάτων πάνω στις πινακίδες που υπάρχουν στον κόμβο μαρτυρεί του λόγου το αληθές.

Επίσης, η ανάσχεση της κυκλοφορίας σε αυτήν την περιοχή σε ώρες αιχμής κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο από Ρόδο προς Λίνδο φθάνει σχεδόν στον κόμβο προς Παραμυθία, στην δε κατεύθυνση από Λίνδο προς Ρόδο φθάνει μέχρι και το Κέντρο Υγείας Αρχαγγέλου, δηλαδή σχηματίζεται 3 με 4 χλμ. ουρά.

4. Να εξαλειφθούν οι νεροπαγίδες που υπάρχουν σε πάρα πολλά σημεία της Εθνικής Οδού.

Στην εξάλειψή τους θα συνέβαλε η δημιουργία ή η αποκατάσταση των ρείθρων εκατέρωθεν του δρόμου και η ασφαλής όδευση των υδάτων στο πλησιέστερο φρεάτιο.

Επίσης να απαγορευτεί σε όσους συνδέονται νόμιμα ή και παράνομα με το δρόμο να διοχετεύουν τα όμβρια ύδατα στο δρόμο λόγω μπαζώματος του ρείθρου, με αποτέλεσμα ο δρόμος να μεταβάλλεται σε χείμαρρο.

5. Στο Φαληράκι να δρομολογηθεί η συνέχιση της διαχωριστικής νησίδας μέχρι τον κόμβο προς Φαληράκι και από εκεί μέχρι τον κόμβο μετά τον Άγιο Νεκτάριο.

Είναι αδιανόητο να βρίσκεται κάποιος ξαφνικά πίσω από όχημα που επιδιώκει να στρίψει κατά παράβαση του Κ.Ο.Κ. προς αριστερά ή προς δεξιά, διασχίζοντας κάθετα δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας.

Η ενέργεια αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη όταν ο δρόμος είναι «φορτωμένος» από κάθε λογής οχήματα με αποτέλεσμα τη δημιουργία ατυχημάτων.

Η διαιώνιση αυτής της κατάστασης αργά ή γρήγορα θα γίνει, αν δεν έχει ήδη γίνει, αιτία πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων ή και δυστυχημάτων.

6. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι καθημερινό φαινόμενο το αράδιασμα μικρών και μεγάλων οχημάτων στον κόμβο στο Τσαΐρι που κινούνται από Φαληράκι προς αεροδρόμιο με αποτέλεσμα η βοηθητική λωρίδα να μην επαρκεί και τα οχήματα να καταλαμβάνουν την αριστερή λωρίδα της Εθνικής Οδού με κατεύθυνση τη Ρόδο.

Συνέπεια της παραπάνω κατάστασης είναι τα οχήματα που ακολουθούν να «πέφτουν» κυριολεκτικά επάνω στα ακινητοποιημένα προπορευόμενα οχήματα που περιμένουν το άνοιγμα του φαναριού προς αεροδρόμιο.
Η λύση του προβλήματος ίσως βρίσκεται στην αύξηση της χρονικής διάρκειας στο πράσινο φανάρι προς αεροδρόμιο ή και στη ρύθμιση της κυκλοφορίας από τροχονόμο, όταν και εφόσον παρουσιάζεται το πρόβλημα.

7. Το πρόβλημα της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των οχημάτων στην πόλη της Ρόδου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα έτσι ώστε η πόλη να αποκτήσει την ευταξία που της αρμόζει.

Για να επιτευχθεί ο παραπάνω σκοπός θα πρέπει να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης στις παρυφές της πόλης και να υπάρχει αυστηρή αστυνόμευση σε ό,τι αφορά την τήρηση του Κ.ΟΚ., έτσι ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα προάσπισης της ευταξίας στην πόλη.

Σε ό,τι αφορά τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να απομακρύνονται και όχι να επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο.

Η επιβολή διοικητικού προστίμου δεν εξαλείφει το πρόβλημα. Μόνο η άρση του εμποδίου αποκαθιστά την εύρυθμη κυκλοφορία μέσα στην πόλη και παρέχει την αναγκαία ασφάλεια στην κίνηση των οχημάτων και των πεζών.

Είναι καθημερινό φαινόμενο, αυτοκίνητα να παρκάρουν σε διαβάσεις ή σε πεζοδρόμια σε κεντρικά σημεία της πόλης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι πεζοί και οι οδηγοί των λοιπών οχημάτων λόγω έλλειψης ορατότητας ή ακόμα να μην μπορούν να διέλθουν τα λεωφορεία λόγω διπλοπαρκαρίσματος, όπως συμβαίνει συχνά σε κεντρικούς δρόμους της πόλης π.χ. ευρύτερη περιοχή Ακαδημίας.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι μολονότι πολλοί δρόμοι στην πόλη είναι διπλής κατεύθυνσης αυτοί μετατρέπονται de facto σε δρόμους μονής κατεύθυνσης επειδή παρκάρουν οχήματα και από τις δύο πλευρές του δρόμου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία όσων κινούνται σε αυτούς.

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα θα πρέπει οι δρόμοι αυτοί είτε να μονοδρομηθούν είτε η στάθμευση να επιτρέπεται εναλλάξ στη μία πλευρά του δρόμου.

Η μη αντιμετώπιση του προβλήματος εγκυμονεί κινδύνους, ιδιαίτερα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπου θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα κάποιο ασθενοφόρο ή όχημα της πυροσβεστικής.

Σίγουρα το θέμα της ασφάλειας του οδικού δικτύου στη Ρόδο δεν εξαντλείται με όσα έχουν προαναφερθεί.

Πιστεύω όμως ότι οι προαναφερθείσες επισημάνσεις και προτάσεις είναι δυνατό να δώσουν το ερέθισμα να έλθει στο προσκήνιο η Οδική Ασφάλεια στο νησί μας και να αποτελέσει θέμα προβληματισμού και δημόσιου λόγου με απώτερο σκοπό αφενός τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου τη γρήγορη και άνετη μετακίνηση ανθρώπων και οχημάτων».

Διαβάστε ακόμη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη